Těžko byste hledali klasický silniční Lotus s významnější historií. Do prodeje totiž míří vůz, který říkal pane samotnému zakladateli značky Colinu Chapmanovi. | Lotus Turbo Esprit Zdroj:  Mark Donaldson Ltd

Těžko byste hledali klasický silniční Lotus s významnější historií. Do prodeje totiž míří vůz, který říkal pane samotnému zakladateli značky Colinu Chapmanovi. | Lotus Turbo Esprit | Zdroj: Mark Donaldson Ltd

Přesněji jde o třetí sérii Espritu a hned variantu Turbo Esprit z roku 1981, která byla vlastně posledním osobním autem Chapmana před jeho smrtí v prosinci 1982. | Lotus Turbo Esprit Zdroj:  Mark Donaldson Ltd

Přesněji jde o třetí sérii Espritu a hned variantu Turbo Esprit z roku 1981, která byla vlastně posledním osobním autem Chapmana před jeho smrtí v prosinci 1982. | Lotus Turbo Esprit | Zdroj: Mark Donaldson Ltd

Slavný konstruktér tak s vozem najezdil jen pouhých 6400 km. Esprit byl opečovávaný výhradně u servisní divize Lotusu a perfektní stav si udržel dodnes i po 39 letech. | Lotus Turbo Esprit Zdroj:  Mark Donaldson Ltd

Slavný konstruktér tak s vozem najezdil jen pouhých 6400 km. Esprit byl opečovávaný výhradně u servisní divize Lotusu a perfektní stav si udržel dodnes i po 39 letech. | Lotus Turbo Esprit | Zdroj: Mark Donaldson Ltd

Auto si tehdy Chapman specifikoval samozřejmě podle vlastních přání – stříbrný lak, pruhy a červené nápisy Turbo a také červenou kůží čalouněný interiér. | Lotus Turbo Esprit Zdroj:  Mark Donaldson Ltd

Auto si tehdy Chapman specifikoval samozřejmě podle vlastních přání – stříbrný lak, pruhy a červené nápisy Turbo a také červenou kůží čalouněný interiér. | Lotus Turbo Esprit | Zdroj: Mark Donaldson Ltd

To však nebylo všechno. Jakožto velký boss automobilky se totiž Chapman nemusel držet nabízeného seznamu výbavy, takže auto bylo speciálně vybaveno například upraveným, nižším podvozkem, odolnějšími brzdovými deskami... | Lotus Turbo Esprit Zdroj:  Mark Donaldson Ltd

To však nebylo všechno. Jakožto velký boss automobilky se totiž Chapman nemusel držet nabízeného seznamu výbavy, takže auto bylo speciálně vybaveno například upraveným, nižším podvozkem, odolnějšími brzdovými deskami... | Lotus Turbo Esprit | Zdroj: Mark Donaldson Ltd

...změnami na karoserii pro redukci aerodynamického hluku, nechyběl posilovač řízení, klimatizace a podle všeho se jednalo o první Esprit vybavený koly značky BBS. | Lotus Turbo Esprit Zdroj:  Mark Donaldson Ltd

...změnami na karoserii pro redukci aerodynamického hluku, nechyběl posilovač řízení, klimatizace a podle všeho se jednalo o první Esprit vybavený koly značky BBS. | Lotus Turbo Esprit | Zdroj: Mark Donaldson Ltd

V životě vozu se nicméně za jeho volant posadila prý i tehdejší premiérka Margaret Thatcher nebo pilot F1 ze stáje Lotusu Elio de Angelis. Dodnes se v Chapmanově Espritu vystřídalo hned několik majitelů a ten nynější ho posílá dále do světa. | Lotus Turbo Esprit Zdroj:  Mark Donaldson Ltd

V životě vozu se nicméně za jeho volant posadila prý i tehdejší premiérka Margaret Thatcher nebo pilot F1 ze stáje Lotusu Elio de Angelis. Dodnes se v Chapmanově Espritu vystřídalo hned několik majitelů a ten nynější ho posílá dále do světa. | Lotus Turbo Esprit | Zdroj: Mark Donaldson Ltd

Současně má tento Lotus s významnou historií najeto okolo 17.700 km.  Prodejce Mark Donaldson Ltd  zveřejňuje cenu na vyžádání. | Lotus Turbo Esprit Zdroj:  Mark Donaldson Ltd

Současně má tento Lotus s významnou historií najeto okolo 17.700 km. Prodejce Mark Donaldson Ltd zveřejňuje cenu na vyžádání. | Lotus Turbo Esprit | Zdroj: Mark Donaldson Ltd

Jak ale dodává magazín Top Gear, ačkoliv ojetý Turbo Esprit seženete i za méně než 40 tisíc liber (asi 1,2 milionu korun), za tento exemplář má prodejce chtít minimálně jednou tolik. | Lotus Turbo Esprit Zdroj:  Mark Donaldson Ltd

Jak ale dodává magazín Top Gear, ačkoliv ojetý Turbo Esprit seženete i za méně než 40 tisíc liber (asi 1,2 milionu korun), za tento exemplář má prodejce chtít minimálně jednou tolik. | Lotus Turbo Esprit | Zdroj: Mark Donaldson Ltd

Lotus Turbo Esprit Zdroj:  Mark Donaldson Ltd

Lotus Turbo Esprit | Zdroj: Mark Donaldson Ltd

Lotus Turbo Esprit Zdroj:  Mark Donaldson Ltd

Lotus Turbo Esprit | Zdroj: Mark Donaldson Ltd

Lotus Turbo Esprit Zdroj:  Mark Donaldson Ltd

Lotus Turbo Esprit | Zdroj: Mark Donaldson Ltd

Přesněji jde o třetí sérii Espritu a hned variantu Turbo Esprit z roku 1981, která byla vlastně posledním osobním autem Chapmana před jeho smrtí v prosinci 1982. | Lotus Turbo Esprit Zdroj:  Mark Donaldson Ltd
Slavný konstruktér tak s vozem najezdil jen pouhých 6400 km. Esprit byl opečovávaný výhradně u servisní divize Lotusu a perfektní stav si udržel dodnes i po 39 letech. | Lotus Turbo Esprit Zdroj:  Mark Donaldson Ltd
Auto si tehdy Chapman specifikoval samozřejmě podle vlastních přání – stříbrný lak, pruhy a červené nápisy Turbo a také červenou kůží čalouněný interiér. | Lotus Turbo Esprit Zdroj:  Mark Donaldson Ltd
To však nebylo všechno. Jakožto velký boss automobilky se totiž Chapman nemusel držet nabízeného seznamu výbavy, takže auto bylo speciálně vybaveno například upraveným, nižším podvozkem, odolnějšími brzdovými deskami... | Lotus Turbo Esprit Zdroj:  Mark Donaldson Ltd
12
Fotogalerie

Lotus Esprit, v němž jezdil Colin Chapman, je na prodej. Má řadu speciálních prvků

Osobní povoz slavného zakladatele britské značky míří k novému majiteli. Klasika s takovou historií určitě nevyjde levně.

Těžko byste hledali klasický silniční Lotus s významnější historií. Do prodeje totiž míří vůz, který říkal pane samotnému zakladateli značky Colinu Chapmanovi. Přesněji jde o třetí sérii Espritu a hned variantu Turbo Esprit z roku 1981, která byla vlastně posledním osobním autem Chapmana před jeho smrtí v prosinci 1982.

Slavný konstruktér tak s vozem najezdil jen pouhých 6400 km. Esprit byl opečovávaný výhradně u servisní divize Lotusu a perfektní stav si udržel dodnes i po 39 letech. Auto si tehdy Chapman specifikoval samozřejmě podle vlastních přání – stříbrný lak, pruhy a červené nápisy Turbo a také červenou kůží čalouněný interiér.

To však nebylo všechno. Jakožto velký boss automobilky se totiž Chapman nemusel držet nabízeného seznamu výbavy, takže auto bylo speciálně vybaveno například upraveným, nižším podvozkem, odolnějšími brzdovými deskami, změnami na karoserii pro redukci aerodynamického hluku, nechyběl posilovač řízení, klimatizace a podle všeho se jednalo o první Esprit vybavený koly značky BBS.

V životě vozu se nicméně za jeho volant posadila prý i tehdejší premiérka Margaret Thatcher nebo pilot F1 ze stáje Lotusu Elio de Angelis. Dodnes se v Chapmanově Espritu vystřídalo hned několik majitelů a ten nynější ho posílá dále do světa.

Současně má tento Lotus s významnou historií najeto okolo 17.700 km. Prodejce Mark Donaldson Ltd zveřejňuje cenu na vyžádání. Jak ale dodává magazín Top Gear, ačkoliv ojetý Turbo Esprit seženete i za méně než 40 tisíc liber (asi 1,2 milionu korun), za tento exemplář má prodejce chtít minimálně jednou tolik.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud