Nejúspornější motorizace Renaultu Captur má stejnou techniku jako Dacia Duster. Nevyjde o moc dráž než srovnatelná verze spalující pouze benzin.
Nový Renault Captur jsme v Česku přivítali již v polovině ledna a brzy se také můžete těšit na náš redakční test. Do ceníku sympatického crossoveru nyní přistála i varianta pohonu na LPG, která vychází z jednotky TCe 100. Stejný krok učinila i Dacia Duster na konci listopadu.
Úsporná verze jezdící i na zkapalněný ropný plyn vyjde na nejméně 405.000 Kč. Oproti standardní motorizaci TCe 100 si tedy připlatíte 15.000 Kč. LPG je k mání pouze pro výbavu Zen, u které ve standardu najdete diodové světlomety, multimediální systém Easy Link o úhlopříčce 7“, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizaci, umělou kůží potažený volant, tempomat s omezovačem rychlosti nebo rozpoznávání dopravních značek.
Litrový tříválec s nepřímým vstřikem má výkon 74 kW (100 koní) při 5000 otáčkách za minutu. Dynamické parametry zatím nejsou známé, standardní verze však zvládne stovku za 13,3 sekundy a maximálně dokáže jet 173 km/h. Motor je k mání výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou. Captur si zachovává svou 48 litrovou nádrž na benzin a objem LPG nádrže činí 40 litrů.
Plynová Dacia Duster vyjde samozřejmě levněji - i v nejvyšší výbavě Prestige její cena nepřesáhne čtyři sta tisíc korun. V Itálii či Španělsku si už můžete s touto motorizací koupit i Renault Clio, v českém ceníku malého hatchbacku tato varianta zatím chybí.