Suzuki Vitara je terénní klasika. Novinka vychází z konceptu iv-4, který jsme si mohli prohlédnout před rokem v Paříži, a tváří se spíše jako klasické SUV než teréňák. Nicméně schopnosti mimo asfalt by měli zůstat zachovány. Je tu samozřejmě zase pohon všech kol a i nájezdové úhly vpředu a vzadu vypadají schopně.
V případě modelu Vitara zmizí označení Grand a nebude ani třídveřový model. Nové auto se má prostě více pžiblížit konkurenci a snad tím zláká i větší část zákazníků, kteří nechtějí drsný offroad, ale SUV ovladatelné a pohodlné především na silnici a trochu schopné na polní cestě k chatě nebo na horách.
Nový je i systém pohonu všech kol, který Suzuki označuje jako AllGrip a který má původ u SX4 S-Cross. V základu bude výkon nových efektivnějších motorů posílat na přední kola a v případě potřeby se bude připojovat zadní náprava.
Pod kapotou budou pracovat motory známé z modelu S-Cross, tedy dvě šestnáctistovky o výkonu 88 kW (120 k). Jedna spaluje benzín a koly kroutí silou 156 Nm, naftová jednašestka pak namáhá pohonnou soustavu silou až 320 Nm. Co se praktičnosti týče v základním uspořádání nabídne kufr 375 litrů a po sklopení sedaček až 1120 litrů volného místa.
Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.
Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.
Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross