12
Fotogalerie

Hyundai opět v reklamě cílí na Škodu. Nová i30 je prý nejlepší liftback...

Reklamní spot na novou generaci vozu i30 vyráběného v České republice hovoří o tomto voze jako o liftbacku. Na oficiálních stránkách značky je přitom model označený výrazem hatchback.

S označením jednotlivých karosérií současných automobilek to není vpravdě úplně snadné. Kříženců, neboli "crossoverů" už vzniklo velké množství.

Nicméně, stále je dost aut, u kterých je poměrně snadné určit, zda spadají do kategorie kombi, sedan, hatchback nebo kabriolet.

Tuzemské zastoupení značky Hyundai nyní v jednom z reklamních televizních spotů, kterými chce připoutat pozornost k nové generaci modelu i30, říká v půlminutovém videu následující: "Atraktivní, sebejistý, bezpečný, prostorný, luxusně vybavený. Prostě nejlepší český liftback všech dob." Na obrazovce přitom ze všech možných úhlů pohledu sledujeme základní karosářské provedení tohoto modelu nižší střední třídy.

V první i ve druhé generaci se vždy o tomto voze hovořilo jako o hatchbacku, také na aktuálních stránkách automobilky v českém jazyce se po rozkliknutí nabídky modely objeví novinka i30 a v okénku se pod boční siluetou vozu skví slovo "hatchback".

stránka hyundai.jpg

Podle našeho názoru není možný jiný výklad reklamního sdělení, než že Hyundai chce minimálně v České republice přimět zájemce o Škodu Octavii, aby do svého porovnávacího koše přiřadili také novou generaci i30.

Octavia je totiž přímo typickým představitelem této svébytné kategorie karosérií a má úspěch. Vždyť třeba v loňském roce byl tento nejdůležitější model mladoboleslavské automobilky na devátém místě v žebříčku nejprodávanějších aut v Evropě. Žádný model Hyundai se mezi dvaceti nejžádanějšími modely neumístil, i když například SUV Tucson zaznamenalo velký meziroční nárůst.

To, proč se v reklamě na i30 hovoří o liftbacku, zdůvodňuje mluvčí tuzemského zastoupení Miloš Adámek takto: "Podle našeho názoru se o nová i30 dá za liftback pokládat," řekl na dotaz redakce Autorevue.cz. Dodal ještě, že výklad tohoto pojmu se různí.

Jenže, velká část dostupných zdrojů charakterizuje liftback takto: "Liftback je označení typu karoserie osobních automobilů se splývavou zádí a výklopným zadním víkem. V Čechách je nejtypičtějším příkladem takového vozu Škoda Octavia," (autolexicon.net), nebo takto: " Ve srovnání s hatchbackem se záď vozu svažuje pod mírnějším úhlem a je delší. Někdy je takový vůz tříprostorový, ale nespadá do kategorie sedan, protože se otevírá i zadní okno (wikipedia). 

Oproti tomu o hatchbacku se obvykle mluví jako o typu karosérie s prudce se svažující výklopnou zádí.

Pokud se podíváme na oba vozy z boční strany, nemůžeme si nevšimnout, že pod zadním oknem karosérie octavie pokračuje ještě několik desítek centimetrů prakticky vodorovně, zatímco u i30 spadá k zemi v téměř pravém úhlu.

Hyundai-i30-2017-1600-15.jpgSkoda-Octavia-2017-1600-0d.jpg

Už na první pohled jsou tvary obou vozů v zadní části dost rozdílné

Vymezování se vůči značce s okřídleným šípem ve znaku trvá v případě tuzemského vedení značky Hyundai už řadu let. Například v roce 2013 se u pražského ruzyňského letiště objevil billboard, který hlásal: "Vítejte v zemi automobilky Hyundai. V  Česku je přitom již od 30. let 20. století nejprodávanější značkou aut Škoda. Nyní má prakticky třetinový podíl na trhu.

Zřejmě nejútočnější byla reklama Hyundai na vůz i20, která se v médiích objevila na počátku roku 2015. Původní text zněl:  "Přichází opravdová bomba. Nová i20 od Hyundai nastaví zrcadlo ikonám a všechny roztleská. Její obrovský interiér konkurence neskousne, bude jí muset složit poklonu. Výjimečné křivky ohromí a závistivci zlostí zezelenají. Nová i20 rozvíří český trh s rodinnými vozy. A i bez brýlí každému dojde, že až v ní přijedete, bude váš soused z Boleslavi taááákhle malý. Nový Hyundai i20 – větší, kvalitnější, prostě lepší než ostatní.."

Při pozdějším vysílání už narážka na souseda z Mladé Boleslavi, jímž se nepochybně mínil model fabia, zněla jemněji. Diváci se tak v této pasáži dozvěděli, že "váš malý soused bude ještě menší."

Dosud jedna z posledních reklam Hyundai, ve které bylo možno najít i zmínku o výrobcích Škoda Auto, se objevila vloni. Zněla takto: "Možná jste už poznali octavii, ale život a opravdová jízda začíná ve třicítce.."

Fotografie nového generace modelu Hyundai i30 najdete v následující fotogalerii:

hyi303.jpghyi304.jpghyi306.jpg

hyi320.jpghyi322.jpghyi323.jpghyi324.jpghyi340.jpghyi341.jpg

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud