23
Fotogalerie

Superior 54: další retro Corvette

Máme zde další jedinečný příklad kompilace historie se soudobou technikou, tentokrát se z Corvette stal jakýsi sportovní kombík.

Kouzlo elegantních linií bezstarostných padesátých let nepřestává inspirovat současné tvůrce. Stále častěji se tak objevují více či méně zdařilé konverze současných vozů Chevrolet Corvette, jež nabízejí kombinaci příchuti dávných časů a výkonné a moderní mechaniky. Za příklad slouží třeba výrobky společnosti n2a Motors, jež pro své stavby využívá podvozkových dílů aktuální Corvetty C6 a my jsme vám je představili na tomto místě. Dalším a neméně působivým počinem je pak prototyp s honosným jménem Superior 54 Sport Wagon, který vám nyní nabízíme včetně zajímavých snímků mechanických částí vozu před instalací karosérie. 

Superior 54 01.jpg Superior 54 03.jpg Superior 54 04.jpg Superior 54 20.jpg

Recept je jednoduchý. Dejte dohromady podvozkové díly Corvetty C5, přidejte trubkovou ocelovou konstrukci postavenou s přispěním svých zkušeností ze stavby hot-rodů a z horečné práce vznikne Superior 54 Sport Wagon. Tvůrci tohoto vozu karosérii ručně zhotovenou z laminátů usadili na vlastní rám. Vůz je v podstatě hotov a interiér, lak, motor, elektroinstalace a další „drobnosti“ jsou již na vkusu budoucího majitele.

Sport Wagon je opatřen chromovanou maskou chladiče, jež spolu s krytými světly a malmi nárazníky odkazuje na první Corvetty. Vůz je však osazen také palubní deskou ve stylu roku 1953, elektrickým ovládáním oken a dveřních zámků, „zasklením“ z bezpečnostního plexiskla, plejádou drobných chromovaných doplňků i plně funkční výklopnou zádí s elektricky stahovatelným oknem.     

Superior 54 23.jpg Superior 54 22.jpg Superior 54 15.jpgSuperior 54 17.jpg Superior 54 18.jpg Superior 54 19.jpg
 
Zavěšení kol a ovládací prvky pocházejí z Chevroletu Corvette generace C5, archaicky vyhlížející Sport Wagon díky tomu disponuje nezávislým zavěšením všech kol s vinutými pružinami a stabilizátory. Rozchod zadních kol byl v porovnání s Corvettou C5 takřka o 200 mm zúžen, aby se kola vešla do karosérie. Všechna kola jsou pak brzděna výkonnými kotoučovými jednotkami, rovněž převzatými z Corvetty. Zákazník ma na výběr širokou plaletu automatických i manuálních převodovek. Přední část rámu nese závěsy připravené pro zástavbu (jak jinak) některého z osmiválců Chevrolet řady LS, takže svůj vůz můžete osadit novým, nebo starším motorem v závislosti na svých požadavcích a finančních možnostech.  

Superior 54 05.jpg Superior 54 06.jpg
Superior 54 08.jpg Superior 54 09.jpg Superior 54 10.jpg
Superior 54 11.jpg Superior 54 12.jpg Superior 54 07.jpg

Model Superior 54 Sport Wagon bude zhotoven v omezené sérii 25 kusů. Každý z vozů, ovšem bez výstroje a motoru, vás přijde na 125 00 dolarů a jeho stavba započne poté, co složíte zálohu ve výši 50 000 dolarů.

Superior 54 14.jpg Superior 54 16.jpg Superior 54 24.jpg
Superior 54 21.jpg Superior 54 13.jpg
Superior 54

Doporučujeme

Články odjinud