Na jednom z nejnebezpečnějších okruhů světa se opět stala smrtelná nehoda. Hromadná bouračka vznikla kvůli úniku kapalin.
Říká se, že ročně zahyne na Severní smyčce Nürburgringu okolo dvanácti lidí. Při závodech se tak stane jen výjimečně, ale veřejné jízdy se vším možným jsou pěkně nebezpečné, i když dodržujete předepsaná pravidla – předjíždění jen z jedné strany, pouštění rychlejších a tak dále. Bouračka, která se stala čtvrtého října, byla bohužel opravdu blbá náhoda.
Dle informací magazínu Road & Track došlo u Porsche 911 GT3 k technickým problémům, auto začalo kouřit a unikla z něj chladicí kapalina. Jeho řidič vůz odstavil mimo trať poblíž zatáčky Bergwerk. Na místo dorazila odtahovka, do které narazil chorvatský řidič v Mazdě MX-5 NA. Jeho auto se vzňalo, následně zde bouralo ještě několik aut a motorek a ostatní řidiči, kteří zastavili, se pokoušeli hasit. Bohužel marně.
MX-5 dle svědků shořela tak, že nebylo poznat, čím původně byla. Ve voze, zaklesnutém pod odtahovkou, zemřel řidič, který Nürburgring navštěvoval pravidelně a jeho auto mělo sedadla s vícebodovými pásy a ochranný rám. Nešlo tedy o žádného nováčka. Další dva lidé se při nehodě zranili vážně a pět lehce.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5