Škoda Felicia bude jednou bezpochyby zajímavý veterán. Je tak nejvyšší čas vyzobnout zachovalý kousek. A co takhle rovnou z Německa?
Novodobá Škoda Felicia vyráběná od roku 1994 (karoserie hatchback) je skutečnou českou ikonou a s 1.420.441 kusy i velmi častým úkazem nejen na našich silnicích. Pro automobilku byla klíčová také tím, že se s ní začlenila do koncernu Volkswagen, kde je dodnes. Výroba standardních verzí probíhala v Mladé Boleslavi a Kvasinách.
Dnes je Felicia jednou z největších vzpomínek na devadesátky. Mnoho kusů ovšem nepřežilo. Dostupnost ojetých kousků způsobila, že jich hodně padlo do rukou úpravců a amatérských závodníků. Vzhledem k počtu vyrobených kusů ale rozhodně není, a jen tak nebude, ohroženým druhem. I tak je ovšem vidět, že ceny pěkných kousků už rostou.
Jeden krásný příklad se aktuálně objevil na prodej. Je zajímavý hned v několika ohledech. Zaprvé nepochází z Česka, ale z Německa. Koupil si jej tam první majitel v roce 1998 a pravidelně jej servisoval. Knížka s razítky je samozřejmě k vozu. Další věcí je velmi nízký nájezd. Po 23 letech má najeto teprve 21.970 kilometrů.
Hatchback GLXi s motorem 1.3 MPi o výkonu 50 kW má také velmi slušnou výbavu. Uvnitř najdete dva airbagy, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka i rádio. Nechybí pak ani ABS, mlhovky nebo hliníková kola. Cena za vůz je poměrně vysoká, činí 85.000 Kč.
Stav je podle fotografií skvostný, dokonce je právě po velkém servisu, ale nový majitel si bude muset auto opět přihlásit a dostane nové registrační značky, které k felicii prostě nepasují. Vozy na českých původních značkách mají pro tuzemské veteránisty větší hodnotu a mnohdy má původní značka větší váhu než nějaký ten šrám z provozu. Vůz najdete v tomto odkazu.