50
Fotogalerie

Opel Mokka: první jízdní dojmy

Automobilka Opel rozšiřuje nabídku o malé SUV Mokka. Co tento model nabízí a jaký je v praxi?

Kapitoly článku:


Opel zanedlouho oficiálně začne prodávat své druhé SUV. Po velké a přeci jen už letité Antaře přichází podstatně menší a modernější Mokka postavená na základech modelu Corsa. Novinka je dlouhá pouze 4278 mm, široká 1777 mm a vysoká 1658 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2555 mm a samotný Opel uvádí jako hlavní konkurenty Škodu Yeti, Mitsubishi ASX a Nissan Juke.

Mluvíme tedy o segmentu malých SUV (B-SUV), u kterého se všeobecně očekává růst počtu prodaných automobilů, což je jeden z důvodů, proč Opel věří v to, že bude s touto novinkou slavit úspěch. Nakonec už teď, tedy ještě před oficiálním zahájením prodejů, údajně eviduje přes 40 000 objednávek. Mimochodem Mokka má primárně namířeno do Německa, Ruska, Velké Británie, Francie a Itálie.

opel_mokka_14.JPGopel_mokka_15.JPG 
Design kombinuje prvky typické pro Opel. Při pohledu zepředu vynikne velice nízký přední nárazník.

Klasický Opel

Designéři v případě modelu Mokka použili všechny známé prvky, které přišly spolu s Insignií a které automobilka nasadila na všechny své následující modely. Novinka v reálu nevypadá vůbec špatně. Za zmínku stojí velká kola (testovací auta stála na osmnáctkách), malá zadní okna nebo velice nízký přední nárazník, což není zrovna praktická věc. Ujišťuji vás, že každý městský obrubník bude při parkování kolmo k chodníku moc velký.

Hodnocení typu „klasický Opel“ můžeme s klidným svědomím použít také v interiéru. Kdo někdy zavítal do Opelu z poslední doby, ten bude přesně vědět o čem je řeč. Volant, středový panel, přístrojový štít… Vše už dobře známe. Mokka celkově působí kvalitním dojmem a pokud si připlatíte, můžete dostat tak luxusní provedení interiéru, že vám jej budou závidět i majitelé prémiových malých SUV.

opel_mokka_18.JPGopel_mokka_17.JPG 
Také interiér vás nejspíš ničím nepřekvapí. Na "první dojem" vypadá velice kvalitně, a pokud si připlatíte, můžete dostat i luxusně působící verze.

Co se prostornosti týká, nečekejte zázraky. Přeci jen se bavíme o velmi malém SUV, takže se nelze divit tomu, že je interiér poměrně úzký a že mnoho prostoru pro kolena vzadu nenajdete. Naopak s místem na hlavu není nejmenší problém ani u vyšších postav. Mokka sází také na praktickou stránku věci, uvnitř najdete devatenáct odkládacích přihrádek, ale opět platí, že jejich velikost odpovídá velikosti automobilu. Zavazadelník nabídne v základním uspořádání  356 litrů, maximum dostupné po sklopení zadních sedaček a naložení auta až po strop je 1372 litrů.

Na silnici sympatický

Nabídka motorizací na našem trhu obsahuje dvě benzinové a jednu naftovou jednotku. Nejdostupnější možností bude čtyřválec o objemu 1,6 l s maximálním výkonem 115 koní. Ten si pořídíte pouze ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Výkonnější alternativou je přeplňovaná jedna-čtyřka naladěná na 140 koní. Ta je standardně spojena s pohonem 4x4. Největší prodeje se celkem logicky očekávají od naftové jedna-sedmičky s parametry 130 koní a 300 Nm. V tomto případě máte na výběr jak pohon 4x2, tak 4x4 a dokoupit si můžete i šestistupňový automat. Jen pro úplnost doplním, že zájemci v Rusku si budou moci koupit také benzinovou jedna-osmičku (140 k).

opel_mokka_05.JPGopel_mokka_01.JPG 
Mokka překvapila tím, jak je tuhá. V zatáčkách si počíná velmi jistě, karoserie se ale více naklání.

Na první kilometry jsem si vzal naftové provedení s manuální převodovkou a pohonem přední nápravy. Úplně první dojem z auta byl takový, že je překvapivě tuhé. A to se bavíme jak o chodu spojky, tak o řízení vybavené elektrickým posilovačem, které je navíc poměrně hodně citlivé. Musím říci, že jsem z tohoto faktu byl dosti překvapen, protože jsem čekal auto zaměřené na ženy řidičky. Ty si budou muset na tužší řízení zvyknout.

První, co mě „zaujalo“ u naftového čtyřválce, byl jeho hluk. Přeci jen bych si dokázal představit lepší odhlučnění, ale tuto drobnou nevýhodu novému Opelu velmi rychle odpustíte, a to z jednoho prostého důvodu – kvůli spotřebě paliva. Výrobce udává v kombinovaném provozu 4,5 l/100 km. Já jsem se pohyboval přibližně o půl litru výše, což je stále velmi dobrý výsledek. Troufám si tvrdit, že kdybych se snažil, pod pět litrů se dostanu bez nejmenších problému. Jízdně Mokka opět docela překvapila. Auto je to pohodlné a v zatáčkách se určitě neztratí. Jen musíte počítat s většími náklony karoserie. 

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud