Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross

Lada Vesta Cross
Lada Vesta Cross
Lada Vesta Cross
Lada Vesta Cross
16
Fotogalerie

Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení SW Cross je nová Lada Vesta Cross čtvrtou verzí do party jednoho z nejoblíbenějších modelů na ruském trhu.

Lada do toho v posledních letech pořádně šlape a jak se zdá, úsilí se jí vyplácí. Nabídku modelů už netvoří pouze „předpotopní“ modely Kalina, Granta, či legendární Niva (nyní Lada 4x4), ale také už na první pohled velice atraktivní Vesta a neméně zajímavý crossover X-Ray.

Zatímco Vestu si na našem trhu můžete bez problémů zakoupit, a dokonce dostanete i plnou záruku, na X-Ray si budeme muset ještě počkat, a kdo ví, jestli vůbec někdy dorazí (chuť by rozhodně byla!). Zájemci o crossover si však mohou ukrátit čekání další „terénní“ Vestou.

Jeden z nejoblíbenějších modelů na ruském trhu v provedení SW Cross už dokonce má českou cenu, avšak jak název napovídá, jde „pouze“ o kombi. To se nicméně nyní mění. Lada se totiž vydala proti proudu a zveřejnila první snímky zvýšeného oplastovaného sedanu. Chce být jedinečný, což se mu mezi konkurenty daří, myšlenka zvýšeného sedanu s ochrannými prvky karoserie je však už poměrně vousatá, navíc nezapomínejme na Volvo S60 Cross Country…

Rusové na to šli stejně jako v případě Vesty SW Cross. Původní světlá výška 178 milimetrů byla zvýšena o 25 milimetrů, díky čemuž vůz strčí do kapsy i leckteré navoněné crossovery. Karoserie je obehnaná ochrannými plasty, kola mají průměr 17 palců, a dokonce nechybí ani chromovaná koncovka výfuku. Uvnitř bude možné vybírat mezi šedo-černým, oranžovo-černým čalouněním, specialitou je kůže. Tady se vůz pochopitelně neliší od kombi.

Lada uznává to, o čem řada automobilek příliš veřejně nemluví, a sice že je Vesta Cross výsledkem strategie o rozšíření nabídky bez nutnosti vynaložit investice. Proti tomu nelze vůbec nic říci.

Konkrétní datum uvedení do prodeje zveřejněno nebylo, stejně jako výbava, ta by však měla být bohatá jako u kombi. To má v základu čtyři airbagy, klimatizaci, rádio s USB, tempomat, vyhřívaná přední sedadla elektricky ovládaná či centrální zamykání, a na našem trhu jej pořídíte od necelých 350.000 korun.

Lada

Lada je značka ruského výrobce AvtoVAZ, dnes jediná. Vznikla v roce 1970 a byla velmi populární v celém sovětském bloku.

AvtoVAZ je od roku 2008 součástí skupiny Renault-Nissan-Lada a Lada je v Rusku stále nejoblíbenější značkou.

Lada Niva • Lada 4x4 • Lada Vesta Cross

Doporučujeme

Články odjinud