Právě představená šestá generace Renaultu Espace je SUV jako vyšité se světlostí 18 centimetrů. Zdroj: Renault

Právě představená šestá generace Renaultu Espace je SUV jako vyšité se světlostí 18 centimetrů. | Zdroj: Renault

Na délku měří 4,72 metru, šířka je 1,84 metru a výška 1,64 metru při rozvoru 2,74 metru. Zdroj: Renault

Na délku měří 4,72 metru, šířka je 1,84 metru a výška 1,64 metru při rozvoru 2,74 metru. | Zdroj: Renault

Po stránce designu i techniky má hodně společného s již prodávaným Renaultem Austral, včetně světlometů ve tvaru písmene C, takzvaného F1 nárazníku s šípovitými tvary ve spodní části. Zdroj: Renault

Po stránce designu i techniky má hodně společného s již prodávaným Renaultem Austral, včetně světlometů ve tvaru písmene C, takzvaného F1 nárazníku s šípovitými tvary ve spodní části. | Zdroj: Renault

Stojí na platformě CMF-CD a oproti předchůdci zhubl až o 215 kilogramů. Zdroj: Renault

Stojí na platformě CMF-CD a oproti předchůdci zhubl až o 215 kilogramů. | Zdroj: Renault

Nový Espace bude nabízen se sériově-paralelním hybridním pohonem E-Tech, který kombinuje přeplňovaný tříválcový motor o objemu 1,2 litru s výkonem 96 kW (130 k) a 205 Nm s dvěma elektromotory. Hlavní jednotka disponuje 50 kW (70 k) a 205 Nm, startér generátor pak přidává dalších 18 kW (25 k) a 50 Nm. Systémový výkon činí 147 kW (200 k). Zdroj: Renault

Nový Espace bude nabízen se sériově-paralelním hybridním pohonem E-Tech, který kombinuje přeplňovaný tříválcový motor o objemu 1,2 litru s výkonem 96 kW (130 k) a 205 Nm s dvěma elektromotory. Hlavní jednotka disponuje 50 kW (70 k) a 205 Nm, startér generátor pak přidává dalších 18 kW (25 k) a 50 Nm. Systémový výkon činí 147 kW (200 k). | Zdroj: Renault

Palubní deska se s menším SUV (pokud nás zrak nešálí) naprosto shoduje. Máme zde tak 12,3“ digitální přístrojový štít a na výšku orientovanou 12“ obrazovku infozábavního systému Open R Link, poskytujícího služby Google Automotive. Zdroj: Renault

Palubní deska se s menším SUV (pokud nás zrak nešálí) naprosto shoduje. Máme zde tak 12,3“ digitální přístrojový štít a na výšku orientovanou 12“ obrazovku infozábavního systému Open R Link, poskytujícího služby Google Automotive. | Zdroj: Renault

Druhá řada sedadel se dá posouvat v rozsahu 22 centimetrů, dělená je v poměru 60 ku 40 včetně sedáků. Zdroj: Renault

Druhá řada sedadel se dá posouvat v rozsahu 22 centimetrů, dělená je v poměru 60 ku 40 včetně sedáků. | Zdroj: Renault

Nabízí tak možnost vybrat si mezi větší přepravní kapacitou (až 777 litrů v pětimístné konfiguraci, 677 v sedmimístné) nebo prostorem pro posádku (až 321 mm místa pro kolena). Zdroj: Renault

Nabízí tak možnost vybrat si mezi větší přepravní kapacitou (až 777 litrů v pětimístné konfiguraci, 677 v sedmimístné) nebo prostorem pro posádku (až 321 mm místa pro kolena). | Zdroj: Renault

Stejně jako Austral může být i Espace vybaven až 32 asistenčními systémy. Verze Iconic a Esprit Alpine automaticky dostávají systém Active Driver Assist s autonomním řízením úrovně 2. Zdroj: Renault

Stejně jako Austral může být i Espace vybaven až 32 asistenčními systémy. Verze Iconic a Esprit Alpine automaticky dostávají systém Active Driver Assist s autonomním řízením úrovně 2. | Zdroj: Renault

U vstupní výbavy Techno je zadní náprava řešena torzní příčkou s vlečenými rameny, vyšší specifikace Iconic a Esprit Alpine využívají víceprvkové zavěšení, které v kombinaci s řízením zadních kol 4Control Advanced nabídne poloměr otáčení jen 10,4 metru místo 11,6 metru u jednoduššího řešení. Zdroj: Renault

U vstupní výbavy Techno je zadní náprava řešena torzní příčkou s vlečenými rameny, vyšší specifikace Iconic a Esprit Alpine využívají víceprvkové zavěšení, které v kombinaci s řízením zadních kol 4Control Advanced nabídne poloměr otáčení jen 10,4 metru místo 11,6 metru u jednoduššího řešení. | Zdroj: Renault

Adaptivní tempomat s vedením v jízdních pruzích umí spolupracovat s rozpoznáváním rychlostních značek a přebírat na výzvu řidiče jejich omezení, hybrid pak díky mapovým podkladům optimalizuje své fungování pro co nejnižší spotřebu. Zdroj: Renault

Adaptivní tempomat s vedením v jízdních pruzích umí spolupracovat s rozpoznáváním rychlostních značek a přebírat na výzvu řidiče jejich omezení, hybrid pak díky mapovým podkladům optimalizuje své fungování pro co nejnižší spotřebu. | Zdroj: Renault

Šestá generace Renaultu Espace vstoupí na český trh na jaře letošního roku. Zdroj: Renault

Šestá generace Renaultu Espace vstoupí na český trh na jaře letošního roku. | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Renault Espace Zdroj: Renault

Renault Espace | Zdroj: Renault

Na délku měří 4,72 metru, šířka je 1,84 metru a výška 1,64 metru při rozvoru 2,74 metru. Zdroj: Renault
Po stránce designu i techniky má hodně společného s již prodávaným Renaultem Austral, včetně světlometů ve tvaru písmene C, takzvaného F1 nárazníku s šípovitými tvary ve spodní části. Zdroj: Renault
Stojí na platformě CMF-CD a oproti předchůdci zhubl až o 215 kilogramů. Zdroj: Renault
Nový Espace bude nabízen se sériově-paralelním hybridním pohonem E-Tech, který kombinuje přeplňovaný tříválcový motor o objemu 1,2 litru s výkonem 96 kW (130 k) a 205 Nm s dvěma elektromotory. Hlavní jednotka disponuje 50 kW (70 k) a 205 Nm, startér generátor pak přidává dalších 18 kW (25 k) a 50 Nm. Systémový výkon činí 147 kW (200 k). Zdroj: Renault
54
Fotogalerie

Nový Renault Espace oficiálně: Z MPV se stalo velké SUV napěchované technikou, objednáte ho už zanedlouho

Šestá generace univerzálního rodinného pomocníka dorazila s novým pojetím karoserie a maximálně praktickým vnitřkem.

Zatím co první čtyři generace modelu Espace těžily maximum z tvarů klasického MPV, pátá verze stála na pomezí rodinného minibusu a SUV. Právě představená šestá generace již veškeré vzpomínky na krabicovitý design definitivně odhodila – je to SUV jako vyšité se světlostí 18 centimetrů. Na délku měří 4,72 metru, šířka je 1,84 metru a výška 1,64 metru při rozvoru 2,74 metru. Vnější rozměry jsou tedy menší, než u minulé verze, ale vnitřní prostor má o chlup větší celkovou délku – 2,48 metru. Stojí na platformě CMF-CD a oproti předchůdci zhubl až o 215 kilogramů.

Pokud vám přijdou vnější tvary povědomé, nemýlíte se. Po stránce designu i techniky má hodně společného s již prodávaným Renaultem Austral, včetně světlometů ve tvaru písmene C, takzvaného F1 nárazníku s šípovitými tvary ve spodní části, i zadních světel, protažených téměř k novému logu značky na pátých dveřích. Palubní deska se s menším SUV (pokud nás zrak nešálí) naprosto shoduje. Máme zde tak 12,3“ digitální přístrojový štít a na výšku orientovanou 12“ obrazovku infozábavního systému Open R Link, poskytujícího služby Google Automotive.

Druhá řada sedadel se posouvá v rozsahu 22 centimetrů, dělená je v poměru 60 ku 40 včetně sedáků. Nabízí tak možnost vybrat si mezi větší přepravní kapacitou (až 777 litrů v pětimístné konfiguraci, 677 v sedmimístné) nebo prostorem pro posádku (až 321 mm místa pro kolena). Opěradla se dají polohovat až do úhlu 31 stupňů, maximální objem zavazadelníku je 1818 litrů.

Nový Espace bude nabízen se sériově-paralelním hybridním pohonem E-Tech, který kombinuje přeplňovaný tříválcový motor o objemu 1,2 litru s výkonem 96 kW (130 k) a 205 Nm s dvěma elektromotory. Hlavní jednotka disponuje 50 kW (70 k) a 205 Nm, startér generátor pak přidává dalších 18 kW (25 k) a 50 Nm. Systémový výkon činí 147 kW (200 k). Spotřeba dle WLTP má být jen 4,7 l/100 km, přičemž po městě je prý možné jezdit z 80 procent na elektřinu. Celkově má Espace ujet až 1100 kilometrů na jedno tankování.

U vstupní výbavy Techno je zadní náprava řešena torzní příčkou s vlečenými rameny, vyšší specifikace Iconic a Esprit Alpine využívají víceprvkové zavěšení, které v kombinaci s řízením zadních kol 4Control Advanced nabídne díky natočení až o pět stupňů poloměr otáčení jen 10,4 metru místo 11,6 metru u jednoduššího řešení . Stejně jako Austral může být i Espace vybaven až 32 asistenčními systémy.

Verze Iconic a Esprit Alpine automaticky dostávají systém Active Driver Assist s autonomním řízením úrovně 2. Adaptivní tempomat s vedením v jízdních pruzích umí spolupracovat s rozpoznáváním rychlostních značek a přebírat na výzvu řidiče jejich omezení, hybrid pak díky mapovým podkladům optimalizuje své fungování pro co nejnižší spotřebu. Šestá generace Renaultu Espace vstoupí na český trh na jaře letošního roku.

Renault Espace: technické údaje
Motor 1.2 Tce E-Tech 200
Motor hybrid, R3
Objem [ccm] 1199
Výkon [kW/ot.min] 96/4500
Točivý moment [N.m] 205/1750
Elektromotor [kW] 50+25
T. moment elektromotoru [N.m] 205+50
Systémový výkon [kW] 147
Pohon 2WD
Převodovka 4+2 A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,8
Max. rychlost [km/h] 175
Kom. Spotřeba [l/100 km] 4,6
Poh. hmotnost [kg] 1587-1663
Rozvor [mm] 2738
Rozměry [mm] 4722 x 1843 x 1645
Objem zavazadelníku [l] 777 - 1818

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud