Elektrifikace je u BMW nadále silným zaměřením, tudíž mild-hybridní techniku již dříve uvedenou v  naftovém BMW řady 5  rozšiřuje na další modely. | BMW řady 3 Touring   Zdroj: BMW

Elektrifikace je u BMW nadále silným zaměřením, tudíž mild-hybridní techniku již dříve uvedenou v naftovém BMW řady 5 rozšiřuje na další modely. | BMW řady 3 Touring   | Zdroj: BMW

Přesněji pak mluvíme o řadě 3 s motorizací 320d, SUV X3 xDrive20d a rovněž X4 xDrive20d, jejichž dosavadní dvoulitrové naftové čtyřválce doplní od jara letošního roku standardně 48V startér-generátor a dodatečná baterie. | BMW řady 3 Sedan Zdroj: BMW

Přesněji pak mluvíme o řadě 3 s motorizací 320d, SUV X3 xDrive20d a rovněž X4 xDrive20d, jejichž dosavadní dvoulitrové naftové čtyřválce doplní od jara letošního roku standardně 48V startér-generátor a dodatečná baterie. | BMW řady 3 Sedan | Zdroj: BMW

Motorizace tak dodatečně poskytne výkon 8 kW (11 k) pro lepší akceleraci z místa, ulehčení práce spalovacího motoru a optimalizaci spotřeby paliva – kombinovaně 4,1 až 4,4 l/100 km, oproti dosavadním 4,2 až 4,6 l/100 km u BMW 320d Sedan. Zdroj: BMW

Motorizace tak dodatečně poskytne výkon 8 kW (11 k) pro lepší akceleraci z místa, ulehčení práce spalovacího motoru a optimalizaci spotřeby paliva – kombinovaně 4,1 až 4,4 l/100 km, oproti dosavadním 4,2 až 4,6 l/100 km u BMW 320d Sedan. | Zdroj: BMW

BMW dodává, že přínosem startér-generátoru je také jemnější vypínání a opětovného spouštění motoru při aktivaci funkce Auto Start-Stop. Při brzdění rovněž dochází k dřívějšímu vypnutí spalovacího motoru, a to již v rychlostech pod 15 km/h. Zdroj: BMW

BMW dodává, že přínosem startér-generátoru je také jemnější vypínání a opětovného spouštění motoru při aktivaci funkce Auto Start-Stop. Při brzdění rovněž dochází k dřívějšímu vypnutí spalovacího motoru, a to již v rychlostech pod 15 km/h. | Zdroj: BMW

Kinetická energie uvolňovaná během zpomalování do zastavení se rekuperuje pro další využití. Nechybí i funkce jízdy setrvačností, kdy se může spalovací motor do rychlosti 160 km/h zcela vypnout. Zdroj: BMW

Kinetická energie uvolňovaná během zpomalování do zastavení se rekuperuje pro další využití. Nechybí i funkce jízdy setrvačností, kdy se může spalovací motor do rychlosti 160 km/h zcela vypnout. | Zdroj: BMW

Do nabídky řady 3 uvede BMW na jaře i nejslabší benzinovou motorizaci 318i. Mnohé potěší, že BMW zahazuje dřívější tříválec, který měla starší generace 318i po modernizaci... Zdroj: BMW

Do nabídky řady 3 uvede BMW na jaře i nejslabší benzinovou motorizaci 318i. Mnohé potěší, že BMW zahazuje dřívější tříválec, který měla starší generace 318i po modernizaci... | Zdroj: BMW

...a nově najdete pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 115 kW (156 koní) a točivém momentu 250 N.m. Standardně bude motor spojen s osmistupňovým automatem. Zdroj: BMW

...a nově najdete pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 115 kW (156 koní) a točivém momentu 250 N.m. Standardně bude motor spojen s osmistupňovým automatem. | Zdroj: BMW

Co se týče zmíněného  BMW řady 1 , paletu motorizací hatchbacku doplní verze 120d, a to bez pohonu všech kol (120d xDrive už v nabídce je). Pod označením se skrývá přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 140 kW (190 koní), standardně kombinovaný s osmistupňovým automatem. | BMW řady 1 Zdroj: BMW

Co se týče zmíněného BMW řady 1, paletu motorizací hatchbacku doplní verze 120d, a to bez pohonu všech kol (120d xDrive už v nabídce je). Pod označením se skrývá přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 140 kW (190 koní), standardně kombinovaný s osmistupňovým automatem. | BMW řady 1 | Zdroj: BMW

Přesněji pak mluvíme o řadě 3 s motorizací 320d, SUV X3 xDrive20d a rovněž X4 xDrive20d, jejichž dosavadní dvoulitrové naftové čtyřválce doplní od jara letošního roku standardně 48V startér-generátor a dodatečná baterie. | BMW řady 3 Sedan Zdroj: BMW
Motorizace tak dodatečně poskytne výkon 8 kW (11 k) pro lepší akceleraci z místa, ulehčení práce spalovacího motoru a optimalizaci spotřeby paliva – kombinovaně 4,1 až 4,4 l/100 km, oproti dosavadním 4,2 až 4,6 l/100 km u BMW 320d Sedan. Zdroj: BMW
BMW dodává, že přínosem startér-generátoru je také jemnější vypínání a opětovného spouštění motoru při aktivaci funkce Auto Start-Stop. Při brzdění rovněž dochází k dřívějšímu vypnutí spalovacího motoru, a to již v rychlostech pod 15 km/h. Zdroj: BMW
Kinetická energie uvolňovaná během zpomalování do zastavení se rekuperuje pro další využití. Nechybí i funkce jízdy setrvačností, kdy se může spalovací motor do rychlosti 160 km/h zcela vypnout. Zdroj: BMW
8
Fotogalerie

BMW uvádí nové motory pro řadu 1 a řadu 3. Naftové 320d je teď mild-hybridní

BMW upravuje nabídku svých motorizací, kdy nejen řada 3 dostává mild-hybridní techniku a nejslabší benzinová verze „trojky“ nově přichází s dvoulitrovým čtyřválcem.

Německá automobilka doplňuje a upravuje svou nabídku po stránce motorizací, přičemž novinek se dočkala hlavně nová generace hatchbacku řady 1 a sedan i kombi řady 3. Elektrifikace je u BMW nadále silným zaměřením, tudíž mild-hybridní techniku již dříve uvedenou v naftovém BMW řady 5 rozšiřuje na další modely.

Přesněji pak mluvíme o řadě 3 s motorizací 320d, SUV X3 xDrive20d a rovněž X4 xDrive20d, jejichž dosavadní dvoulitrové naftové čtyřválce doplní od jara letošního roku standardně 48V startér-generátor a dodatečná baterie. Motorizace tak dodatečně poskytne výkon 8 kW (11 k) pro lepší akceleraci z místa, ulehčení práce spalovacího motoru a optimalizaci spotřeby paliva – kombinovaně 4,1 až 4,4 l/100 km, oproti dosavadním 4,2 až 4,6 l/100 km u BMW 320d Sedan.

BMW dodává, že přínosem startér-generátoru je také jemnější vypínání a opětovného spouštění motoru při aktivaci funkce Auto Start-Stop. Při brzdění rovněž dochází k dřívějšímu vypnutí spalovacího motoru, a to již v rychlostech pod 15 km/h. Kinetická energie uvolňovaná během zpomalování do zastavení se rekuperuje pro další využití. Nechybí i funkce jízdy setrvačností, kdy se může spalovací motor do rychlosti 160 km/h zcela vypnout.

Do nabídky řady 3 uvede BMW na jaře i nejslabší benzinovou motorizaci 318i. Mnohé potěší, že BMW zahazuje dřívější tříválec, který měla starší generace 318i po modernizaci, a nově najdete pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 115 kW (156 koní) a točivém momentu 250 N.m. Standardně bude motor spojen s osmistupňovým automatem.

Co se týče zmíněného BMW řady 1, paletu motorizací hatchbacku doplní verze 120d, a to bez pohonu všech kol (120d xDrive už v nabídce je). Pod označením se skrývá přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 140 kW (190 koní), standardně kombinovaný s osmistupňovým automatem.

BMW řada 3

BMW řady 3 platí v podstatě za synonymum „malého“ sportovního sedanu. Současná verze F30 (sedan), resp. F31 (kombi) má opět tradiční zadní pohon, ale stále více zákazníků volí čtyřkolku xDrive.

Ceny, motory, data • BMW řady 3 Touring • Nové motory • Test BMW 330i • Historie BMW řady 3

Doporučujeme

Články odjinud