Volkswagen oznamuje, že nový elektrický hatchback, prozatím označený jako I.D. (na základě konceptu Neo), bude vůbec prvním vozidlem s neutrální uhlíkovou stopou na světě. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

Volkswagen oznamuje, že nový elektrický hatchback, prozatím označený jako I.D. (na základě konceptu Neo), bude vůbec prvním vozidlem s neutrální uhlíkovou stopou na světě. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

U samotné produkce vozu, dodávky dílů i nabíjecí infrastruktury se totiž bude automobilka snažit co nejefektivněji snížit produkci škodlivých emisí a redukovat tak dopad elektromobilu na životní prostředí. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

U samotné produkce vozu, dodávky dílů i nabíjecí infrastruktury se totiž bude automobilka snažit co nejefektivněji snížit produkci škodlivých emisí a redukovat tak dopad elektromobilu na životní prostředí. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

V případě chystané výroby hatchbacku I.D. tak například Volkswagen redukuje produkci emisí CO₂ továren tím, že se při výrobě použije větší množství obnovitelných zdrojů energie, například z větrných či solárních elektráren, či rozsáhleji vyžije zemního plynu. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

V případě chystané výroby hatchbacku I.D. tak například Volkswagen redukuje produkci emisí CO₂ továren tím, že se při výrobě použije větší množství obnovitelných zdrojů energie, například z větrných či solárních elektráren, či rozsáhleji vyžije zemního plynu. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

Po svých dodavatelích dílů pak VW rovněž žádá potvrzení o použití „zelené energie“ při výrobě součástek. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

Po svých dodavatelích dílů pak VW rovněž žádá potvrzení o použití „zelené energie“ při výrobě součástek. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

Dále VW uvádí, že v místech, kde není jednoduché tyto požadavky zajistit, se automobilka alespoň podílí na „sociálních a ekologických projektech“ k záchraně a revitalizaci ekosystémů, jejichž existence je například v Asii či Brazílii nejohroženější. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

Dále VW uvádí, že v místech, kde není jednoduché tyto požadavky zajistit, se automobilka alespoň podílí na „sociálních a ekologických projektech“ k záchraně a revitalizaci ekosystémů, jejichž existence je například v Asii či Brazílii nejohroženější. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

Ke snížení emisí pak VW počítá s vývojem nabíječek a nabíjecích stanic, které taktéž spoléhají pouze na energii z obnovitelných zdrojů. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

Ke snížení emisí pak VW počítá s vývojem nabíječek a nabíjecích stanic, které taktéž spoléhají pouze na energii z obnovitelných zdrojů. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen I.D. již má mimochodem k uvedení do prodeje blízko. Nedávno byly prototypy prvního modelu z rozmanité rodiny elektromobilů spatřeny při testování v Jižní Africe. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

Volkswagen I.D. již má mimochodem k uvedení do prodeje blízko. Nedávno byly prototypy prvního modelu z rozmanité rodiny elektromobilů spatřeny při testování v Jižní Africe. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

Technicky máme očekávat elektrický motor umístěný na zadní nápravě, který vyprodukuje kolem 125 kW (170 koní) a 300 Nm točivého momentu. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

Technicky máme očekávat elektrický motor umístěný na zadní nápravě, který vyprodukuje kolem 125 kW (170 koní) a 300 Nm točivého momentu. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

V základu by mělo produkční I.D. dostat akumulátory o kapacitě 48 kWh. Zajištěn tak má být dojezd okolo 330 kilometrů. U vrcholné varianty se mluví až o 550 kilometrech. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

V základu by mělo produkční I.D. dostat akumulátory o kapacitě 48 kWh. Zajištěn tak má být dojezd okolo 330 kilometrů. U vrcholné varianty se mluví až o 550 kilometrech. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

U samotné produkce vozu, dodávky dílů i nabíjecí infrastruktury se totiž bude automobilka snažit co nejefektivněji snížit produkci škodlivých emisí a redukovat tak dopad elektromobilu na životní prostředí. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen
V případě chystané výroby hatchbacku I.D. tak například Volkswagen redukuje produkci emisí CO₂ továren tím, že se při výrobě použije větší množství obnovitelných zdrojů energie, například z větrných či solárních elektráren, či rozsáhleji vyžije zemního plynu. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen
Po svých dodavatelích dílů pak VW rovněž žádá potvrzení o použití „zelené energie“ při výrobě součástek. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen
Dále VW uvádí, že v místech, kde není jednoduché tyto požadavky zajistit, se automobilka alespoň podílí na „sociálních a ekologických projektech“ k záchraně a revitalizaci ekosystémů, jejichž existence je například v Asii či Brazílii nejohroženější. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen
9
Fotogalerie

VW I.D. chce mít neutrální uhlíkovou stopu. Emise bude šetřit už při výrobě

Chystaný elektrický hatchback od Volkswagenu bude bojovat vůči produkci zbytečných emisí ještě před tím, než vůbec vyjede na silnice.

Volkswagen oznamuje, že nový elektrický hatchback, prozatím označený jako I.D. (na základě konceptu Neo), bude vůbec prvním vozidlem s neutrální uhlíkovou stopou na světě. U samotné produkce vozu, dodávky dílů i nabíjecí infrastruktury se totiž bude automobilka snažit co nejefektivněji snížit produkci škodlivých emisí a redukovat tak dopad elektromobilu na životní prostředí.

Vše je součástí plánu investice 10 miliard euro a uvedení celé flotily nových elektromobilů. V tomto stylu tak bude automobilka dále pokračovat a do roku 2050 chce Volkswagen neutrální uhlíkovou stopu zajistit i pro svou kompletní produkci.

V případě chystané výroby hatchbacku I.D. tak například Volkswagen redukuje produkci emisí CO₂ továren tím, že se při výrobě použije větší množství obnovitelných zdrojů energie, například z větrných či solárních elektráren, či rozsáhleji vyžije zemního plynu. Po svých dodavatelích dílů pak VW rovněž žádá potvrzení o použití „zelené energie“ při výrobě součástek.

Dále VW uvádí, že v místech, kde není jednoduché tyto požadavky zajistit, se automobilka alespoň podílí na „sociálních a ekologických projektech“ k záchraně a revitalizaci ekosystémů, jejichž existence je například v Asii či Brazílii nejohroženější. Ke snížení emisí pak VW počítá s vývojem nabíječek a nabíjecích stanic, které taktéž spoléhají pouze na energii z obnovitelných zdrojů.

Volkswagen I.D. již má mimochodem k uvedení do prodeje blízko. Nedávno byly prototypy prvního modelu z rozmanité rodiny elektromobilů spatřeny při testování v Jižní Africe. Ačkoliv model vlastně nahradí elektrický e-Golf, po stránce rozměrů má být ještě větší a prostornější než současná generace německého bestselleru.

Technicky máme očekávat elektrický motor umístěný na zadní nápravě, který vyprodukuje kolem 125 kW (170 koní) a 300 N.m točivého momentu. V nabídce bude nejspíše řada specifikací lišících se hlavně kapacitou baterií, v základu by ale mělo produkční I.D. dostat akumulátory o kapacitě 48 kWh. Zajištěn tak má být dojezd okolo 330 kilometrů. U vrcholné varianty se mluví až o 550 kilometrech.

První sériové kusy I.D. Neo plánuje Volkswagen vypustit do světa v listopadu 2019, přičemž naplno již chce prodeje spustit na začátku roku 2020. Cenovku prvního elektrického modelu rodiny I.D. chce Volkswagen držet nízko. Herbert Diess, vedoucí koncernu VW, už dříve prohlásil, že novinka se nebude po cenové stránce příliš lišit od klasické naftové verze Golfu.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud