94
Fotogalerie

Test Škoda Superb 2.0 TSI (206 kW) 4x4: Trochu limuzína, trochu Golf

To nejlepší z Mladé Boleslavi, nebo také prezidentská verze. I tak se dá označit nový Superb kombinovaný s vrcholnou výbavou a nejrychlejší motorizací. A přesně ten jsme si nedávno vyzkoušeli na českých silnicích.

Kapitoly článku:


I když jde o žhavou novinku, která teprve před týdnem oficiálně dorazila na český trh, obvyklé představovací úvody vynechám. O novém Superbu toho totiž bylo napsáno do této chvíle už opravdu hodně. Nakonec se můžete přesvědčit sami, když nahlédnete do záložky „Škoda Superb“. Třetí generace mladoboleslavské vlajkové lodi má na svém kontě už 28 článků, když budeme počítat i tento test. A to jsme nemalou porci „postupně-odhalovacích“ zpráv a opakovaných fotek „nový Superb skoro bez maskování“ vynechali.

Jestli se teď ptáte, proč se o Superbu tak moc píše, odpověď je jednoduchá. Tahle novinka přitáhla velkou pozornost. Prakticky cokoliv vydané ne téma tohoto modelu je pro české fanoušky, potenciální zájemce, čtenáře a tak dále, evidentně hodně zajímavé. Abych to shrnul, nový Superb si představovat nemusíme, všichni už teď určitě dobře ví, o čem je řeč.

skoda_suprb-76.jpgskoda_suprb-70.jpg
Testovaná verze s výbavou Laurin & Klement a vrcholným benzinovým motorem začíná těsně nad milionem korun. Dražší Škodovku už neseženete. Je to absolutní nesmysl? Omyl, ona to totiž je velmi zajímavá nabídka

Škoda s „cenou od 1 081 900 Kč“???

Nejlevnějším modelem automobilky Škoda je podle současných ceníků Citigo 1.0 MPI (44 kW), které vás vyjde s výbavou Active na 197 200 Kč, testovaný Superb je absolutní opak. Jde o to nejdražší, co napříč všemi ceníky najdete. Nejsilnější benzinový motor, výbava Laurin & Klement, pohon všech kol, automat a cena bez příplatků, za kterou byste měli pět základních Citigo a ještě by vám zbylo na polovinu šestého.

Testované auto nese cenovku 1 081 900 Kč a je tedy o 75 000 Kč dražší než vrchol naftové části nabídky, který představuje motor 2.0 TDI (140 kW) opět se čtyřkolkou, automatem a výbavou Laurin & Klement. Superb se s touto pořizovací cenou dostává do sfér, kde si případný zájemce o „nějaké auto“ má hodně z čeho vybírat. Příklady?

Za 1,1 milionu korun pořídíte třeba základní BMW 520i (135 kW/184 k), Audi A5 Sportback 2.0 TFSI quattro (165 kW/225 k), Mercedes C 200 4Matic (135 kW/184 k), Subaru WRX STI (221 kW/300 k), Hyundai Santa Fe ve vrcholné výbavě Luxury 4x4 (145 kW/197 k) nebo pětilitrovou Audi RS6 z roku 2009. Chtělo by se říci, Škoda za takové peníze? Nesmysl! Jenže ono to tak docela není.

skoda_suprb-17.jpgskoda_suprb-18.jpgskoda_suprb-20.jpg
Výbava Laurin & Klement je velmi bohatá, ale to pořád neznamená, že byste neměli za co připlácet

Odpovězte si sami, znáte podobně velký sedan/liftback s podobně silným motorem, čtyřkolkou, podobnou cenou a podobnou výbavou? Jasně, automatická odpověď, Passat. Jenže Passat s tímto motorem v českém ceníku nenajdete. Ale nezoufejte, situace se brzy změní. Už teď údajně čeští prodejci VW dokážou nejrychlejší Passat objednat, během týdne by pak měl dorazit i nový český ceník, ve kterém tohle provedení už bude.

Dobře, a dál kromě Passatu? Snad jen Opel Insignia, který lze koupit s motorem o výkonu 183 kW (250 k) nebo pak rovnou OPC, ale to už se dostáváme trochu někam jinam. Vypadá to, že minimálně benzinová vrcholná verze Superbu má hned takto od začátku jednu celkem zajímavou výhodu.

Ve výbavě Laurin & Klement můžete očekávat řadu zajímavých položek. Třeba leštěná osmnáctipalcová kola, bi-xenony, ambientní osvětlení uvnitř, elektricky nastavitelná přední sedadla, adaptivní podvozek, parkovací asistent, couvací kameru (mimochodem L&K je jediná verze, která ji má v základu), adaptivní tempomat, navigaci, systém SmartLink nebo otevírání pátých dveří nohou. Samozřejmě nemůžeme zapomenout na dva deštníky ve dveřích a škrabku na led ve víčku nádrže.

skoda_suprb-67.jpgskoda_suprb-25.jpgskoda_suprb-30.jpg
Osmnáctipalcové disky jsou v rámci výbavy Laurin & Klement standardem. Připlácet můžete třeba za tažné zařízení (15 500 Kč) nebo rezervní kolo (2 100 Kč)

Pořád ale můžete připlácet za různé zbytečnosti typu Wi-Fi, možnosti ovládat multimediální systému pomocí tabletu, nezávislého topení, koženého interiéru, ventilovaných předních sedadel nebo třízónové klimatizace.  

Tak, teď už víte, s čím přesně máme tu čest. Testovaný Superb vypadá jako strašidelně drahá Škoda, ale z určitého úhlu pohledu jde o velmi zajímavou nabídku. Ona nebude náhoda, že se její přímý předchůdce v podobě policejního Superbu 3.6 V6 neprodával vůbec špatně. 

Radosti
Zajímavý design
Takto silný motor v takto velkém autě se na trhu za dané peníze hledá dost špatně
Podélný prostor
Komfortnější podvozek ve srovnání s Passatem
Odhlučnění
Starosti
Interiér až příliš podobný Octavii
Na nerovnostech hlučný podvozek
V režimu Comfort je jízda jako bez tlumičů
Méně místa pro hlavu vzadu
Užší interiér ve srovnání s hlavní konkurencí
8  /10

Škoda Superb

Škoda Superb je vlajkovou lodí značky Škoda. Na prodloužené koncernové platformě nabízí bezkonkurečně nejlepší prostor pro nohy ve střední třídě a boduje i systémem Twindoor.

Facelift 2019 • Hybridní plug-in • První jízda Superb Scout • Ceník a výbava • Test Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE

Doporučujeme

Články odjinud