Podle dosavadních informací, bychom nástupce Lamborghini Murciélago mohli spatřit již za týden v Paříži. Jisti si tím ale být nemůžeme a je také možné, že poblíž Eiffelova ocelového pomníku bude k vidění jen zatím poněkud tajemný koncept čehosi budoucího.
Ať tak či onak, testy Lamborghini Jota, jak se má nový model jmenovat, jsou v plném proudu. A do konce jízdních zkoušek zjevně mnoho času nezbývá. Svědčí o tom poslední fotografie, které naši trpěliví špióni pořídili na velmi tradičním místě - výjezdu z města Nürburg, ráje všech automobilových nadšenců.
Kamufláž vozu je sice stále kompletní, jde ale již jen o jakousi „přikrývku”, přes kterou lze dobře vidět většinu klíčových tvarů vozu. Ten se navíc podařilo nafotografovat hned s Murciélagem v závěsu, a tak si oba modely můžete hezky srovnat. Patrný je značně odlišný tvar předních světlometů, jinak tvarovaný přední nárazník či aerodynamické prvky na dveřích. Všimněte si též ladnějšího přechodu střechy v koncové partie, který skrývá mohutné přívody vzduchu k motoru. Samotná záď je jedinou výrazněji maskovanou částí, jasněji vidíme jen spodní část nárazníku se snad ještě masivnější koncovkou výfuku než jsme u velkých Lamborghini posledních let zvyklí.
Zdá se, že Jota je ještě o něco nižší než Murciélago, měla by být také lehčí díky (ještě) většímu využítí hliníku a karbonových vláken. Pod kapotou by se měl ukrývat nadále atmosféricky plněný dvanáctiválec s výkonem okolo 700 koní. Máme se tedy na co těšit...
Foto © Automedia
Nové Lamborghini Jota opět o něco blíže realitě
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus