Renault ukončuje  oslavy 60. výročí hatchbacku 4L  světově unikátním konceptem, na kterém spolupracoval s design hubem TheArsenale. Výsledkem je létající varianta klasického vozu, která dostala označená AIR4. Zdroj: Renault

Renault ukončuje oslavy 60. výročí hatchbacku 4L světově unikátním konceptem, na kterém spolupracoval s design hubem TheArsenale. Výsledkem je létající varianta klasického vozu, která dostala označená AIR4. | Zdroj: Renault

K pohybu slouží čtyři elektricky poháněné dvojité vrtule umístěné v rozích vozidla, podobně jako u domácích i profesionálních kamerových dronů. Řidič do kabiny nasedá zvednutím celé karoserie směrem vzhůru. Zdroj: Renault

K pohybu slouží čtyři elektricky poháněné dvojité vrtule umístěné v rozích vozidla, podobně jako u domácích i profesionálních kamerových dronů. Řidič do kabiny nasedá zvednutím celé karoserie směrem vzhůru. | Zdroj: Renault

Vůz je kompletně vyroben z uhlíkových vláken a zachovává stejné linie a prostornost jako původní 4L. Zdroj: Renault

Vůz je kompletně vyroben z uhlíkových vláken a zachovává stejné linie a prostornost jako původní 4L. | Zdroj: Renault

K napájení slouží polymerové lithiové baterie o kapacitě 22 000 mAh, které dodávají celkový výkon 90000 mAh. Vozidlo může dosáhnout maximální rychlosti 26m/s při horizontálním pohybu při náklonu 45 stupňů. Zdroj: Renault

K napájení slouží polymerové lithiové baterie o kapacitě 22 000 mAh, které dodávají celkový výkon 90000 mAh. Vozidlo může dosáhnout maximální rychlosti 26m/s při horizontálním pohybu při náklonu 45 stupňů. | Zdroj: Renault

Může se také dostat do výšky až 700 m, a to při vzletové rychlostí 14m/s. Z bezpečnostních důvodů je ale rychlost omezena na 4 m/s. AIR4 vyvíjí maximální vektorový tah 380 kg, tedy každá vrtule 95 kg. Zdroj: Renault

Může se také dostat do výšky až 700 m, a to při vzletové rychlostí 14m/s. Z bezpečnostních důvodů je ale rychlost omezena na 4 m/s. AIR4 vyvíjí maximální vektorový tah 380 kg, tedy každá vrtule 95 kg. | Zdroj: Renault

Po dnešní digitální prezentaci bude AIR4 až do konce roku v srdci Paříže, v budově Atelier Renault na Champs Élysées.  Zdroj: Renault

Po dnešní digitální prezentaci bude AIR4 až do konce roku v srdci Paříže, v budově Atelier Renault na Champs Élysées.  | Zdroj: Renault

Začátkem příštího roku se vypraví na americkou půdu, do Miami a následně do New Yorku, poté se zastaví v Macau. Zdroj: Renault

Začátkem příštího roku se vypraví na americkou půdu, do Miami a následně do New Yorku, poté se zastaví v Macau. | Zdroj: Renault

Tato spolupráce s TheArsenale byla zcela přirozená. Létající showcar AIR4 je zcela novátorský – mrknutí do budoucnosti, jak by tato ikona mohla vypadat za 60 let,” vysvětluje Arnaud Belloni, ředitel Global Marketing značky Renault. Zdroj: Renault

Tato spolupráce s TheArsenale byla zcela přirozená. Létající showcar AIR4 je zcela novátorský – mrknutí do budoucnosti, jak by tato ikona mohla vypadat za 60 let,” vysvětluje Arnaud Belloni, ředitel Global Marketing značky Renault. | Zdroj: Renault

Oslavu 60. výročí od uvedení praktického modelu 4L bere Renault docela vážně. Přece jen mluvíme o velice úspěšném vozu, kterého se prodalo přes 8 milionů kusů napříč stovkou zemí. Zdroj: Renault

Oslavu 60. výročí od uvedení praktického modelu 4L bere Renault docela vážně. Přece jen mluvíme o velice úspěšném vozu, kterého se prodalo přes 8 milionů kusů napříč stovkou zemí. | Zdroj: Renault

K poctě originálu z roku 1961 se tak značka spojila s designérem Mathieum Lehanneurem pro vytvoření konceptu Suite N°4. Tedy vozu, který je inspirován moderními hotely. Zdroj: Renault

K poctě originálu z roku 1961 se tak značka spojila s designérem Mathieum Lehanneurem pro vytvoření konceptu Suite N°4. Tedy vozu, který je inspirován moderními hotely. | Zdroj: Renault

Vize Lehanneura má spojovat svět automobilů s architekturou. Z venku tak koncept zaujme především upravenou zadní prosklenou částí. „Chtěl jsem vytvořit otevřený hotelový pokoj,“ říká francouzský designér. Zdroj: Renault

Vize Lehanneura má spojovat svět automobilů s architekturou. Z venku tak koncept zaujme především upravenou zadní prosklenou částí. „Chtěl jsem vytvořit otevřený hotelový pokoj,“ říká francouzský designér. | Zdroj: Renault

Průhledné solární panely na střeše pak zajišťují dodatečnou energii baterii vozu, jelikož tato „čtyřka“ je nyní plně elektrická. Zdroj: Renault

Průhledné solární panely na střeše pak zajišťují dodatečnou energii baterii vozu, jelikož tato „čtyřka“ je nyní plně elektrická. | Zdroj: Renault

Přestože na detailnější fotky interiéru stále čekáme, uvnitř se Lehanneur pustil do čalounění netradičními materiály. Například sedačky a palubní deska jsou potaženy žlutým sametem... Zdroj: Renault

Přestože na detailnější fotky interiéru stále čekáme, uvnitř se Lehanneur pustil do čalounění netradičními materiály. Například sedačky a palubní deska jsou potaženy žlutým sametem... | Zdroj: Renault

...zezadu je nicméně pro sedadla využita k robustnějšímu vzhled hrubá žinylka. Jednou z vychytávek je rovněž vysouvací dřevěná lavička ze zádě vozu. Zdroj: Renault

...zezadu je nicméně pro sedadla využita k robustnějšímu vzhled hrubá žinylka. Jednou z vychytávek je rovněž vysouvací dřevěná lavička ze zádě vozu. | Zdroj: Renault

Suite N°4 si ponechává proporce originálního modelu, samotný styling se však také dočkal zásadních změn. Namístě původní mřížky chladiče je nyní panel z leštěného hliníku. Zdroj: Renault

Suite N°4 si ponechává proporce originálního modelu, samotný styling se však také dočkal zásadních změn. Namístě původní mřížky chladiče je nyní panel z leštěného hliníku. | Zdroj: Renault

Zbytek karoserie je poté lakován třemi vrstvami odstínu připomínajícího cement – „Materiál, který je synonymem moderní architektury,“ dodává Renault. Zdroj: Renault

Zbytek karoserie je poté lakován třemi vrstvami odstínu připomínajícího cement – „Materiál, který je synonymem moderní architektury,“ dodává Renault. | Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

K pohybu slouží čtyři elektricky poháněné dvojité vrtule umístěné v rozích vozidla, podobně jako u domácích i profesionálních kamerových dronů. Řidič do kabiny nasedá zvednutím celé karoserie směrem vzhůru. Zdroj: Renault
Vůz je kompletně vyroben z uhlíkových vláken a zachovává stejné linie a prostornost jako původní 4L. Zdroj: Renault
K napájení slouží polymerové lithiové baterie o kapacitě 22 000 mAh, které dodávají celkový výkon 90000 mAh. Vozidlo může dosáhnout maximální rychlosti 26m/s při horizontálním pohybu při náklonu 45 stupňů. Zdroj: Renault
Může se také dostat do výšky až 700 m, a to při vzletové rychlostí 14m/s. Z bezpečnostních důvodů je ale rychlost omezena na 4 m/s. AIR4 vyvíjí maximální vektorový tah 380 kg, tedy každá vrtule 95 kg. Zdroj: Renault
21
Fotogalerie

Renault 4L se naučil létat. Oslavy 60. výročí modelu končí bláznivým konceptem

Některá auta už umí létat. Podle Renaultu bude takhle za 60 let vypadat retro zrození jeho ikonického hatchbacku.

Renault ukončuje oslavy 60. výročí hatchbacku 4L světově unikátním konceptem, na kterém spolupracoval s design hubem TheArsenale. Výsledkem je létající varianta klasického vozu, která dostala označená AIR4. Vývoj i výroba probíhaly v evropském technologickém parku Sophia Antipolis na Côte d’Azur.

K pohybu slouží čtyři elektricky poháněné dvojité vrtule umístěné v rozích vozidla, podobně jako u domácích i profesionálních kamerových dronů. Řidič do kabiny nasedá zvednutím celé karoserie směrem vzhůru. Vůz je kompletně vyroben z uhlíkových vláken a zachovává stejné linie a prostornost jako původní 4L.

K napájení slouží polymerové lithiové baterie o kapacitě 22 000 mAh, které dodávají celkový výkon 90000 mAh. Vozidlo může dosáhnout maximální rychlosti 26m/s při horizontálním pohybu při náklonu 45 stupňů. Může se také dostat do výšky až 700 m, a to při vzletové rychlostí 14m/s. Z bezpečnostních důvodů je ale rychlost omezena na 4 m/s. AIR4 vyvíjí maximální vektorový tah 380 kg, tedy každá vrtule 95 kg.

„Po celoročních oslavách jsme chtěli vytvořit něco nekonvenčního, abychom zakončili oslavy 60. výročí 4L v plné kráse. Tato spolupráce s TheArsenale byla zcela přirozená. Létající showcar AIR4 je zcela novátorský – mrknutí do budoucnosti, jak by tato ikona mohla vypadat za 60 let,” vysvětluje Arnaud Belloni, ředitel Global Marketing značky Renault.

Po dnešní digitální prezentaci bude AIR4 až do konce roku v srdci Paříže, v budově Atelier Renault na Champs Élysées. Začátkem příštího roku se vypraví na americkou půdu, do Miami a následně do New Yorku, poté se zastaví v Macau.

Galerie doplněna o další oslavný koncept Renaultu 4L.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud