S aktivní bezpečností bude novému EX90 pomáhat „neviditelný bezpečnostní štít,“ který dle výkonného ředitele Rowana pomůže snížit riziko vážných zranění nebo smrti až o pětinu. Proto Volvo poprvé použije Lidar (snímání okolí pomocí laserového paprsku), umístěný v linii střechy. Zdroj: kolesa.ru

S aktivní bezpečností bude novému EX90 pomáhat „neviditelný bezpečnostní štít,“ který dle výkonného ředitele Rowana pomůže snížit riziko vážných zranění nebo smrti až o pětinu. Proto Volvo poprvé použije Lidar (snímání okolí pomocí laserového paprsku), umístěný v linii střechy. | Zdroj: kolesa.ru

Ten společně s osmi kamerami, pěti radary a šestnácti ultrazvukovými senzory dokonale zmapuje okolí vozu. Lidar pochází od americké společnosti Luminar Technologies a umožní detekci chodců až na čtvrt kilometru i v dálničních rychlostech. Zdroj: kolesa.ru

Ten společně s osmi kamerami, pěti radary a šestnácti ultrazvukovými senzory dokonale zmapuje okolí vozu. Lidar pochází od americké společnosti Luminar Technologies a umožní detekci chodců až na čtvrt kilometru i v dálničních rychlostech. | Zdroj: kolesa.ru

Volvo EX90 Zdroj: EUPIO

Volvo EX90 | Zdroj: EUPIO

Volvo EX90 Zdroj: EUPIO

Volvo EX90 | Zdroj: EUPIO

Volvo EX90 Zdroj: EUPIO

Volvo EX90 | Zdroj: EUPIO

Volvo EX90 Zdroj: EUPIO

Volvo EX90 | Zdroj: EUPIO

Volvo EX90 Zdroj: EUPIO

Volvo EX90 | Zdroj: EUPIO

Volvo EX90 Zdroj: EUPIO

Volvo EX90 | Zdroj: EUPIO

Volvo EX90 Zdroj: EUPIO

Volvo EX90 | Zdroj: EUPIO

Volvo EX90 Zdroj: EUPIO

Volvo EX90 | Zdroj: EUPIO

Nejenže představuje nový designový směr, který se postupně rozroste na chystané modely, ale také má fungovat jako „manifest čistě elektrické budoucnosti vozů Volvo“. Jak už totiž víme, se spalovacími motory značka do budoucna nepočítá.

Nejenže představuje nový designový směr, který se postupně rozroste na chystané modely, ale také má fungovat jako „manifest čistě elektrické budoucnosti vozů Volvo“. Jak už totiž víme, se spalovacími motory značka do budoucna nepočítá.

Záď konceptu Recharge také působí jednoduše. Na výšku orientovaných svítilen se Volvo stále drží, teď už pouze kopírují boční linie vozu a zasahují do dveří kufru s výraznějším prolisem.

Záď konceptu Recharge také působí jednoduše. Na výšku orientovaných svítilen se Volvo stále drží, teď už pouze kopírují boční linie vozu a zasahují do dveří kufru s výraznějším prolisem.

Bez nutnosti klasického pohonného ústrojí zajme studie i krátkými převisy s ohledem na prostornější interiér s naprosto plochou podlahou.

Bez nutnosti klasického pohonného ústrojí zajme studie i krátkými převisy s ohledem na prostornější interiér s naprosto plochou podlahou.

...samotná příď SUV působí více aerodynamicky skloněná k zemi, konceptu chybí kliky dveří a konvenční zrcátka nahrazují kamery. Logo automobilky je také zjednodušeno a dle posledních trendů osvětleno.

...samotná příď SUV působí více aerodynamicky skloněná k zemi, konceptu chybí kliky dveří a konvenční zrcátka nahrazují kamery. Logo automobilky je také zjednodušeno a dle posledních trendů osvětleno.

Nový designový směr značka popisuje jako „méně, avšak lépe“, což v ohledu elektromobilů dává smysl. Tradiční mřížka chladiče zmizela...

Nový designový směr značka popisuje jako „méně, avšak lépe“, což v ohledu elektromobilů dává smysl. Tradiční mřížka chladiče zmizela...

...a rozměrný, na výšku orientovaný 15palcový displej infotainmentu uprostřed palubní desky. Jinak Volvo v kabině opět hledí na přírodní a udržitelné materiály.

...a rozměrný, na výšku orientovaný 15palcový displej infotainmentu uprostřed palubní desky. Jinak Volvo v kabině opět hledí na přírodní a udržitelné materiály.

O technice pohonného ústrojí nezmiňuje Volvo ani slovo, v tomto ohledu už nicméně automobilka prozradila pár informací o nástupci SUV XC60,  který má přijet jako elektromobil .  Více v článku...

O technice pohonného ústrojí nezmiňuje Volvo ani slovo, v tomto ohledu už nicméně automobilka prozradila pár informací o nástupci SUV XC60, který má přijet jako elektromobil. Více v článku...

Ten společně s osmi kamerami, pěti radary a šestnácti ultrazvukovými senzory dokonale zmapuje okolí vozu. Lidar pochází od americké společnosti Luminar Technologies a umožní detekci chodců až na čtvrt kilometru i v dálničních rychlostech. Zdroj: kolesa.ru
Volvo EX90 Zdroj: EUPIO
Volvo EX90 Zdroj: EUPIO
Volvo EX90 Zdroj: EUPIO
17
Fotogalerie

Elektrické Volvo XC90 se bude jmenovat EX90. Revoluční bezpečnost zajistí Lidarem a sledováním řidiče

Nová vlajková loď švédské značky se představí již 9. listopadu. Podle šéfa automobilky půjde o začátek nové éry.

Populární SUV ze severu Evropy se již brzy představí ve své nové bateriové podobě. Pokud ale chcete velké rodinné Volvo, nezoufejte, výroba klasického provedení s představením a příchodem EX90 nekončí. Název potvrdil výkonný ředitel automobilky Jim Rowan, padají tedy spekulace, že by se vůz mohl jmenovat Embla. Kromě bezemisního pohonu hodlá oslovit také bezkonkurenční bezpečností, automobilka si ostatně stanovila cíl, dle kterého od roku 2020 nebude v jejích vozech kdokoliv vážně či smrtelně zraněn.

S aktivní bezpečností bude novému EX90 pomáhat „neviditelný bezpečnostní štít,“ který dle Rowana pomůže snížit riziko vážných zranění nebo smrti až o pětinu. Proto Volvo poprvé použije Lidar (snímání okolí pomocí laserového paprsku), umístěný v linii střechy. Ten společně s osmi kamerami, pěti radary a šestnácti ultrazvukovými senzory dokonale zmapuje okolí vozu. Lidar pochází od americké společnosti Luminar Technologies a umožní detekci chodců až na čtvrt kilometru i v dálničních rychlostech. Celý systém pak uvidí i předměty s nízkou odrazovou plochou (například upadlé kolo) na 120 metrů.

Druhým pilířem bezpečnosti bude standardně montovaný systém „porozumění“ řidiči. Ten má v reálném čase sledovat linii jeho pohledu skrze dvě kamery a monitorovat, jak moc sleduje vozovku. Společně se sledováním pohybů volantu pak vyhodnotí, jak moc se řidič soustředí, zda je unaven, nebo má zdravotní problém. Pokud nebude reagovat na stupňující se výstražná znamení, EX90 samo zastaví u krajnice, aktivuje varovná světla a zavolá pomoc.

Budoucí majitelé se ale nemají obávat přílišného zasahování do řízení. Jak uvedl vedoucí oddělení bezpečnostní automatizace vozidel Joachim de Verdier, „Když se všechny naše bezpečnostní systémy, senzory, software a výpočetní výkon spojí, vytvoří kolem vás preventivní bezpečnostní štít - a vy o něm ani nebudete vědět, dokud ho nebudete potřebovat.“

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud