Vůz Wallyscar Iris má vyhovět nenáročnému motoristovi - cenou i technikou. Zdroj: Wallyscar

Vůz Wallyscar Iris má vyhovět nenáročnému motoristovi - cenou i technikou. | Zdroj: Wallyscar

Karoserie je laminátová, část střechy se dá odebrat. Zdroj: Wallyscar

Karoserie je laminátová, část střechy se dá odebrat. | Zdroj: Wallyscar

Pohon zajišťuje tříválcový motor o objemu 1,2 litru. Zdroj: Wallyscar

Pohon zajišťuje tříválcový motor o objemu 1,2 litru. | Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris | Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris | Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris | Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris | Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris | Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris | Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris | Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris | Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris | Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris | Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris | Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris | Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris | Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris | Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris Zdroj: Wallyscar

Wallys Iris | Zdroj: Wallyscar

Karoserie je laminátová, část střechy se dá odebrat. Zdroj: Wallyscar
Pohon zajišťuje tříválcový motor o objemu 1,2 litru. Zdroj: Wallyscar
Wallys Iris Zdroj: Wallyscar
Wallys Iris Zdroj: Wallyscar
18
Fotogalerie

Je libo retro SUV za 300 tisíc? Wallys Iris přijíždí z Tuniska, půlku ceny tvoří motor

Jednoduchost, dostupnost, odolnost. To jsou hlavní taháky vozítka ze severu Afriky, které si vysnili dva bratři.

O firmě Wallyscar zřejmě slyšíte poprvé, ale vězte, že od svého založení v roce 2006 už vyrobila přes 2200 aut. Založili ji bratři Zied a Omar Guigové, kteří nyní nabízí nové mini SUV, jehož vzhled je silně inspirován jeepem. Recept na vůz Iris je jednoduchý: ocelové šasi, laminátová kapotáž, tříválcový motor o objemu 1,2 litru (60 kW) od koncernu PSA (dnes již Stellantis), pohon předních kol.

Toto kompaktní vozítko zrychlí na 96 km/h za 13,2 sekundy a jeho maximem je 158 km/h. Ceny začínají na zhruba 280 tisících korunách, připlatit si můžete za LED světla, parkovací senzory a kameru, spodní kryt motoru nebo třeba multimediální systém s dotykovou obrazovkou.

A zajímavost na závěr: půlku ceny tvoří samotný motor. Jinak je 57 procent komponentů vyrobených přímo v Tunisku.

Doporučujeme

Články odjinud