Accord poosmé přijíždí opět jen s omezenou paletou motorů, ale ve čtyřech slušně osazených výbavách. (české ceny)
Zájemce o nový Accord modelového roku 2009 může vybírat mezi zážehovými čtyřválci s tradičním variabilním časováním ventilů a objemy 2,0 l (115 kW) a 2,4 l (148 kW). I přes strmě rostoucí ceny nafty však v našich podmínkách bude mezi nejvyhledávanější zřejmě opět patřit vznětový 2,2 i-DTEC s výkonem 110 kW, jenž stále náleží do kategorie nejlepších „dieselů“ ve třídě. Převodovky jsou ve všech případech šestistupňové a mají manuální ovládání, pouze pro nejvýkonnější z motorů se nabízí alternativně pětistupňový „automat“.
Nejlevnější provedení Comfort je vyhrazeno pro základní „dvoulitr“. Již zde se však setkáváme s plejádou bezpečnostních prvků, kam patří třeba šest airbagů, ABS, stabilizační systém ESP, asistent jízdy s přívěsem TSA, aktivní pěrky hlavy nebo aktivní posilovač řízení. Ke komfortu přispívá také standardní instalace elektrického stahování předních i zadních oken, dvouzónové klimatizace, palubního počítače, litých kol či rádia s CD a MP3. Metalizované laky jsou ve všech případech dodávány bez příplatku.
Vyšší stupeň se jmenuje Elegance a lze jej koupit pouze v kombinaci se vznětovým motorem. Oproti Comfortu dostala verze Elegance do vínku ještě tempomat, přední mlhovky, dálkové ovládání centrálního zamykání a alarmu, kůží obšitý volant nebo sedmnáctipalcová kola. Provedení Executive přidává třeba vyhřívaná sedadla, xenonové světlomety, kožené čalounění, elektricky ovládaná přední sedadla, parkovací asistent či výkonnější rádio s měničem na šest CD. Výbava Top Executive je skutečně „top“. K výše jmenovaným prvkům totiž doplňuje ještě aktivní tempomat, parkovací kameru nebo vestavěný navigační systém.
Jako v předchozí generaci, také v té osmé lze Accord objednat v karosářských verzích sedan a kombi s označením Tourer. Za něj se v kombinaci s výbavami Comfort a Elegance připlácí 30 000 Kč, u ostatních pak 50 000 Kč. V následujícím přehledu jsou shrnuty ceny a technické specifikace jednotlivých provedení. Údaje v závorkách se týkají verzí s karosérií kombi.
Motor | 2,0 i-VTEC 6M | 2,4 i-VTEC 6M | 2,4 i-VTEC 5A | 2,2 i-DTEC 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 2354 | 2354 | 2199 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 115/6300 | 148/7000 | 148/7000 | 110/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 192/4100-5000 | 234/4300-4400 | 230/4200-4400 | 350/2000-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 215 (212) | 227 (222) | 227 (222) | 212 (207) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,4 | 8,1 | 8,1 | 9,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,2 (7,3) | 8,8 (9,0) | 8,6 (8,9) | 5,9 |
Cena Comfort [Kč] | 619 900 | - | - | - |
Cena Comfort Tourer [Kč] | 649 900 | - | - | - |
Cena Elegance [Kč] | - | - | - | 709 900 |
Cena Elegance Tourer [Kč] | - | - | - | 739 900 |
Cena Executive [Kč] | - | 809 900 | 859 900 | 809 900 |
Cena Executive Tourer [Kč] | - | 859 900 | 909 900 | 859 900 |
Cena Top Executive [Kč] | - | 949 900 | 999 900 | 949 900 |
Cena Top Executive Tourer [Kč] | - | 999 900 | 1 049 900 | 999 900 |
Honda Accord 2009
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E