47
Fotogalerie

BMW 328 Hommage: návrat ke kořenům?

V Itálii se o víkendu představila také tovární studie BMW 328 Hommage navazující na legendární roadstery 328.

Lehké sportovní šestiválce BMW 328 ze třicátých let minulého století se staly legendou, o níž jsme naposledy psali v souvislosti se znovuzrozením odvozeného proudnicového závodního BMW 328 Kamm Coupé. Během tohoto víkendu proběhl letošní ročník soutěže elegance v italském Villa d'Este, kde se kromě takového Ferrari Superamerica 45 nebo Aston Martinu V12 Zagato představil také ideová nástupce řady BMW 328, jež letos shodou okolností slaví 75. výročí od zahájení produkce. 

BMW 328 Hommage 04.JPG BMW 328 Hommage 45.JPG BMW 328 Hommage 46.JPG

Novinka je zřejmě odvozena ze starší studie BMW Vision Efficient Dynamics, ale na oko pozorovatele se snaží zapůsobit také spojením se slavnou „tři-dva-osmičkou“ a řadou retrospektivních prvků. Toto propojení je patrné také z některých přiložených snímků. Za pozornost stojí především vysoké „ledvinky“ na přídi, stylizované kožené přezky vedené přes kapotu, děrované ráfky, v půli dělené čelní sklo nebo výrazné vybrání v bocích karoserie v místech loktů dvoučlenné posádky. Posledně zmíněný rys, jemuž padly za oběť boční dveře, je skutečně jen stylistický, neboť ve srovnání s BMW 328 je šířka interiéru citelně širší.   

BMW 328 Hommage 37.JPG BMW 328 Hommage 41.JPG BMW 328 Hommage 40.JPG
BMW 328 Hommage 44.JPG BMW 328 Hommage 42.JPG BMW 328 Hommage 05.JPG

V duchu původní myšlenky BMW 328 se konstruktéři prototypu 328 Hommage soustředili na maximální odlehčení s využitím moderních materiálů. Většina součástí je proto zhotovena z uhlíkových kompozitů (CFRP), jež jsou podle tvrzení BMW lehčí a pevnější než hliníkové slitiny, jež se uplatňovaly kdysi na strojích BMW 328. Uhlíkové kompozity dominují také ztvárnění interiéru, který působí podobně technicistním dojmem jako exteriér vozu, ale je veskrze moderní.

BMW 328 Hommage 36.JPG BMW 328 Hommage 34.JPG BMW 328 Hommage 22.JPG

Pod kapotou se skrývá řadový třílitrový šestiválec BMW, což je v souvislosti s někdejším BMW 328 a tlakem jeho odkazu jistou stavovskou povinností. Další technické podrobnosti k nové studii uvolněny nebyly. Jsem zvědav na vaše komentáře, mě osobně tento koncept připadá jako zdařilá adaptace tématu 328 do současných podmínek, v níž se „retro“ omezilo jen na několik výrazných a funkci nijak nepřekážejících detailů.

BMW 328 Hommage 01.JPG BMW 328 Hommage 02.JPG BMW 328 Hommage 03.JPG
BMW 328 Hommage 06.JPG BMW 328 Hommage 07.JPG BMW 328 Hommage 08.JPG
BMW 328 Hommage 09.JPG BMW 328 Hommage 10.JPG BMW 328 Hommage 11.JPG
BMW 328 Hommage 12.JPG BMW 328 Hommage 13.JPG BMW 328 Hommage 23.JPG
BMW 328 Hommage 14.JPG BMW 328 Hommage 15.JPG BMW 328 Hommage 24.JPG
BMW 328 Hommage 16.JPG BMW 328 Hommage 17.JPG BMW 328 Hommage 18.JPG
BMW 328 Hommage 19.JPG BMW 328 Hommage 20.JPG BMW 328 Hommage 21.JPG
BMW 328 Hommage 25.JPG BMW 328 Hommage 26.JPG BMW 328 Hommage 27.JPG
BMW 328 Hommage 28.JPG BMW 328 Hommage 29.JPG BMW 328 Hommage 30.JPG
BMW 328 Hommage 31.JPG BMW 328 Hommage 32.JPG BMW 328 Hommage 33.JPG
BMW 328 Hommage 35.JPG BMW 328 Hommage 38.JPG BMW 328 Hommage 39.JPG
BMW 328 Hommage 43.JPG BMW 328 Hommage 47.JPG

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud