Automobilka Porsche je s Transsibiřskou rallye úzce spjata. Pár kousků z této slavné éry je teď na prodej.
Když se v roce 2006 jela 7200 kilometrů dlouhá Transsibiřská rallye, bylo prvním vozem v cíli Porsche Cayenne. Náhoda to rozhodně nebyla, protože hned následující rok patřila Cayennu první tři místa. Stuttgartská automobilka se za léta stala symbolem tohoto závodu, který vede nelítostnou krajinou z Moskvy až do Mongolska.
V návaznosti na úspěch závodních verzí se konstruktéři rozhodli postavit i 600 exemplářů silniční verze. Transsibiřská limitovaná edice měla stejné válečné zbarvení, které kombinovalo hluboký černý lak s oranžovými polepy. 18palcová kola byla obuta do terénních pneumatik BFGoodrich All Terain T/A K02.
Už asi začínáte tušit, že speciální edice nebyla jen o nálepkách. Velkým terénním kolům totiž sekundoval i zakrytovaný podvozek, ochranný kryt motoru, boční nášlapy a i uzávěrku zadního diferenciálu, kterou ovšem disponovala už standardní model. Uvnitř vozu vládla taktéž černá s oranžovou, což je na Porsche Cayenne i dnes velmi neobvyklá kombinace.
Všechna čtyři kola poháněl osmiválec 4,8 litru s pomocí šestistupňové automatické převodovky. Výkon vozu činí 302 kW (405 koní) a točivý moment je 500 N.m. Na stovku se Cayenne dostal za šest vteřin a maximální rychlost byla 253 km/h. Slušné hodnoty na 2225 kilogramů vážící kolos.
Speciální sibiřská edice Porsche Cayenne asi nebude vyloženě sběratelským artiklem, ale pokud chcete velké SUV se zajímavou historií a raritním zbarvením, může to být dobrá koupě. Momentálně se totiž v Německu nabízejí dva kousky a ani jeden z nich nepřesáhne cenovkou osm set tisíc.
Pro opravdové fajnšmekry ale máme skutečnou bombu. U jednoho dealera v Nizozemsku se totiž nachází Porsche Cayenne S Transsyberia, tedy skutečný závodní vůz, kterých vzniklo pouze 25. A to už zní více sběratelsky. Stojí sice čtyři a půl milionu korun, ale zase jde o skutečný závodní vůz s klecí a kus historie německé automobilky.