6
Fotogalerie

Fiat Sedici konečně i u nás

Sesterský Suzuki SX4 brázdí naše silnice již pěkných pár měsíců. Fiat Sedici přichází až v této době a nyní dorazil i na český trh.

Na vývoji modelu SX4/Sedici se podílely společnosti Fiat a Suzuki, nepřekvapí proto, že se oba vozy navzájem podobají jako vejce vejci. V obou případech se jedná o pětidvéřový kompaktní vůz, jenž v sobě spojuje přednosti hatchbacku nižší třídy s prostorem MPV, komfortem nižší střední třídy a průchodností lehkého off-roadu. Není proto divu, že je ve všech verzích nabízen jak s pohonem pouze předních kol, tak s připínatelným náhonem zadní nápravy. O vzhled karosérie se postaral věhlasný Giugiaro, jenž robustnímu vozu vtiskl nadčasovou lehkost a výborný výhled díky bohatě prosklené karosérii. V případě Fiatu sestupuje maska chladiče díky dvěma prolisům až do spodní části předního spoileru. 

Technika je shodná s modelem Suzuki SX4, ovšem Sedici přichází ochuzeno o základní čtyřválec s objemem 1,5 litru. Italskou pozdní novinku tak lze získat s japonským zážehovým motorem 1,6i s variabilním časováním ventilů a výklonem 79 kW, nebo italským „nafťákem“ 1,9 Multijet o výkonu 88 kW, doplněným šestistupňovou převodovkou. Z osobní zkušenosti se Suzuki SX4 musím uznat, že s relativně lehkým vozem nemají tyto motory potíže a jedná se v obou motorizacích o silniční štiky.

Za očekáváním z vyšší světlosti, krátkých převisů a obložení boků karosérie nezaostává vyspělý podvozek. K oběma motorům lze přiobjednat elektronicky řízený pohon všech kol, ovládaný tlačítkem mezi předními sedadly. Jeho jádrem je mezinápravová elektromagnetická spojka, pracující ve třech režimech. V poloze 2WD jsou pochopitelně poháněna jen kola přední nápravy, ve střední pozici Auto je dělen točivý moment mezi nápravy v poměru vyžadovaném aktuální adhezní situací. Třetí poloha Lock uzavře dělení točivého momentu v poměru 50:50% mezi obě nápravy, ale po překročení rychlosti 60 km/h se automaticky vrátí do polohy Auto. O aktuálním režimu pohonu je řidič informován grafickými symboly na přístrojovém štítě.

Fiat Sedici
Model
1,6 16V 4x2
1,6 16V 4x4
1,9 Multijet 4x2
1,9 Multijet 4x4
Zdvihový objem [cm3]
1586
1586
1910
1910
Počet válců/ventily
4/4
4/4
4/2
4/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]
79/5600
79/5600
88/3500
88/3500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]
145/4000
145/4000
280/2050
280/2050
Max. rychlost [km/h]
180
170
190
180
Zrychlení 0-100 km/h [s]
10,7
10,8
10,5
11,2
Komb. spotřeba [l/100 km]
6,8
7,1
6,3
6,6
Cena verze Dynamic [Kč]
359 900
439 900
439 900
479 900
Cena verze Emotion [Kč]
399 900
479 900
479 900
559 900
 
Sedici 1.jpg Sedici 2.jpg Sedici 3.jpg
Sedici 4.jpg Sedici 5.jpg Sedici 6.jpg
Fiat Sedici

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud