Geniální konstruktér prostě věděl, kam sáhnout. Když to ale nevyšlo, sáhl do svého šuplíku.
Je všeobecně známo, že pod kapotou vozů Koenigsegg se nachází pětilitrový osmiválec vlastní produkce. Automobilka si ho sama vyvinula a neustále jej inovuje. Dříve však nešlo o motor vlastní produkce, nýbrž osmiválec od Fordu, samozřejmě po Švédsku upravený.
V prvopočátcích značky nic takového nebylo. Když Christian von Koenigsegg vyvíjel svůj první prototyp, sáhl po něčem úplně jiném. Na přelomu let 1989 a 1990 postavila japonská automobilka Subaru dvanáctiválcový boxer 3.5 litru do Formule 1, dostal označení 1235.
Bohužel byl velmi nespolehlivý a navíc se do závodního monopostu vůbec nevešel. Chvilku byl pak nasazený do vytrvalostních závodů, ovšem bez valného úspěchu. Automobilka proto jeho produkci ukončila.
Tenkrát si motoru všiml právě Koenigsegg a dostal na něj práva. Objem zvedl na 3,8 litru a výsledný výkon se usadil na hodnotě 580 koní. Právě tento motor se objevil v prvním prototypu automobilky, supersportu CC.
Bohužel byl motor limitován výkonem a nezvládl více než 750 koní. Christian ale potřeboval víc a tehdy se začala psát nová éra supersportů.