Testovací polygony hrají při vývoji nových modelů zásadní roli, a přestože velké množství automobilek včetně japonské Toyoty má vlastní testovací zařízení rovněž poblíž slavného Nürburgringu a jeho Severní smyčky... Zdroj: Toyota

Testovací polygony hrají při vývoji nových modelů zásadní roli, a přestože velké množství automobilek včetně japonské Toyoty má vlastní testovací zařízení rovněž poblíž slavného Nürburgringu a jeho Severní smyčky... | Zdroj: Toyota

...pochopitelně výrobci spoléhají taktéž na soukromé polygony, kde může vývoj nových aut z řady důvodů probíhat mnohem efektivněji. Zdroj: Toyota

...pochopitelně výrobci spoléhají taktéž na soukromé polygony, kde může vývoj nových aut z řady důvodů probíhat mnohem efektivněji. | Zdroj: Toyota

Toyota proto otevírá zbrusu nové testovací zařízení rovněž u svého domácího města Tojota v prefektuře Aiči. Polygon Toyota Technical Center Shimoyama má rozlohu 650,8 hektaru... Zdroj: Toyota

Toyota proto otevírá zbrusu nové testovací zařízení rovněž u svého domácího města Tojota v prefektuře Aiči. Polygon Toyota Technical Center Shimoyama má rozlohu 650,8 hektaru... | Zdroj: Toyota

...a zahrnuje specializované tratě pro testování nejrůznějších disciplín, nechybí zde rovinka pro testování maximální rychlosti a nakonec ani okruh o délce 5,3 kilometru. Zdroj: Toyota

...a zahrnuje specializované tratě pro testování nejrůznějších disciplín, nechybí zde rovinka pro testování maximální rychlosti a nakonec ani okruh o délce 5,3 kilometru. | Zdroj: Toyota

Právě na zmíněném okruhu se měla Toyota inspirovat mnoha světovými tratěmi a jejich zatáčky a úseky replikovat pro svůj nový polygon. Zdroj: Toyota

Právě na zmíněném okruhu se měla Toyota inspirovat mnoha světovými tratěmi a jejich zatáčky a úseky replikovat pro svůj nový polygon. | Zdroj: Toyota

Pochopitelně tak nebyly vynechány některé části Severní smyčky Nürburgringu, jelikož místní terén podobně střižené trati s charakterem okresky nahrává. Zdroj: Toyota

Pochopitelně tak nebyly vynechány některé části Severní smyčky Nürburgringu, jelikož místní terén podobně střižené trati s charakterem okresky nahrává. | Zdroj: Toyota

„S replikováním nejrůznějších jízdních podmínek na novém zkušebním polygonu máme v plánu nadále důkladně testovat a vyvíjet vozidla, která budou definicí zábavy za volantem,“ uvedl prezident automobilky Akio Toyoda. Zdroj: Toyota

„S replikováním nejrůznějších jízdních podmínek na novém zkušebním polygonu máme v plánu nadále důkladně testovat a vyvíjet vozidla, která budou definicí zábavy za volantem,“ uvedl prezident automobilky Akio Toyoda. | Zdroj: Toyota

Některé části testovacího zařízená však stále čekají na dostavení a automobilka chce rozsah možností ještě prohloubit. V plné síle tak bude Toyota Technical Center Shimoyama fungovat až v roce 2023. Zdroj: Toyota

Některé části testovacího zařízená však stále čekají na dostavení a automobilka chce rozsah možností ještě prohloubit. V plné síle tak bude Toyota Technical Center Shimoyama fungovat až v roce 2023. | Zdroj: Toyota

...pochopitelně výrobci spoléhají taktéž na soukromé polygony, kde může vývoj nových aut z řady důvodů probíhat mnohem efektivněji. Zdroj: Toyota
Toyota proto otevírá zbrusu nové testovací zařízení rovněž u svého domácího města Tojota v prefektuře Aiči. Polygon Toyota Technical Center Shimoyama má rozlohu 650,8 hektaru... Zdroj: Toyota
...a zahrnuje specializované tratě pro testování nejrůznějších disciplín, nechybí zde rovinka pro testování maximální rychlosti a nakonec ani okruh o délce 5,3 kilometru. Zdroj: Toyota
Právě na zmíněném okruhu se měla Toyota inspirovat mnoha světovými tratěmi a jejich zatáčky a úseky replikovat pro svůj nový polygon. Zdroj: Toyota
8
Fotogalerie

Toyota se inspirovala Nordschleife. V Japonsku otevírá svůj nový testovací polygon

Toyota v Japonsku otevírá nový testovací polygon, který si vzal mimo jiné částečně inspiraci také v legendárním Zeleném pekle.

Testovací polygony hrají při vývoji nových modelů zásadní roli, a přestože velké množství automobilek včetně japonské Toyoty má vlastní testovací zařízení rovněž poblíž slavného Nürburgringu a jeho Severní smyčky, pochopitelně výrobci spoléhají taktéž na soukromé polygony, kde může vývoj nových aut z řady důvodů probíhat mnohem efektivněji.    

Toyota proto otevírá zbrusu nové testovací zařízení rovněž u svého domácího města Tojota v prefektuře Aiči. Polygon Toyota Technical Center Shimoyama má rozlohu 650,8 hektaru a zahrnuje specializované tratě pro testování nejrůznějších disciplín, nechybí zde rovinka pro testování maximální rychlosti a nakonec ani okruh o délce 5,3 kilometru.

Právě na zmíněném okruhu se měla Toyota inspirovat mnoha světovými tratěmi a jejich zatáčky a úseky replikovat pro svůj nový polygon. Pochopitelně tak nebyly vynechány některé části Severní smyčky Nürburgringu, jelikož místní terén podobně střižené trati s charakterem okresky nahrává.

K otevření nového polygonu se vyjádřil i samotný prezident automobilky Akio Toyoda. „S replikováním nejrůznějších jízdních podmínek na novém zkušebním polygonu máme v plánu nadále důkladně testovat a vyvíjet vozidla, která budou definicí zábavy za volantem,“ uvedl Toyoda.

Některé části testovacího zařízená však stále čekají na dostavení a automobilka chce rozsah možností ještě prohloubit. V plné síle tak bude Toyota Technical Center Shimoyama fungovat až v roce 2023.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud