Automobilka Nissan žaluje svého bývalého šéfa Carlose Ghosna o 10 miliard jenů. Jako důvod uvádí údajné porušování fiduciární povinnosti ředitele společnosti a jeho údajné zneužití zdrojů a aktiv společnosti Nissan. V přepočtu to má automobilového titána stát dvě miliardy korun.

Automobilka Nissan žaluje svého bývalého šéfa Carlose Ghosna o 10 miliard jenů. Jako důvod uvádí údajné porušování fiduciární povinnosti ředitele společnosti a jeho údajné zneužití zdrojů a aktiv společnosti Nissan. V přepočtu to má automobilového titána stát dvě miliardy korun.

K této částce japonská automobilka došla na základě údajných „korupčních praktik“, kterých se měl Ghosn dopustit. Jednoduše řečeno, Nissanu se nelíbí, že jeho šéf si měl platit pronájem zámořských rezidenčních nemovitostí, lety soukromým tryskáčem nebo svého vlastního právníka, z firemních peněz.

K této částce japonská automobilka došla na základě údajných „korupčních praktik“, kterých se měl Ghosn dopustit. Jednoduše řečeno, Nissanu se nelíbí, že jeho šéf si měl platit pronájem zámořských rezidenčních nemovitostí, lety soukromým tryskáčem nebo svého vlastního právníka, z firemních peněz.

K prohlášení o žalobě došlo v předvečer zveřejnění finančních výsledků automobilky za rok 2019. Požadovaná částka navíc nemusí být konečná. Automobilka dodává, že rozsah škod se může ještě navýšit po započtení pokut, které musela za Ghosna během jeho vyšetřování zaplatit.

K prohlášení o žalobě došlo v předvečer zveřejnění finančních výsledků automobilky za rok 2019. Požadovaná částka navíc nemusí být konečná. Automobilka dodává, že rozsah škod se může ještě navýšit po započtení pokut, které musela za Ghosna během jeho vyšetřování zaplatit.

Celkové ztráty jsou jsou pak prý 35 miliard jenů, tedy přes sedm miliard korun. Nissan je se svým bývalým šéfem pěkně na nože. Není co tak dlouho, co Ghosn prohlásil,  že japonská automobilka zkrachuje do dvou let . Celá kauza bude ještě zajímavá. Carlos Ghosn je momentálně na útěku v Libanonu.

Celkové ztráty jsou jsou pak prý 35 miliard jenů, tedy přes sedm miliard korun. Nissan je se svým bývalým šéfem pěkně na nože. Není co tak dlouho, co Ghosn prohlásil, že japonská automobilka zkrachuje do dvou let. Celá kauza bude ještě zajímavá. Carlos Ghosn je momentálně na útěku v Libanonu.

 „Mé zadržení je pobuřující a despotické. Je to pouze další pokus lidí z Nissanu mě umlčet klamáním státních zástupců. Chtějí mě snad zlomit? Mě nikdy nezlomí. Jsem nevinný“ , sdělil dříve Ghosn po zatčení přes svého tiskového mluvčího.

„Mé zadržení je pobuřující a despotické. Je to pouze další pokus lidí z Nissanu mě umlčet klamáním státních zástupců. Chtějí mě snad zlomit? Mě nikdy nezlomí. Jsem nevinný“, sdělil dříve Ghosn po zatčení přes svého tiskového mluvčího.

Zatím není jasné, jak k útěku Ghosna došlo, aktuálně se však nachází v Libanonu, tedy v jedné ze zemí, v nichž má státní občanství. Libanon zároveň nemá s Japonskem smlouvu o vydávání svých občanů. Podle francouzského listu Les Echos měl Ghosn přiletět do Libanonu soukromým letadlem z Turecka.

Zatím není jasné, jak k útěku Ghosna došlo, aktuálně se však nachází v Libanonu, tedy v jedné ze zemí, v nichž má státní občanství. Libanon zároveň nemá s Japonskem smlouvu o vydávání svých občanů. Podle francouzského listu Les Echos měl Ghosn přiletět do Libanonu soukromým letadlem z Turecka.

Podle Ghosna je do celé kauzy namočena část vedení Nissanu, které nesouhlasilo s plány o větším propojení s automobilkou Renault. V Japonsku prý byla Ghosnovi odpírána základní lidská práva.

Podle Ghosna je do celé kauzy namočena část vedení Nissanu, které nesouhlasilo s plány o větším propojení s automobilkou Renault. V Japonsku prý byla Ghosnovi odpírána základní lidská práva.

Ghosn byl po čase propuštěn na kauci, přesto zůstával v Japonsku a byl ostře sledován. Podle ČTK nesměl například bez dozoru používat internet, kontaktovat manželku a přirozeně ani opustit Japonsko. To se mu ale podle nejnovějších zpráv povedlo.

Ghosn byl po čase propuštěn na kauci, přesto zůstával v Japonsku a byl ostře sledován. Podle ČTK nesměl například bez dozoru používat internet, kontaktovat manželku a přirozeně ani opustit Japonsko. To se mu ale podle nejnovějších zpráv povedlo.

Kauza kolem Carlose Ghosna se táhne už od loňského listopadu. Bývalý šéf aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a bývalý předseda správní rady Nissanu byl tehdy zatčen v Japonsku kvůli podezření z finančních podvodů. Svou vinu od začátku popírá a celý spor označil za zmanipulovaný.

Kauza kolem Carlose Ghosna se táhne už od loňského listopadu. Bývalý šéf aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a bývalý předseda správní rady Nissanu byl tehdy zatčen v Japonsku kvůli podezření z finančních podvodů. Svou vinu od začátku popírá a celý spor označil za zmanipulovaný.

K této částce japonská automobilka došla na základě údajných „korupčních praktik“, kterých se měl Ghosn dopustit. Jednoduše řečeno, Nissanu se nelíbí, že jeho šéf si měl platit pronájem zámořských rezidenčních nemovitostí, lety soukromým tryskáčem nebo svého vlastního právníka, z firemních peněz.
K prohlášení o žalobě došlo v předvečer zveřejnění finančních výsledků automobilky za rok 2019. Požadovaná částka navíc nemusí být konečná. Automobilka dodává, že rozsah škod se může ještě navýšit po započtení pokut, které musela za Ghosna během jeho vyšetřování zaplatit.
Celkové ztráty jsou jsou pak prý 35 miliard jenů, tedy přes sedm miliard korun. Nissan je se svým bývalým šéfem pěkně na nože. Není co tak dlouho, co Ghosn prohlásil,  že japonská automobilka zkrachuje do dvou let . Celá kauza bude ještě zajímavá. Carlos Ghosn je momentálně na útěku v Libanonu.
 „Mé zadržení je pobuřující a despotické. Je to pouze další pokus lidí z Nissanu mě umlčet klamáním státních zástupců. Chtějí mě snad zlomit? Mě nikdy nezlomí. Jsem nevinný“ , sdělil dříve Ghosn po zatčení přes svého tiskového mluvčího.
9
Fotogalerie

Hon na Ghosna pokračuje. Nissan žaluje bývalého šéfa o bezmála dvě miliardy

Platit si soukromé tryskáče z firemních peněz se prý nevyplácí.

Automobilka Nissan žaluje svého bývalého šéfa Carlose Ghosna o 10 miliard jenů. Jako důvod uvádí údajné porušování fiduciární povinnosti ředitele společnosti a jeho údajné zneužití zdrojů a aktiv společnosti Nissan. V přepočtu to má automobilového titána stát dvě miliardy korun.

K této částce japonská automobilka došla na základě údajných „korupčních praktik“, kterých se měl Ghosn dopustit. Jednoduše řečeno, Nissanu se nelíbí, že jeho šéf si měl platit pronájem zámořských rezidenčních nemovitostí, lety soukromým tryskáčem nebo svého vlastního právníka, z firemních peněz.

K prohlášení o žalobě došlo v předvečer zveřejnění finančních výsledků automobilky za rok 2019. Požadovaná částka navíc nemusí být konečná. Automobilka dodává, že rozsah škod se může ještě navýšit po započtení pokut, které musela za Ghosna během jeho vyšetřování zaplatit.

Celkové ztráty jsou jsou pak prý 35 miliard jenů, tedy přes sedm miliard korun. Nissan je se svým bývalým šéfem pěkně na nože. Není co tak dlouho, co Ghosn prohlásil, že japonská automobilka zkrachuje do dvou let. Celá kauza bude ještě zajímavá. Poslední informace uvádí, že Carlos Ghosn uprchl z Japonska do Libanonu ukrytý v bedně na hudební nástroje.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud