10
Fotogalerie

Opel Astra OPC Extreme má přes 300 koní, do výroby půjde

Opel představuje pěkně horké zboží. Polozávodní model Astra OPC Extreme se navíc skutečně dostane do malosériové výroby.

O přípravách modelu Astra OPC Extreme jsme vás informovali už na konci ledna, ovšem to jsme měli k dispozici pouze jediný snímek a několik předběžných informací. Nyní už jsme chytřejší a můžeme potvrdit, že novinka bude vycházet ze sériového provedení Opel Astra OPC, oproti kterému bude přibližně o 100 kg lehčí. Za to Astra OPC Extreme vděčí zejména rozsáhlému použití dílů z uhlíkových kompozitů.

Opel Astra OPC Extreme ofic 08.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 10.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 09.jpg
Opel Astra OPC Extreme ofic 02.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 04.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 05.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 01.jpg
Karoserii Astry OPC Extreme dominují díly z uhlíkových kompozitů a hliníku

Z tohoto materiálu jsou vyrobeny například kapota a střecha, ale i ráfky, jež jsou údajně celkově o 20 kg lehčí než litá kola srovnatelné velikosti. Přední blatníky jsou pak zhotoveny z hliníkové slitiny a každý váží jen 800 g. Pod přední kapotou modelu Astra OPC Extreme se skrývá zážehový čtyřválec EcoTec s objemem 2,0 l a přeplňováním, jenž má dosahovat výkonu „přes 300 koní“ (221 kW), tedy zhruba o 20 koní více než u standardní Astry OPC. Točivý moment se na kola přední nápravy přenáší skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku a samosvorný diferenciál.

O náležité zpomalení se postará brzdová soustava Brembo vpředu s šestipístkovými třmeny a odvrtávanými kotouči o průměru 370 mm. Devatenáctipalcové ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 245/35 a interiér je opatřen skořepinovými sedadly Recaro s šestibodovými bezpečnostními pásy Schroth. Kromě specifického čalounění se žlutým kontrastním stehováním si všimneme instalace bezpečnostního rámu za sedadly.

Opel Astra OPC Extreme ofic 03.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 06.jpgOpel Astra OPC Extreme ofic 07.jpg
Palubní deska se příliš nezměnila, sedadla jsou ale nová

Oficiální údaje k jízdním výkonům zatím zveřejněny nebyly, ale s přihlédnutím k vyššímu výkonu a nižší hmotnosti budou jistě ještě lepší než u standardní Astry OPC, jež zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,0 s a dosáhne rychlosti 250 km/h. Nová Astra OPC Extreme bude představena v Ženevě a výrobce potvrdil, že počítá s její malosériovou výrobou.

Připomeňme, že nový Opel Astra OPC Extreme navazuje na koncept Opel Astra Coupé OPC X-Treme prezentovaný v Ženevě v roce 2001. Tento vůz tehdy u Opelu vybavili čtyřlitrovým osmiválcovým motorem o výkonu 444 koní (326 kW) a šestistupňovou sekvenční převodovkou, jež přenášela výkon motoru na zadní kola. Co se pohonného ústrojí týče, nová Astra OPC Extreme žádným „extrémem“ nebude. 

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud