Dacia Duster má na kontě už téměř dva miliony prodaných kusů. Nyní nám automobilka představuje facelift druhé generace, která je na trhu od roku 2017. Zdroj: Dacia

Dacia Duster má na kontě už téměř dva miliony prodaných kusů. Nyní nám automobilka představuje facelift druhé generace, která je na trhu od roku 2017. | Zdroj: Dacia

Vzhledově se novinka na první pohled moc nemění. Všimnout si ale můžete nového vzorování přední masky, které známé už z nových modelů  Sandero  a  Logan . Zdroj: Dacia

Vzhledově se novinka na první pohled moc nemění. Všimnout si ale můžete nového vzorování přední masky, které známé už z nových modelů Sandero a Logan. | Zdroj: Dacia

Nový Duster má nově přední světlomety i zadní svítilny typu EcoLED, vpředu s novým světelným podpisem ve tvaru písmene Y. LED technologií jsou vybavena i směrová světla a osvětlení poznávací značky.  Zdroj: Dacia

Nový Duster má nově přední světlomety i zadní svítilny typu EcoLED, vpředu s novým světelným podpisem ve tvaru písmene Y. LED technologií jsou vybavena i směrová světla a osvětlení poznávací značky.  | Zdroj: Dacia

Dacia šla po menší spotřebě elektrické energie a vyšší světelné účinnosti. Do barevné palety pak přibyla oranžová Arizona (na fotkách). Zdroj: Dacia

Dacia šla po menší spotřebě elektrické energie a vyšší světelné účinnosti. Do barevné palety pak přibyla oranžová Arizona (na fotkách). | Zdroj: Dacia

Duster má nyní také větší zadní spojler a nový design 16 a 17 palcových kol. Ladění těchto nových prvků proběhlo ve větrném tunelu. Zdroj: Dacia

Duster má nyní také větší zadní spojler a nový design 16 a 17 palcových kol. Ladění těchto nových prvků proběhlo ve větrném tunelu. | Zdroj: Dacia

Vše samozřejmě kvůli lepší aerodynamice ve jménu menší spotřeby paliva a snížení emisí CO2, které mají být u verze s pohonem všech kol o 5,8 g/km menší. Zdroj: Dacia

Vše samozřejmě kvůli lepší aerodynamice ve jménu menší spotřeby paliva a snížení emisí CO2, které mají být u verze s pohonem všech kol o 5,8 g/km menší. | Zdroj: Dacia

Uvnitř nového Dusteru najdete nové čalounění sedadel s lepší ergonomií. Na středové konzoli pak najdete novou širokou loketní opěrku, která je délkově posuvná o 7 centimetrů. Zdroj: Dacia

Uvnitř nového Dusteru najdete nové čalounění sedadel s lepší ergonomií. Na středové konzoli pak najdete novou širokou loketní opěrku, která je délkově posuvná o 7 centimetrů. | Zdroj: Dacia

Pod ní najdete úložný prostor o velikosti 1,1 litru. Cestující pak vzadu najdou dva USB porty pro nabíjení svých zařízení. Zdroj: Dacia

Pod ní najdete úložný prostor o velikosti 1,1 litru. Cestující pak vzadu najdou dva USB porty pro nabíjení svých zařízení. | Zdroj: Dacia

Standardem je automatické zapínání světel i tempomat. V závislosti na zvolené výbavě se pak můžete těšit i na automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla či bezklíčový vstup s hands-free kartou.  Zdroj: Dacia

Standardem je automatické zapínání světel i tempomat. V závislosti na zvolené výbavě se pak můžete těšit i na automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla či bezklíčový vstup s hands-free kartou.  | Zdroj: Dacia

K dispozici jsou pak i dva nové multimediální systémy - Media Display a Media Nav. Informace budou přenášet přes 8palcovou obrazovku. Zdroj: Dacia

K dispozici jsou pak i dva nové multimediální systémy - Media Display a Media Nav. Informace budou přenášet přes 8palcovou obrazovku. | Zdroj: Dacia

Media Display zahrnuje 6 reproduktorů, rádio DAB, možnost zrcadlení chytrých telefonů se systémy Android Auto a Apple Carplay či dva USB porty. Zdroj: Dacia

Media Display zahrnuje 6 reproduktorů, rádio DAB, možnost zrcadlení chytrých telefonů se systémy Android Auto a Apple Carplay či dva USB porty. | Zdroj: Dacia

Systém Media Nav je obohacen o vestavěnou navigaci a bezdrátové připojení mobilních telefonů pomocí Wi-Fi. Oba displeje nabídnou u verzí s pohonem všech kol 4x4 Monitor, který ukazuje výškoměr, boční náklony i kompas. Zdroj: Dacia

Systém Media Nav je obohacen o vestavěnou navigaci a bezdrátové připojení mobilních telefonů pomocí Wi-Fi. Oba displeje nabídnou u verzí s pohonem všech kol 4x4 Monitor, který ukazuje výškoměr, boční náklony i kompas. | Zdroj: Dacia

Dacia Duster s pohonem předních kol nabídne světlou výšku 217 mm, u verze s pohonem všech kol je o 3 mm menší.  Zdroj: Dacia

Dacia Duster s pohonem předních kol nabídne světlou výšku 217 mm, u verze s pohonem všech kol je o 3 mm menší.  | Zdroj: Dacia

Přechodový úhel činí 21 stupňů, přední nájezdový úhel pak 30 stupňů. U verze s pohonem předních kol je zadní nájezdový úhel 30 stupňů, u čtyřkolky 33 stupňů. Zdroj: Dacia

Přechodový úhel činí 21 stupňů, přední nájezdový úhel pak 30 stupňů. U verze s pohonem předních kol je zadní nájezdový úhel 30 stupňů, u čtyřkolky 33 stupňů. | Zdroj: Dacia

Obě verze pohonu kol mají ve standardu nové pneumatiky. Varianta 4x4 však dostane lepší gumy s označením 3PMSF (Three-Peak Mountain SnowFlake), které mají prohloubené drážky a optimalizovaný směr běhounu pro lepší trakci na sněhu a zledovatělé silnici. Jedná se o univerzální pneumatiky, které lze používat celý rok. Zdroj: Dacia

Obě verze pohonu kol mají ve standardu nové pneumatiky. Varianta 4x4 však dostane lepší gumy s označením 3PMSF (Three-Peak Mountain SnowFlake), které mají prohloubené drážky a optimalizovaný směr běhounu pro lepší trakci na sněhu a zledovatělé silnici. Jedná se o univerzální pneumatiky, které lze používat celý rok. | Zdroj: Dacia

Velkou novinkou v nabídce Dacie Duster je šestistupňová automatická převodovka EDC, která bude dostupná v kombinaci s motorem TCe 150 s pohonem předních kol. Zdroj: Dacia

Velkou novinkou v nabídce Dacie Duster je šestistupňová automatická převodovka EDC, která bude dostupná v kombinaci s motorem TCe 150 s pohonem předních kol. | Zdroj: Dacia

Jinak je možné zvolit zážehové motory TCe 90, TCe 130 s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Zdroj: Dacia

Jinak je možné zvolit zážehové motory TCe 90, TCe 130 s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou. | Zdroj: Dacia

Motor TCe 150 lze pak zvolit i s pohonem všech kol, ovšem pouze ve spojení s manuální převodovkou. Zdroj: Dacia

Motor TCe 150 lze pak zvolit i s pohonem všech kol, ovšem pouze ve spojení s manuální převodovkou. | Zdroj: Dacia

Ani novinka pak nezanevřela na pohon kombinující benzin a LPG, tedy motorizaci TCe 100 LPG, která je dostupná s pohonem předních kol a manuální převodovkou.  Zdroj: Dacia

Ani novinka pak nezanevřela na pohon kombinující benzin a LPG, tedy motorizaci TCe 100 LPG, která je dostupná s pohonem předních kol a manuální převodovkou.  | Zdroj: Dacia

Příjemné je zvětšení objemu nádrže na LPG, která nyní pojme 48,8 litrů místo původních 34 litrů. Dojezd má tak být vyšší o 250 km. Zdroj: Dacia

Příjemné je zvětšení objemu nádrže na LPG, která nyní pojme 48,8 litrů místo původních 34 litrů. Dojezd má tak být vyšší o 250 km. | Zdroj: Dacia

Ani Dacia Duster se nevyhne všemožným pomocníkům při jízdě. Vedle omezovače rychlosti, tempomatu a systému protiprokluzu kol má třeba hlídání slepého úhlu, asistenty pro parkování, rozjezdy do kopce a sjezdy prudkých svahů či snímání okolí vozu pomocí kamer. Zdroj: Dacia

Ani Dacia Duster se nevyhne všemožným pomocníkům při jízdě. Vedle omezovače rychlosti, tempomatu a systému protiprokluzu kol má třeba hlídání slepého úhlu, asistenty pro parkování, rozjezdy do kopce a sjezdy prudkých svahů či snímání okolí vozu pomocí kamer. | Zdroj: Dacia

Boční kamery umístěné pod zrcátky jsme si u předchozí verze zvlášť oblíbili. Vymazlená Dacia Duster dorazí na naše trhy v září letošního roku. Zdroj: Dacia

Boční kamery umístěné pod zrcátky jsme si u předchozí verze zvlášť oblíbili. Vymazlená Dacia Duster dorazí na naše trhy v září letošního roku. | Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

Vzhledově se novinka na první pohled moc nemění. Všimnout si ale můžete nového vzorování přední masky, které známé už z nových modelů  Sandero  a  Logan . Zdroj: Dacia
Nový Duster má nově přední světlomety i zadní svítilny typu EcoLED, vpředu s novým světelným podpisem ve tvaru písmene Y. LED technologií jsou vybavena i směrová světla a osvětlení poznávací značky.  Zdroj: Dacia
Dacia šla po menší spotřebě elektrické energie a vyšší světelné účinnosti. Do barevné palety pak přibyla oranžová Arizona (na fotkách). Zdroj: Dacia
Duster má nyní také větší zadní spojler a nový design 16 a 17 palcových kol. Ladění těchto nových prvků proběhlo ve větrném tunelu. Zdroj: Dacia
69
Fotogalerie

Dacia Duster má po faceliftu! Má větší nádrž na LPG a může mít automat EDC

Rumunský nezmar za dobré peníze přichází v omlazené formě. Nového je na něm dost, i když to na první pohled není moc vidět.

Dacia Duster má na kontě už téměř dva miliony prodaných kusů. Nyní nám automobilka představuje facelift druhé generace, která je na trhu od roku 2017. Vzhledově se novinka na první pohled moc nemění. Všimnout si ale můžete nového vzorování přední masky, které známé už z nových modelů Sandero a Logan.

Duster má nově přední světlomety i zadní svítilny typu EcoLED, vpředu s novým světelným podpisem ve tvaru písmene Y. LED technikou jsou vybavena i směrová světla a osvětlení poznávací značky. Dacia šla tady po menší spotřebě elektrické energie a vyšší světelné účinnosti. Do barevné palety pak přibyla oranžová Arizona (na fotkách).

Vůz má nyní také větší zadní spoiler a nový design 16 a 17 palcových kol. Ladění těchto nových prvků proběhlo ve větrném tunelu. Vše samozřejmě kvůli lepší aerodynamice ve jménu menší spotřeby paliva a snížení emisí CO2, které mají být u verze s pohonem všech kol o 5,8 g/km menší.

Uvnitř najdete nové čalounění sedadel s lepší ergonomií. Na středové konzoli pak najdete novou širokou loketní opěrku, která je podélně posuvná o 7 centimetrů. Pod ní najdete úložný prostor o velikosti 1,1 litru. Cestující pak vzadu najdou dva USB porty pro nabíjení svých zařízení.

Standardem je automatické zapínání světel i tempomat. V závislosti na zvolené výbavě se pak můžete těšit i na automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla či bezklíčový vstup s hands-free kartou. K dispozici jsou pak i dva nové multimediální systémy - Media Display a Media Nav. Informace budou přenášet přes 8palcovou obrazovku.

Media Display zahrnuje 6 reproduktorů, rádio DAB, možnost zrcadlení chytrých telefonů se systémy Android Auto a Apple Carplay či dva USB porty. Systém Media Nav je obohacen o vestavěnou navigaci a bezdrátové připojení mobilních telefonů pomocí Wi-Fi. Oba displeje nabídnou u verzí s pohonem všech kol funkci 4x4 Monitor, která ukazuje výškoměr, boční náklony i kompas.

Dacia Duster s pohonem předních kol nabídne světlou výšku 217 mm, u verze s pohonem všech kol je o 3 mm menší. Přechodový úhel činí 21 stupňů, přední nájezdový úhel pak 30 stupňů. U verze s pohonem předních kol je zadní nájezdový úhel 30 stupňů, u čtyřkolky 33 stupňů.

Obě verze pohonu kol mají ve standardu nové pneumatiky. Varianta 4x4 však dostane lepší gumy s označením 3PMSF (Three-Peak Mountain SnowFlake), které mají prohloubené drážky a optimalizovaný směr běhounu pro lepší trakci na sněhu a zledovatělé silnici. Jedná se o univerzální pneumatiky, které lze používat celý rok.

Velkou novinkou v nabídce Dacie Duster je šestistupňová automatická převodovka EDC, která bude dostupná v kombinaci s motorem TCe 150 s pohonem předních kol. Jinak je možné zvolit zážehové motory TCe 90, TCe 130 s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou.

Motor TCe 150 lze pak zvolit i s pohonem všech kol, ovšem pouze ve spojení s manuální převodovkou. Pohon všech kol pořídíte i u jediné vznětové motorizace Blue dCi 115, která je taktéž dostupná pouze s manuálem.

Ani novinka pak nezanevřela na pohon kombinující benzin a LPG, tedy motorizaci TCe 100 LPG, která je dostupná s pohonem předních kol a manuální převodovkou. Příjemné je zvětšení objemu nádrže na LPG, která nyní pojme 48,8 litrů místo původních 34 litrů. Dojezd tak má být vyšší o 250 km.

Ani Dacia Duster se nevyhne všemožným pomocníkům při jízdě. Vedle omezovače rychlosti, tempomatu a systému protiprokluzu kol má třeba hlídání slepého úhlu, asistenty pro parkování, rozjezdy do kopce a sjezdy prudkých svahů či snímání okolí vozu pomocí kamer. Boční kamery umístěné pod zrcátky jsme si u předchozí verze zvlášť oblíbili. Vymazlená Dacia Duster dorazí na naše trhy v září letošního roku.

Dacia Duster 2021: Rozměry
Verze  4x2 4x4
Zavazadlový prostor [l] 478 467
Maximální kapacita [l] 1623 1614
Délka [mm] 4341
Rozvor [mm] 2673 2676
Přední převis [mm] 842 841
Zadní převis [mm] 826 824
Šířka [mm] 1804
Výška [mm] 1633 1621
Přední rozchod [mm] 1563
Zadní rozchod [mm] 1570 1580

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Doporučujeme

Články odjinud