Další týden = další test a tento test bude velmi zajímavý

Další týden = další test a tento test bude velmi zajímavý

Do redakce nám totiž dorazil dlouho očekávaný Focus RS

Do redakce nám totiž dorazil dlouho očekávaný Focus RS

Nové RS je na pohled relativně decentní, ale rozhodně není tak skromné jako Golf R, který svých 300 koní vyloženě maskuje

Nové RS je na pohled relativně decentní, ale rozhodně není tak skromné jako Golf R, který svých 300 koní vyloženě maskuje

Oproti klasickým variantám se oba liší stejnými prvky. Jiné jsou nárazníky, výfuky, kola nebo zadní spoiler

Oproti klasickým variantám se oba liší stejnými prvky. Jiné jsou nárazníky, výfuky, kola nebo zadní spoiler

Nebýt erka na masce, snadno milionový Golf přehlédnete

Nebýt erka na masce, snadno milionový Golf přehlédnete

Focus RS má hodně dravou přední část. Líbí se nám

Focus RS má hodně dravou přední část. Líbí se nám

To hlavní, co nás tento týden zajímá, jsou ovšem okresky

To hlavní, co nás tento týden zajímá, jsou ovšem okresky

Obě tato auta lákají na zážitek z jízdy

Obě tato auta lákají na zážitek z jízdy

Focus RS je od prvních ostrých kilometrů zajímavější

Focus RS je od prvních ostrých kilometrů zajímavější

Může za to hlavně pohon všech kol schopný vyrobit opravdovou přetáčivost

Může za to hlavně pohon všech kol schopný vyrobit opravdovou přetáčivost

Podvozek je velmi tuhý, ale na kvalitních silnicích funguje fantasticky

Podvozek je velmi tuhý, ale na kvalitních silnicích funguje fantasticky

Tohle bude nejen pro Golf R velmi těžký soupeř

Tohle bude nejen pro Golf R velmi těžký soupeř

Volkswagen Golf R bude lákat zejména na velmi povedený motor

Volkswagen Golf R bude lákat zejména na velmi povedený motor

A také na vynikající chování při ostré jízdě

A také na vynikající chování při ostré jízdě

Erko je ale především hodně neutrální a v ostrém tempu velice klidné

Erko je ale především hodně neutrální a v ostrém tempu velice klidné

Na limitu je Golf ovšem nedotáčivý

Na limitu je Golf ovšem nedotáčivý

Testované erko má buď lepší brzdy, nebo jsou brzdy ve Focusu RS v horší kondici

Testované erko má buď lepší brzdy, nebo jsou brzdy ve Focusu RS v horší kondici

Možná je to trochu kacířská myšlenka, ale k charakteru Volkswagenu Golf R se asi více hodí automatická převodovka

Možná je to trochu kacířská myšlenka, ale k charakteru Volkswagenu Golf R se asi více hodí automatická převodovka

Interiér co do zpracování a použitých materiálů vyloženě neoslní, ale to u této kategorie aut není až tak podstatné

Interiér co do zpracování a použitých materiálů vyloženě neoslní, ale to u této kategorie aut není až tak podstatné

Ale abychom byli féroví, je nutné podotknout, že plně vybavený Golf R vypadá uvnitř o mnoho lépe

Ale abychom byli féroví, je nutné podotknout, že plně vybavený Golf R vypadá uvnitř o mnoho lépe

Do redakce nám totiž dorazil dlouho očekávaný Focus RS
Nové RS je na pohled relativně decentní, ale rozhodně není tak skromné jako Golf R, který svých 300 koní vyloženě maskuje
Oproti klasickým variantám se oba liší stejnými prvky. Jiné jsou nárazníky, výfuky, kola nebo zadní spoiler
Nebýt erka na masce, snadno milionový Golf přehlédnete
20
Fotogalerie

Připravujeme srovnávací test Ford Focus RS vs. Volkswagen Golf R

Konečně jsme se dočkali! Také do naší redakce zavítal nový Ford Focus RS. A aby to nebylo úplně jednoduché, postavili jsme k němu ještě Golf R.

Nový Ford Focus RS způsobil i v našich končinách takový poprask, že se mu může vyrovnat snad jen příchod nějaké nové Škody. Jinak řečeno, auto jsme dlouhou dobu ani neviděli na vlastní oči, ale už jsme o něm četli tuny článků. Nutno podotknout, že ty byly většinou pochvalné. 

Fordu se povedlo výrazně upozornit na svou dlouho očekávanou novinku a navíc už od počátku budit dojem, že jde o naprosto skvělé auto. Zimní svezení na místě spolujezdce naznačilo, že na veškeré té chvále něco pravdy bude, ale dokud si auto nevyzkoušíte na svých oblíbených okreskách a nemáte ho pár dnů k dispozici, je předčasné dělat jakékoliv závěry. 

_DSC0224.jpg_DSC0222.jpg_DSC0237.jpg_DSC0228.jpg_DSC0254.jpg_DSC0263.jpg
Náš další srovnávací test patří dlouho očekávanému Focusu RS, kterému dělá společnost Golf R. Ten dobře známe, ale ještě nikdy jsme ho neřídili s manuálem.
Tenhle červený manuál má 

Aby to nebylo úplně jednoduché, vzali jsme do redakce na stejný termín ještě jednu hodně rychlou čtyřkolku, a sice Golf R. Pravda, ten už všichni dobře známe a nakonec jsme o něm už pár testů napsali, jenže ještě nikdy jsme tohle auto neřídili s manuálem a právě manuál má červený exemplář, který nám dělá tento týden společnost. Porovnání to bude dost zajímavé. 

Oba totiž krásně ukazují, že nám tu vznikla skupina sportovních hatchbacků, pro které je už označení hot-hatch příliš málo. Vždyť si to vezměte - to je Golf R, Ford Focus RS, Mercedes-Benz A45 AMG, Audi RS3 Sportback, BMW M135i xDrive... Každý má pohon všech kol a 300 koní je zde naprostá samozřejmost.

Mimochodem právě Golf R je ze jmenovaných modelů nejslabší, ale stejně dá stovku v kombinaci s automatem pod pět sekund. Před časem tuto kategorii kolegové z britského magazínu Evo označili jako „super-hatch“, což je velmi výstižné. 

_DSC0275.jpg_DSC0152.jpg_DSC0160.jpg_DSC0280.jpg_DSC0277.jpg_DSC0289.jpg
Nový Focus RS ukazuje od prvních metrů především výhody zajímavě řešeného pohonu všech kol, který opravdu umí vykouzlit poměrně výraznou přetáčivost. Při rychlé jízdě ale vyžaduje nové RS pevnou ruku 

V každém případě ani jeden z našich testovaných automobilů nebude pomalý, to je jisté, ale nám tentokrát půjde především o zábavu za volantem. Vždyť to jsou právě emoce, co je nakonec při jízdě po okreskách tím nejdůležitějším.

Rozdíl 50 koní ve prospěch Fordu tím pádem není až tak podstatný, ale velkou roli hraje pohon všech kol, protože řešení používané Fordem od prvních metrů ukazuje, že má na jízdu hodně velký vliv. V pozitivním slova smyslu. 

_DSC0174.jpg_DSC0166.jpg_DSC0304.jpg_DSC0305.jpg_DSC0307.jpg_DSC0311.jpg
Golf R je také výborné auto, ale zatím to vypadá, že tolik zábavy jako nové RS nabídnout nedokáže. To přeloženo prozatím znamená více bodů pro Ford,
ale uvidíme, co přinese zbytek týdne

Níže najdete bezprostřední první dojmy, pokud máte nějaké konkrétní dotazy, neváhejte využít diskuzi. 

  • Pokud jde o design, na první pohled jednoznačně více zaujme Focus RS. Výrazný nárazník, větší křídlo vzadu, dvě velké koncovky výfuku... Za svůj potenciál se Focus rozhodně nestydí, ale pořád to není tak přeplácané jako třeba Honda Civic Type R 
  • Golf R je oproti Fordu nuda. Celkem snadno si ho spletete s nějakou obyčejnou verzí. Pro někoho ale může být právě toto velká výhoda 
  • Obrovský rozdíl je ve zpracování interiéru. Plně vybavený Golf R se uvnitř může klidně měřit s prémiovými automobily, Ford Focus RS svůj „lidový“ základ zapře jen těžko
  • Není to důležité, ale jsou chvíle, kdy to naštve... Navigace ve Fordu je hodně za zenitem. S tím, co nabízí Volkswagen, se to vůbec nedá srovnat. Ale my tu dnes nejsme od toho, abychom zkoumali nějaké konektivity a podobné záležitosti 
  • Testovaný Focus dostal sportovní skořepiny s podstatně výraznějším vedením. Golf R používá měkčí sedadla. I ta ale mají samozřejmě výraznější boční vedení 
  • Ve Fordu si budete zvykat na velmi tuhou spojku. Ta v Golfu R je naopak až nezdravě měkká 
  • Ford má tužší i řízení a řazení. Volkswagen naladěním svých ovládacích prvků naznačuje, že ve větší míře myslí na běžné cestování 
  • Golf R má vynikající motor. Přeplňovaný dvoulitr působí dravěji než objemnější čtyřválec z Fordu Focus RS, který ovšem nabídne větší výkon 
  • Jízdní vlastnosti se snad ani více lišit nemohou. Golf R je svým způsobem kolejové vozidlo. Je velmi neutrální, někdy spíše nedotáčivý, ale především je co do podvozku dost chladný. Focus je mnohem zábavnější 
  • Dělá to pohon všech kol, který opravdu umí zařídit to, že řidič vyloženě cítí, jako ho zadní kola tlačí do zatáčky. Toto Golf nenabídne. Volkswagen prostě letí okreskami s ledovým klidem, Focus RS vyžaduje pevnější ruku, ale odměnou je více emocí
  • Focus RS je o poznání hladovější, u Volkswagenu můžeme naopak jeho spotřebu považovat za silnější stránku věci
  • Zatím se zdá, že více zábavy nabídne Ford, ale uvidíme, co přinesou další dny
_DSC0191.jpg_DSC0212.jpg

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud