Nissan Qashqai má po faceliftu

Nissan Qashqai má po faceliftu

Příď je kompletně přepracovaná

Příď je kompletně přepracovaná

Nové Full LED světlomety pracují nad poměry třídy

Nové Full LED světlomety pracují nad poměry třídy

Radar adaptivního tempomatu je pod logem

Radar adaptivního tempomatu je pod logem

Směrovky v zrcátkách mají zajímavý tvar

Směrovky v zrcátkách mají zajímavý tvar

Z boční části na testovaném voze dominovaly především...

Z boční části na testovaném voze dominovaly především...

...osmnáctipalcové disky, které...

...osmnáctipalcové disky, které...

...auto dodávají sebevědomý postoj

...auto dodávají sebevědomý postoj

V zadní části se změnila...

V zadní části se změnila...

...grafika svítilen, nikoli jejich tavr

...grafika svítilen, nikoli jejich tavr

Nově má Qashqai anténu ve tvaru žraločí ploutve

Nově má Qashqai anténu ve tvaru žraločí ploutve

Interiér dostal pár vylepšení...

Interiér dostal pár vylepšení...

...v čele s novým volantem

...v čele s novým volantem

Celkově neurazí, ale péči o detail a luxusní prvky nečekejte...

Celkově neurazí, ale péči o detail a luxusní prvky nečekejte...

...snad s výjimkou podsvětlené středové konzole s novým tvarem

...snad s výjimkou podsvětlené středové konzole s novým tvarem

Infotainment už by potřeboval větší obrazovku a lepší grafiku

Infotainment už by potřeboval větší obrazovku a lepší grafiku

Přístrojový štít je také konzervativní

Přístrojový štít je také konzervativní

Nový volant má přehledné ovladače...

Nový volant má přehledné ovladače...

...příští rok přibude příplatkové semi-autonomní řízení

...příští rok přibude příplatkové semi-autonomní řízení

Sedadla jsou pohodlná

Sedadla jsou pohodlná

Nová je loketní opěrka obšitá kůží

Nová je loketní opěrka obšitá kůží

V zadní části je dostatek místa

V zadní části je dostatek místa

Zavazadelník je příjemně nízko

Zavazadelník je příjemně nízko

Pod zajímavě děleným dnem...

Pod zajímavě děleným dnem...

...se vejde rezerva

...se vejde rezerva

Po sklopení sedadel

Po sklopení sedadel

...vznikne rovná plocha

...vznikne rovná plocha

Nissan Qashqai má po faceliftu
Příď je kompletně přepracovaná
Nové Full LED světlomety pracují nad poměry třídy
Radar adaptivního tempomatu je pod logem
28
Fotogalerie

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

V alianci Renault-Nissan zažívají hned u dvou modelů nezvyklý trend. Stejně jako se Renault Clio prodává každým rokem více, čím je starší, i Nissan Qashqai, jehož druhá generace je tu s námi od roku 2014, se nejlépe prodával těsně před uvedením modernizované verze.

Měli tito zákazníci počkat na facelift? Inu, co se týče designu, za mě modernizace vozu prospěla. Zatímco tvar zadních svítilen je stejný a liší se grafikou s LED technologií, příď Japonci překopali radikálně ve stylu nové Micry. Nové LED světlomety svítí nad poměry zavedené v nižší střední třídě.

Zapracovalo se také uvnitř

Uvnitř kvituji nový volant a středový panel s měkkými boky - opět inspirace u Micry. Jenže zatímco u zmíněného městského vozu je vnitřek jedním z hlavních argumentů pro koupi, u Qashqaie si tím nejsem jistý. Přeci jen, tohle je už rodinný vůz, klidně za sedm set či osm set tisíc korun, a zklamáním je například infotainment. Ten sice vyniká uživatelskou přívětivostí, ale dnešní zákazník už žádá větší obrazovku a především modernější grafiku.

Kamery se zobrazováním 360 stupňů kolem vozu jsou skvělým nástrojem, kterým Nissan před pár lety předběhl konkurenty. Jenže výstup je na dnešní poměry už příliš zrnitý a musíte zaostřit zrak, abyste si byli jistí, co vlastně kolem auta je.

Podobné je to s přístrojovým štítem. Na zábavně-informační technologie bohužel facelift nemyslel. Interiér pak na hodnotnosti přeci jen přidal, třeba vkusným podsvícením středového panelu, materiály jsou ale stále docela průměrné. Alespoň, že je na výběr nový výbavový stupeň Tekna+ s hezkými koženými sedadly s 3D vzorem.

Populární crossover je k dispozici s portfoliem pohonných ústrojí, které nabízel již před faceliftem. Vznětové jednotky zastupuje motor 1,5 dCi s výkonem 80 kW (110 koní), výkonnější 1,6 dCi nabídne 96 kW (130 koní) a možnost volby buď převodovky X-Tronic, nebo pohonu všech kol. Přeplňovaná zážehová dvanáctistovka umí 85 kW (115 koní) a spřáhnout ji lze opět s manuální, nebo bezestupňovou převodovkou.

Zážehovým vrcholem je pak zkoušená šestnáctistovka DIG-T s výkonem 120 kW (163 koní) a manuální a šestistupňovou převodovkou. Benzinový motor s pohonem všech kol nepořídíte, protože by o něj jednoduše nebyl zájem. Jakmile se motor zahřeje, je příkladně tichý. Nabídne řidiči dostatečnou výkonovou rezervu i náznak špičky výkonu ve vyšších otáčkách - tak vzácné u dnešních přeplňovaných agregátů. 

Jen si musíte zvyknout na to, že vám řídící jednotka občas mluví do řazení a rozjezdů. Velice jemně tehdy přidává plyn, což z vás při prvních kilometrech udělá čerstvého absolventa autoškoly, behem pár kilometrů si na to ale zvykenet. Jde to snadno i díky přesnému řazení. Pro spotřebu platí totéž, co říkáme u většiny přeplňovaných zážehových motorů - extrémně záleží na stylu jízdy. Ekonomický výlet po okreskách se dá odjet i pod šest litrů, ve městě či při spěchu počítejte s osmi až devíti litry.

Inženýři se v rámci modernizace zaměřili i na jízdní vlastnosti a odhlučnění. Qashqai je nyní tišší, především od kol a motoru. Nové jsou těsnící materiály za motorem, ve dveřích a skla zadních oken jsou silnější.

Změnil se nejen volant, ale i samotné řízení. Posilovač již není tak účinný a dává řidiči jistý pocit i při dynamické jízdě. Přepracováno bylo také odpružení. Vůz byl vybaven osmnáctipalcovými koly, která občas trochu tloukla, ale celkově je podvozek naladěn zdařile.

Jedná se o jeden z nejlépe jezdích crossoverů této třídy. Mluvím o kompromisu komfortu a jistoty v zatáčkách. V příštím roce se Qashqai začne prodávat také se souborem semi-autonomního řízení Pro Pilot, stejně jako nový Leaf a X-Trail.

Závěr

Nissan si dal v rámci faceliftu velmi zdařilou práci s designem exteriéru, kultivovaností auta a jízdními vlastnostmi. I interiér je lepší, než před modernizací, i když tam mohli Japonci zatlačit trochu více.

Překážkou pro úspěšný vůz to ale není. Požitkáři, ohmatávači materiálů a fanoušci velkých obrazovek sice slintat blahem nebudou, ale prostor a image bezpečí pro rodinu zůstává. Což je nakonec tím hlavním, co cílovou skupinu zajímá, a proč je "QQ" tak oblíbený.

Nissan Qashqai DIG-T 160 - základní technické údaje a cena
Model Nissan Qashqai 
Motor DIG-T 160
Zdvihový objem [cm3] 1618
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 120/5600
Točivý moment [N.m/min] 240/2000-4000
Převodovka 6M
Max. rychlost [km/h] 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,8
Pohotovostní hmotnost [kg] 1494
Základní cena motorizace [Kč] 493.000

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud