Kei car Daihatsu Copen debutoval v roce 1999 během Tokyo Motor Show a takřka ihned se stal oblíbeným. Lidé si ho zamilovali pro jeho roztomilý vzhled. Zdroj: Mo FAC

Kei car Daihatsu Copen debutoval v roce 1999 během Tokyo Motor Show a takřka ihned se stal oblíbeným. Lidé si ho zamilovali pro jeho roztomilý vzhled. | Zdroj: Mo FAC

Kupředu jej poháněl turbodmychadlem přeplňovaný motor o objemu 0,66 litru, nicméně na některých trzích měl kvůli emisním předpisům atmosférickou jedna-trojku. Zdroj: Mo FAC

Kupředu jej poháněl turbodmychadlem přeplňovaný motor o objemu 0,66 litru, nicméně na některých trzích měl kvůli emisním předpisům atmosférickou jedna-trojku. | Zdroj: Mo FAC

Oproti jiným kei cars můžete tento vůz znát i z našich končin, prodával se totiž na některých trzích Evropy. Zdroj: Mo FAC

Oproti jiným kei cars můžete tento vůz znát i z našich končin, prodával se totiž na některých trzích Evropy. | Zdroj: Mo FAC

Stejně jako většina japonských aut je i Copen častým terčem tuningu. Ne vždy to ale dopadne špatně, vlastně naopak, konkrétně u japonských aut jsou totiž lidé nápadití. Zdroj: Mo FAC

Stejně jako většina japonských aut je i Copen častým terčem tuningu. Ne vždy to ale dopadne špatně, vlastně naopak, konkrétně u japonských aut jsou totiž lidé nápadití. | Zdroj: Mo FAC

Něco podobného jsme ale ještě neviděli, v Japonsku z něj totiž udělali pravý off-road. Tedy na pohled. Zdroj: Mo FAC

Něco podobného jsme ale ještě neviděli, v Japonsku z něj totiž udělali pravý off-road. Tedy na pohled. | Zdroj: Mo FAC

Přestavba vozu je skutečně komplexní. Soudě jen podle fotografií, vidět tuhle věc ve zpětném zrcátku  Toyoty Land Cruiser  někde v lese, tak asi uhnu. Zdroj: Mo FAC

Přestavba vozu je skutečně komplexní. Soudě jen podle fotografií, vidět tuhle věc ve zpětném zrcátku Toyoty Land Cruiser někde v lese, tak asi uhnu. | Zdroj: Mo FAC

Výčet úprav je skutečně enormní, auto je samozřejmě „nazvedané“ a stojí na 15palcových kolech OZ Racing s pneumatikami Yokohama Geolandar M/T. Zdroj: Mo FAC

Výčet úprav je skutečně enormní, auto je samozřejmě „nazvedané“ a stojí na 15palcových kolech OZ Racing s pneumatikami Yokohama Geolandar M/T. | Zdroj: Mo FAC

Nově jsou na kapotě také dva dodatečné světlomety, v přední masce zase najdete oka pro zaháknutí. Zdroj: Mo FAC

Nově jsou na kapotě také dva dodatečné světlomety, v přední masce zase najdete oka pro zaháknutí. | Zdroj: Mo FAC

Vzadu je postavený rám, na němž najdete desky pro zvýšení přilnavosti na sněhu, v písku nebo v blátě. Pozornosti neunikne ani tažné zařízení pro malé přívěsy. Zdroj: Mo FAC

Vzadu je postavený rám, na němž najdete desky pro zvýšení přilnavosti na sněhu, v písku nebo v blátě. Pozornosti neunikne ani tažné zařízení pro malé přívěsy. | Zdroj: Mo FAC

Motor zůstal beze změn, stejně tak jako celé pohonné ústrojí. To bude asi největším kamenem úrazu, protože Copen je sice velmi lehký a obratný, ale disponuje pouze pohonem předních kol před převodovku CVT. Zdroj: Mo FAC

Motor zůstal beze změn, stejně tak jako celé pohonné ústrojí. To bude asi největším kamenem úrazu, protože Copen je sice velmi lehký a obratný, ale disponuje pouze pohonem předních kol před převodovku CVT. | Zdroj: Mo FAC

S tím uhnutín v Toyotě Land Cruiser by to tedy asi nebylo tak žhavé. Nicméně cool faktor je u této stavby neobyčejně vysoko. Tento konkrétní kus byl na prodej za 13 tisíc dolarů. Zdroj: Mo FAC

S tím uhnutín v Toyotě Land Cruiser by to tedy asi nebylo tak žhavé. Nicméně cool faktor je u této stavby neobyčejně vysoko. Tento konkrétní kus byl na prodej za 13 tisíc dolarů. | Zdroj: Mo FAC

Kousků bude ale mnohem více, našli jsme je na  stránkách úpravce Mo FAC . Mají toho mnohem více. Zdroj: Mo FAC

Kousků bude ale mnohem více, našli jsme je na stránkách úpravce Mo FAC. Mají toho mnohem více. | Zdroj: Mo FAC

 Zdroj: Mo FAC

| Zdroj: Mo FAC

 Zdroj: Mo FAC

| Zdroj: Mo FAC

 Zdroj: Mo FAC

| Zdroj: Mo FAC

 Zdroj: Mo FAC

| Zdroj: Mo FAC

 Zdroj: Mo FAC

| Zdroj: Mo FAC

 Zdroj: Mo FAC

| Zdroj: Mo FAC

 Zdroj: Mo FAC

| Zdroj: Mo FAC

 Zdroj: Mo FAC

| Zdroj: Mo FAC

 Zdroj: Mo FAC

| Zdroj: Mo FAC

 Zdroj: Mo FAC

| Zdroj: Mo FAC

 Zdroj: Mo FAC

| Zdroj: Mo FAC

 Zdroj: Mo FAC

| Zdroj: Mo FAC

 Zdroj: Mo FAC

| Zdroj: Mo FAC

 Zdroj: Mo FAC

| Zdroj: Mo FAC

 Zdroj: Mo FAC

| Zdroj: Mo FAC

 Zdroj: Mo FAC

| Zdroj: Mo FAC

Kupředu jej poháněl turbodmychadlem přeplňovaný motor o objemu 0,66 litru, nicméně na některých trzích měl kvůli emisním předpisům atmosférickou jedna-trojku. Zdroj: Mo FAC
Oproti jiným kei cars můžete tento vůz znát i z našich končin, prodával se totiž na některých trzích Evropy. Zdroj: Mo FAC
Stejně jako většina japonských aut je i Copen častým terčem tuningu. Ne vždy to ale dopadne špatně, vlastně naopak, konkrétně u japonských aut jsou totiž lidé nápadití. Zdroj: Mo FAC
Něco podobného jsme ale ještě neviděli, v Japonsku z něj totiž udělali pravý off-road. Tedy na pohled. Zdroj: Mo FAC
28
Fotogalerie

Takhle jste Daihatsu Copen asi ještě neviděli. Z roztomilého sporťáku je teď drsný off-road

Japonsko a tuning, to je nerozlučná dvojka. Míra šílenosti u této stavby vás tak asi nemůže překvapit.

Kei car Daihatsu Copen debutoval v roce 1999 během Tokyo Motor Show a takřka ihned se stal oblíbeným. Lidé si ho zamilovali pro jeho roztomilý vzhled. Kupředu jej poháněl turbodmychadlem přeplňovaný motor o objemu 0,66 litru, nicméně na některých trzích měl kvůli emisním předpisům atmosférickou jedna-trojku. Oproti jiným kei cars můžete tento vůz znát i z našich končin, prodával se totiž na některých trzích Evropy.

Stejně jako většina japonských aut je i Copen častým terčem tuningu. Ne vždy to ale dopadne špatně, vlastně naopak, konkrétně u japonských aut jsou totiž lidé nápadití. Něco podobného jsme ale ještě neviděli, v Japonsku z něj totiž udělali pravý off-road. Tedy na pohled. Přestavba vozu je skutečně komplexní. Soudě jen podle fotografií, vidět tuhle věc ve zpětném zrcátku Toyoty Land Cruiser někde v lese, tak asi uhnu.

Výčet úprav je skutečně enormní, auto je samozřejmě „nazvedané“ a stojí na 15palcových kolech OZ Racing s pneumatikami Yokohama Geolandar M/T. Nově jsou na kapotě také dva dodatečné světlomety, v přední masce zase najdete oka pro zaháknutí. Vzadu je postavený rám, na němž najdete desky pro zvýšení přilnavosti na sněhu, v písku nebo v blátě. Pozornosti neunikne ani tažné zařízení pro malé přívěsy.

Motor zůstal beze změn, stejně tak jako celé pohonné ústrojí. To bude asi největším kamenem úrazu, protože Copen je sice velmi lehký a obratný, ale disponuje pouze pohonem předních kol před převodovku CVT. S tím uhnutín v Toyotě Land Cruiser by to tedy asi nebylo tak žhavé. Nicméně cool faktor je u této stavby neobyčejně vysoko. Tento konkrétní kus byl na prodej za 13 tisíc dolarů. Kousků bude ale mnohem více, našli jsme je na stránkách úpravce Mo FAC. Mají toho mnohem více.

Doporučujeme

Články odjinud