Fotky lehce maskovaného prototypu BMW ukázalo již dříve, dnes je ale maskování konečně pryč. Odhaluje rudé detaily karoserie v náraznících, rudé jsou také prahy dveří a poprvé u BMW i brzdové třmeny. | BMW 128ti Foto: BMW

Fotky lehce maskovaného prototypu BMW ukázalo již dříve, dnes je ale maskování konečně pryč. Odhaluje rudé detaily karoserie v náraznících, rudé jsou také prahy dveří a poprvé u BMW i brzdové třmeny. | BMW 128ti | Foto: BMW

Vůz stojí na 18palcových kolech Y-spoke 553 M Bicolour, na přání obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport 4. | BMW 128ti Foto: BMW

Vůz stojí na 18palcových kolech Y-spoke 553 M Bicolour, na přání obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport 4. | BMW 128ti | Foto: BMW

Brzdy pocházejí z M135i xDrive, pod nímž bude 128ti v nabídce umístěno, stejně tak stabilizátory a jejich uložení, čtyřválcový dvoulitr a výkonem 195 kW a točivým momentem 400 N.m je pak od motoru z M135i xDrive přímo odvozen (tam má 225 kW a 400 N.m). | BMW 128ti Foto: BMW

Brzdy pocházejí z M135i xDrive, pod nímž bude 128ti v nabídce umístěno, stejně tak stabilizátory a jejich uložení, čtyřválcový dvoulitr a výkonem 195 kW a točivým momentem 400 N.m je pak od motoru z M135i xDrive přímo odvozen (tam má 225 kW a 400 N.m). | BMW 128ti | Foto: BMW

Mezi předními koly pracuje samosvorný diferenciál Torsen. Na rozdíl od Civicu Type R či Focusu ST se však musíte spokojit výhradně osmistupňový automat Steptronic Sport. | BMW 128ti Foto: BMW

Mezi předními koly pracuje samosvorný diferenciál Torsen. Na rozdíl od Civicu Type R či Focusu ST se však musíte spokojit výhradně osmistupňový automat Steptronic Sport. | BMW 128ti | Foto: BMW

V porovnání s běžným BMW 120i, nad nímž bude 128ti umístěno, má podvozek o 10 mm nižší světlost, standardem jsou tužší tlumiče a pružiny i speciálně naladěné řízení. Provozní hmotnost vozu činí 1520 kg, v porovnání s M135i xDrive se ušetřilo asi 80 kg. | BMW 128ti Foto: BMW

V porovnání s běžným BMW 120i, nad nímž bude 128ti umístěno, má podvozek o 10 mm nižší světlost, standardem jsou tužší tlumiče a pružiny i speciálně naladěné řízení. Provozní hmotnost vozu činí 1520 kg, v porovnání s M135i xDrive se ušetřilo asi 80 kg. | BMW 128ti | Foto: BMW

Motor zajistil zrychlení z nuly na stovku za 6,1 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h a kombinovaná spotřeba činí 6,1 až 6,4 l/100 km. | BMW 128ti Foto: BMW

Motor zajistil zrychlení z nuly na stovku za 6,1 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h a kombinovaná spotřeba činí 6,1 až 6,4 l/100 km. | BMW 128ti | Foto: BMW

Vůz bude na trh uveden příští měsíc, přičemž základní cena byla v Německu stanovena na 41.575 eur (asi 1.124.000 Kč). | BMW 128ti Foto: BMW

Vůz bude na trh uveden příští měsíc, přičemž základní cena byla v Německu stanovena na 41.575 eur (asi 1.124.000 Kč). | BMW 128ti | Foto: BMW

V porovnání s BMW M135i xDrive, které v Německu vychází na 48.252 eur (asi 1,3 milionu korun), rozhodně ušetříte, řídili bychom se však až českou cenou BMW 128ti, která zatím není k dispozici. | BMW 128ti Foto: BMW

V porovnání s BMW M135i xDrive, které v Německu vychází na 48.252 eur (asi 1,3 milionu korun), rozhodně ušetříte, řídili bychom se však až českou cenou BMW 128ti, která zatím není k dispozici. | BMW 128ti | Foto: BMW

U nás totiž BMW M135i xDrive vychází na 1.203.800 Kč a cenový rozdíl oproti 128ti za německou cenu proto není tak vysoký. | BMW 128ti Foto: BMW

U nás totiž BMW M135i xDrive vychází na 1.203.800 Kč a cenový rozdíl oproti 128ti za německou cenu proto není tak vysoký. | BMW 128ti | Foto: BMW

Pokud jste si dosud chtěli koupit silné BMW řady 1 současné generace, museli jste sáhnout po verzi M135i s dvoulitrem o výkonu 225 kW, pohonem všech kol a automatickou převodovkou. | BMW 128ti Foto: BMW

Pokud jste si dosud chtěli koupit silné BMW řady 1 současné generace, museli jste sáhnout po verzi M135i s dvoulitrem o výkonu 225 kW, pohonem všech kol a automatickou převodovkou. | BMW 128ti | Foto: BMW

Čtyřkolka je u silných hatchbacků velmi rozšířená, ne každý o ni ale stojí, čímž se otevírá prostor třeba pro  Hondu Civic Type R ,  Ford Focus ST  či  Renault Megane RS . Do světa rychlých předokolek ale už oficiálně vstupuje i BMW s modelem 128ti, který si bere to nejlepší právě z M135i. | BMW 128ti Foto: BMW

Čtyřkolka je u silných hatchbacků velmi rozšířená, ne každý o ni ale stojí, čímž se otevírá prostor třeba pro Hondu Civic Type R, Ford Focus ST či Renault Megane RS. Do světa rychlých předokolek ale už oficiálně vstupuje i BMW s modelem 128ti, který si bere to nejlepší právě z M135i. | BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

Vůz stojí na 18palcových kolech Y-spoke 553 M Bicolour, na přání obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport 4. | BMW 128ti Foto: BMW
Brzdy pocházejí z M135i xDrive, pod nímž bude 128ti v nabídce umístěno, stejně tak stabilizátory a jejich uložení, čtyřválcový dvoulitr a výkonem 195 kW a točivým momentem 400 N.m je pak od motoru z M135i xDrive přímo odvozen (tam má 225 kW a 400 N.m). | BMW 128ti Foto: BMW
Mezi předními koly pracuje samosvorný diferenciál Torsen. Na rozdíl od Civicu Type R či Focusu ST se však musíte spokojit výhradně osmistupňový automat Steptronic Sport. | BMW 128ti Foto: BMW
V porovnání s běžným BMW 120i, nad nímž bude 128ti umístěno, má podvozek o 10 mm nižší světlost, standardem jsou tužší tlumiče a pružiny i speciálně naladěné řízení. Provozní hmotnost vozu činí 1520 kg, v porovnání s M135i xDrive se ušetřilo asi 80 kg. | BMW 128ti Foto: BMW
42
Fotogalerie

Ostré BMW 128ti dorazilo do ČR. Mezeru na trhu vyplnilo, cena tomu ale odpovídá

BMW s uvedením nových vozů na trh příliš neotálí. Ostrý hatchback 128ti se oficiálně ukázal teprve minulý týden a dnes už má i českou cenu. Pod milion se však nevejde.

O novém BMW 128ti potřebujete vědět tato základní fakta: v nabídce řady 1 je zařazeno mezi předokolku 120i a čtyřkolkou M135i xDrive, pod kapotou má dvoulitrový čtyřválec o výkonu 195 kW a točivém momentu 400 N.m, poháněna jsou přední kola, řazení obstarává osmistupňový automat Steptronic Sport, nechybí samosvor Torsen, sportovní podvozek snížený o 10 mm a řada prvků pocházejících z M135i. Třeba stabilizátory a jejich uložení. V porovnání s ním je však 128ti o přibližně 80 kg lehčí.

Necelý týden po oficiálním představení 128ti je k dispozici i jeho česká cena. Zatímco v Německu byla cena stanovena na 41.575 eur, což je dle kurzu ČNB asi 1.127.000 Kč, u nás vůz pořídíte už za 1.051.700 Kč. V porovnání s BMW 120i s převodovkou Steptronic je to celkem skok, protože to začíná na 812.500 Kč, srovnávat „konzumní“ verzi s ostrou předokolkou je ale mimo místo. Spíše by vás mělo zajímat, kolik ušetříte v porovnání s BMW M135i xDrive. To začíná na 1.203.800 Kč, rozdíl tedy činí přesně 152.100 Kč.

S modelem 128ti se BMW vydalo do revíru zaběhnutých ostrých předokolek, mezi které patří Ford Focus ST, Hyundai i30 N Performance, Honda Civic Type R či Volkswagen Golf GTI. Všechny tyto vozy jsou ostré předokolky s výkonem od 245 do 320 koní, jsou více či méně radikální a vybere si mezi nimi snad každý.

Ford Focus ST 2.3 EcoBoost s automatem stojí 956.900 Kč, Hyundai i30 N Performance 2.0 T-GDI/202 kW by se mohl s automatickou převodovkou držet kolem 850.000 Kč (verze po faceliftu, s nímž přišel i automat, ještě české ceny nemá), Civic Type R 2.0 VTEC Turbo/235 kW automat nemá a i tak stojí nejméně 969.900 Kč a nový Golf GTI 2.0 TSI/180 kW stojí s převodovkou DSG nejméně 898.900 Kč. V případě GTI by se do srovnání lépe hodila verze TCR, která je na cestě, ale oficiálně se o ní zatím moc neví.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Doporučujeme

Články odjinud