Noční můra všech slyšících, cítících a po jakékoli smysluplné dynamice toužících řidičů, nebo krásný sen všech šetřílků? Vypadá to na dilema, ale už delší dobu se není třeba rozhodovat - všechny tyto pocity lze prožívat současně, pokud si pořídíte motor 1,2 TDI od Volkswagenu.
Je pozoruhodné, že se tento agregát vůbec kdy dostal do prodeje. Pokud vám už „standardní” 1,9 nebo 2,0 TDI přijdou být k uzoufání hlučné a nekultivované, pak 1,2 TDI to vše posouvá ještě o řád jinam. Přesto jeho příběh nekončí, naopak se zdá, že podobné deriváty motorů čeká světlá budoucnost.
Právě 1,2 TDI se totiž dočkal své inovované verze, která se představuje na vídeňském motorovém symposiu. Technicky je zmenšenou obdobou motoru 1,6 TDI, který jsme vám nedávno představili v testu Octavie, akorát má o pár koleček méně.
Zůstává tedy tříválcem, což samo o sobě určuje v předstihu mnohé. Naroubováno mu bylo vstřikování common-rail a výsledkem je výkon 55 kW (75 koní) dosahovaný v neznámých otáčkách a maximum točvého momentu 180 Nm v 2 000 ot.
Taktéž o spotřebě či dalších parametrech se VW nezmiňuje, ale prozradil, že tento motor je a bude vlastní již dříve představenému Polu Bluemotion a to dosahuje spotřebu 3,3 litru nafty na 100 km. Tohoto motoru se jistě dočkají i menší škodovky, těšit se ale zřejmě není na co, pokud jste se tedy nenarodili pro prožívání radosti z jízdy u čerpací stanice...
VW Polo Bluemotion