Na této fotce je skutečně Ford Puma. Během akce Go Further v Amsterdamu projel kolem novinářů. V prodeji se objeví ještě letos, vyrábět se bude v Rumunsku.

Na této fotce je skutečně Ford Puma. Během akce Go Further v Amsterdamu projel kolem novinářů. V prodeji se objeví ještě letos, vyrábět se bude v Rumunsku.

 Na model Puma  si jistě dobře vzpomínáte.

Na model Puma si jistě dobře vzpomínáte.

Sporťák s předním pohonem se vyráběl v letech 1997 až 2002, v nejvýkonnějším provedení měl 114 kW, 162 N.m a uměl to rozpálit až na 203 km/h.

Sporťák s předním pohonem se vyráběl v letech 1997 až 2002, v nejvýkonnějším provedení měl 114 kW, 162 N.m a uměl to rozpálit až na 203 km/h.

To bylo před dvaceti lety, dnes je jiná doba. Doba SUV, crossoverů, hybridnů, plug-in hybridů a elektromobilů.

To bylo před dvaceti lety, dnes je jiná doba. Doba SUV, crossoverů, hybridnů, plug-in hybridů a elektromobilů.

Nesmíme se tedy divit, že pod kapotou Pumy najdeme 48voltovou techniku Ford EcoBoost Hybrid s litrovým tříválcem v hlavní roli, doplněným o řemenem poháněný startér-generátor a lithium-iontovou baterii.

Nesmíme se tedy divit, že pod kapotou Pumy najdeme 48voltovou techniku Ford EcoBoost Hybrid s litrovým tříválcem v hlavní roli, doplněným o řemenem poháněný startér-generátor a lithium-iontovou baterii.

Výstupní výkon vás překvapí: 114 kW jako u 20 let staré Pumy 1.7 Zetec-S VC. Startér-generátor při akceleraci pomáhá tříválci a může napájet palubní příslušenství. Na dynamické parametry vozu si musíme počkat, spotřeba se však má pohybovat okolo 5,4 l/100 km.

Výstupní výkon vás překvapí: 114 kW jako u 20 let staré Pumy 1.7 Zetec-S VC. Startér-generátor při akceleraci pomáhá tříválci a může napájet palubní příslušenství. Na dynamické parametry vozu si musíme počkat, spotřeba se však má pohybovat okolo 5,4 l/100 km.

Na této fotce je skutečně Ford Puma. Během akce Go Further v Amsterdamu projel kolem novinářů. V prodeji se objeví ještě letos, vyrábět se bude v Rumunsku.
 Na model Puma  si jistě dobře vzpomínáte.
Sporťák s předním pohonem se vyráběl v letech 1997 až 2002, v nejvýkonnějším provedení měl 114 kW, 162 N.m a uměl to rozpálit až na 203 km/h.
To bylo před dvaceti lety, dnes je jiná doba. Doba SUV, crossoverů, hybridnů, plug-in hybridů a elektromobilů.
8
Fotogalerie

Velký návrat Fordu Puma! Už to není sporťák, ale hybridní crossover

Jsou tomu dva roky, co automobilka Mitsubishi vzkřísila jméno Eclipse. Ve stejných šlépějích jde také Ford, na sporťák však zapomeňte.

Návrat legendárního jména Eclipse se v podání japonské značky Mitsubishi nesl na vlně trendu tehdejší doby. Stačilo přidat slůvko Cross, slovní spojení nalepit na SUV a výsledek byl na světě. Zda je to „svatokrádež“, nebo ne, posuďte sami, stejné strategie se však nyní chytá také Ford. Jenom do mixu přidal další prvek – elektrifikaci.

Na model Puma si jistě dobře vzpomínáte. Sporťák s předním pohonem se vyráběl v letech 1997 až 2002, v nejvýkonnějším provedení měl 114 kW, 162 N.m a uměl to rozpálit až na 203 km/h. To bylo před dvaceti lety, dnes je jiná doba. Doba SUV, crossoverů, hybridnů, plug-in hybridů a elektromobilů.

Nová Puma, kterou Ford odhalil v rámci akce „Go Further“ v Amsterdamu, se začne prodávat na konci letošního roku a půjde o hybridní crossover. V galerii najdete jednu rozmazanou fotku - je na ní Puma, která právě projela kolem novinářů. Výrobu obstará továrna v rumunské Craiově a jako jeden z highlitů Ford uvádí důmyslně řešený kufr, který na výšku pojme dvě sady golfových holí. Jeho objem činí 456 litrů.

Do elektrifikace jde modrý ovál ve velkém. Nesmíme se tedy divit, že pod kapotou Pumy najdeme 48voltovou techniku Ford EcoBoost Hybrid s litrovým tříválcem v hlavní roli, doplněným o řemenem poháněný startér-generátor a lithium-iontovou baterii. Výstupní výkon vás překvapí: 114 kW jako u 20 let staré Pumy 1.7 Zetec-S VC. Startér-generátor při akceleraci pomáhá tříválci a může napájet palubní příslušenství. Na dynamické parametry vozu si musíme počkat, spotřeba se však má pohybovat okolo 5,4 l/100 km.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 

Doporučujeme

Články odjinud