Svůj part pak odehrajou i elektromobily Leaf a Ariya. V první řadě jde ale reklamě o zážitky za volantem, což se nadmíru povedlo. Zdroj: Nissan

Svůj part pak odehrajou i elektromobily Leaf a Ariya. V první řadě jde ale reklamě o zážitky za volantem, což se nadmíru povedlo. | Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

Produkční verze si zachovala kontury prototypu, což ostatně potvrdily i fotografie z australského patentového úřadu, které se na internetu  objevily v polovině letošního ledna . Zdroj: instagram.com/carbnplug

Produkční verze si zachovala kontury prototypu, což ostatně potvrdily i fotografie z australského patentového úřadu, které se na internetu objevily v polovině letošního ledna. | Zdroj: instagram.com/carbnplug

Japonský  Nissan  si v nabídce drží sportovní automobil z rodiny Z již od roku 1969. V této tradici hodlá pokračovat i nadále, což potvrdil loňský podzim prototypem Z Proto. Na sociální sítě už začínají prosakovat první fotografie a videa produkční verze. První várka pochází zřejmě z transportu vozu. Zdroj: instagram.com/carbnplug

Japonský Nissan si v nabídce drží sportovní automobil z rodiny Z již od roku 1969. V této tradici hodlá pokračovat i nadále, což potvrdil loňský podzim prototypem Z Proto. Na sociální sítě už začínají prosakovat první fotografie a videa produkční verze. První várka pochází zřejmě z transportu vozu. | Zdroj: instagram.com/carbnplug

Oficiální odhalení má však ještě čas. Hotové auto bysme měli vidět koncem tohoto roku, jiné zdroje pak uvádí až rok 2023. Zdroj: instagram.com/carbnplug

Oficiální odhalení má však ještě čas. Hotové auto bysme měli vidět koncem tohoto roku, jiné zdroje pak uvádí až rok 2023. | Zdroj: instagram.com/carbnplug

S ohlédnutím na uvedení Nissanu 370Z v roce 2009 je zřejmé, že rodina sporťáků Z od japonské značky už zoufale potřebovala nového člena. A tady ho máme!

S ohlédnutím na uvedení Nissanu 370Z v roce 2009 je zřejmé, že rodina sporťáků Z od japonské značky už zoufale potřebovala nového člena. A tady ho máme!

Tedy alespoň částečně, jelikož dlouho očekávaný Nissan Z Proto je zatím pouhým konceptem, respektive prototypem, který nám teprve naznačuje, jakým směrem se bude ubírat produkční model (možná označený jako 400Z).

Tedy alespoň částečně, jelikož dlouho očekávaný Nissan Z Proto je zatím pouhým konceptem, respektive prototypem, který nám teprve naznačuje, jakým směrem se bude ubírat produkční model (možná označený jako 400Z).

Zásadních klíčových prvků by se ovšem Nissan neměl v sériové podobě zbavit. Po stránce designu tak automobilka vytasila zásobu retro prvků...

Zásadních klíčových prvků by se ovšem Nissan neměl v sériové podobě zbavit. Po stránce designu tak automobilka vytasila zásobu retro prvků...

...které odkazují na starší modely jako 240Z, třeba po stránce grafiky LED světlometů a celkového výrazu přední masky, nebo modernější 300ZX ve stylu zadních svítilen umístěných v černém panelu.  

...které odkazují na starší modely jako 240Z, třeba po stránce grafiky LED světlometů a celkového výrazu přední masky, nebo modernější 300ZX ve stylu zadních svítilen umístěných v černém panelu.  

Tradičně se pak Nissan drží siluety s dlouhou kapotou a kompaktní kabinou s razantně se snižující linií střechy. Retro styl doplňují karbonové doplňky a auto stojí na lehkých 19palcových kolech.

Tradičně se pak Nissan drží siluety s dlouhou kapotou a kompaktní kabinou s razantně se snižující linií střechy. Retro styl doplňují karbonové doplňky a auto stojí na lehkých 19palcových kolech.

S délkou 4382 mm je pak Z Proto o 117 mm delší než 370Z, zatímco na šířku má 1850 mm a vysoké je 1310 mm. Vize nového kupé je tedy rovněž o chlup širší a nižší.

S délkou 4382 mm je pak Z Proto o 117 mm delší než 370Z, zatímco na šířku má 1850 mm a vysoké je 1310 mm. Vize nového kupé je tedy rovněž o chlup širší a nižší.

Interiér je pochopitelně zaměřený na řidiče a Nissan se nesnaží vymýšlet něco převratného. V době kdovíjak tvarovaných volantů potěší normálně kulatý věnec.

Interiér je pochopitelně zaměřený na řidiče a Nissan se nesnaží vymýšlet něco převratného. V době kdovíjak tvarovaných volantů potěší normálně kulatý věnec.

Architektura palubní deska je poté vcelku jednoduchá, na druhou stranu Nissanu drží s dobou po stránce velkého digitálního přístrojového štítu a dotykového infotainmentu.

Architektura palubní deska je poté vcelku jednoduchá, na druhou stranu Nissanu drží s dobou po stránce velkého digitálního přístrojového štítu a dotykového infotainmentu.

Dodatečnou trojicí analogových budíků nad výdechy klimatizace se však značka zase vrací do minulosti.

Dodatečnou trojicí analogových budíků nad výdechy klimatizace se však značka zase vrací do minulosti.

Řeči o nasazení dvakrát přeplňovaného V6 pod kapotu Z Proto se potvrzují. V této prototypové fázi ovšem Nissan neupřesňuje další podrobnosti o pohonné jednotce.

Řeči o nasazení dvakrát přeplňovaného V6 pod kapotu Z Proto se potvrzují. V této prototypové fázi ovšem Nissan neupřesňuje další podrobnosti o pohonné jednotce.

I britský Autocar nicméně dodává, že půjde s velkou pravděpodobností o třílitrový motor, který dnes najdete v Infinity Q60 Coupe, a naladěním by se mohl držet 400 koní (294 kW).

I britský Autocar nicméně dodává, že půjde s velkou pravděpodobností o třílitrový motor, který dnes najdete v Infinity Q60 Coupe, a naladěním by se mohl držet 400 koní (294 kW).

Pohon zadních kol a manuální šestistupňová převodovka je potvrzenou cestou, možnosti automatické převodovky bychom se nicméně měli dočkat také.  

Pohon zadních kol a manuální šestistupňová převodovka je potvrzenou cestou, možnosti automatické převodovky bychom se nicméně měli dočkat také.  

Design produkční verze se nejspíš v určitých ohledech trochu změní, základní myšlenka řidičského sportovního kupé s klasickou technikou ale určitě zůstane.

Design produkční verze se nejspíš v určitých ohledech trochu změní, základní myšlenka řidičského sportovního kupé s klasickou technikou ale určitě zůstane.

Představení sériové varianty bychom se měli dočkat někdy během příštího roku. Do té doby se Nissan určitě ještě ozve, jak to s vývojem nového „Zetka“ jde.

Představení sériové varianty bychom se měli dočkat někdy během příštího roku. Do té doby se Nissan určitě ještě ozve, jak to s vývojem nového „Zetka“ jde.

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan
 Zdroj: Nissan
Produkční verze si zachovala kontury prototypu, což ostatně potvrdily i fotografie z australského patentového úřadu, které se na internetu  objevily v polovině letošního ledna . Zdroj: instagram.com/carbnplug
Japonský  Nissan  si v nabídce drží sportovní automobil z rodiny Z již od roku 1969. V této tradici hodlá pokračovat i nadále, což potvrdil loňský podzim prototypem Z Proto. Na sociální sítě už začínají prosakovat první fotografie a videa produkční verze. První várka pochází zřejmě z transportu vozu. Zdroj: instagram.com/carbnplug
31
Fotogalerie

Nový sporťák Nissan Z opět unikl na veřejnost. Japonské M4 to prostě sluší

Stále ještě žijeme v době, kdy se chystají sportovní auta s pohonem zadních kol, manuální převodovkou a silným spalovacím motorem. Jedno z nich bude z Japonska a zřejmě se máme na co těšit.

S uniklými snímky produkční verze nového sportovního Nissanu jsme se poslušně hlásili už na konci března. Ale takhle žhavé auto se těžko hlídá, takže se postupně objevily ještě další fotografie. Cítíme morální povinnost se s vámi o tento výjimečný počin japonské automobilky opět podělit.

Už třeba jenom kvůli tomu, že pokračuje v 52 let staré tradici. Tím se nemůže pochlubit ani Volkswagen Golf GTI. Lákavý je i svou strojovnou, má jít o dvakrát přeplňovaný šestiválec. Čísla výkonu ještě stále nebyla potvrzena, ale kovaní fanoušci jsou ochotni dát ruku do ohně za jednotku z Infiniti Q60, která produkuje 460 koní.

Od Nissanu 370Z by to však byl velký výkonový skok. Ten měl sice také šestiválec, a to o objemu 3,7 litru, ale nabídl „jen“ 328 koní. Potvrzenou cestou je i manuální převodovka i pohon zadních kol. Novinka by tak mohla být ideálním vyzyvatelem pro základní BMW M4, které pracuje se stejným setupem, ale navrch přidává 20 koní.

Na oficiální představení stále ještě čekáme. Nissan už ale asi nebude moc otálet, však si auto podle počtu úniků jeho fotek ani moc nehlídá. V Evropě bychom tento sporťák viděli samozřejmě moc rádi, ale stále je to spíše otazník. Nissan by se zřejmě ještě musel opřít do elektrifikace zavedené flotily. Uvidíme, třeba to stihne dřív než Subaru s BRZ. Obě auta tu ale nejenom my opravdu chceme.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud