Kapitoly článku:
Když se řekne, že se v nějaké hale ukrývá několik amerických aut, člověk si snadno představí polozbořenou boudu, ve které rezne pár amerických popelnic, po kterých by pes ani nešťěknul. Jenže když jsem navštívil muzeum JK Classics v Lužné u Rakovníka, pojem „muzeum amerických aut“ získalo úplně nový rozměr.
V muzeu JK Classics si na své přijdou fanoušci předválečné klasiky, ale i milovníci opulentních chromů padesátých let či první generace sportovních amerických aut z přelomu let 60. a 70.
Předně mne upoutala čistota a novota výstavních prostor. Z podlahy by se dalo jíst. Ba co víc, šly by na ní provádět sterilní lékařské operace. A samotné exponáty jsou pýchou majitele. Nejedná se jen o trochu umytá stará auta, ale o pečlivě zrenovované kusy, které jsou navíc prakticky všechny plně provozuschopné. Naopak u některých kusů lze obdivovat jejich původní zachovalý stav.
Vedle amerických klasik tu uvidíte ale i jiné zajímavé kousky. Pozornost upoutá jistě krásný exemplář Tatry 87. Za všechny exponáty ale jmenujme třeba Cadillac La Salle z roku 1928, se kterým jezdil třeba Al Capone, nebo například Buick Roadmaster Skylark z roku 1953, který si pořídil například Alfred Hitchcock.
Vedle opulentní americké klasiky padesátých a šedesátých let, na které můžete obdivovat velkorysé chromování a až fanatickou posedlost detailem, působí sportovní a jednoduchá americká auta přelomu 60. a 70. let velmi kontrastně. Samozřejmě nemůže chybět legendární Mustang, Corvette nebo Dodge Challenger. Ale nejlíp uděláte, když se do muzea JK Classics půjdete podívat sami. Navíc je jen kousek vedle železniční muzeum v Lužné u Rakovníka, takže si můžete udělat takový menší retro technický výlet.