Vedení automobilky Subaru se přiznává k dalším pochybením, kterých se dopustili někteří pracovníci jedné z japonských továren.
Již v červnu Subaru potvrdilo, že v případě dvou domácích továren byly zjištěny případy, kdy tamní zaměstnanci při měření spotřeby a tvorby emisí záměrně upravovali a používali nesprávná data. Teď automobilka uvádí, že další obdobná pochybení zjistila ve své továrně ve městě Ota v prefektuře Gunma, kde měli pracovníci falzifikovat a zkreslovat data naměřená při testování brzdových soustav a řízení.
V rámci tiskové konference 28. září tyto informace potvrdil vedoucí Subaru Tomomi Nakamura, který přitom vyjádřil hlubokou omluvu zákazníkům značky za poškození vzájemné důvěry a újmu na reputaci značky.
Vyšetřování v továrně Ota potvrdilo, že někteří ze zaměstnanců používali během testování brzd a řízení nesprávné postupy měření, aby vozidla splňovala výrobní standardy. Například při běžném testování zadních brzd měli pracovníci k vylepšení jejich účinnosti aplikovat nejen pedál brzdy, ale také ruční brzdu. Během kontroly řízení a geometrie vozů prý zase zodpovědní inspektoři zkreslovali měření, když rukama působili na kola vozů nebo nakláněli jejich karoserie.
Ve výpovědích některých zúčastněných inspektorů zaznělo, že obdobné případy zkreslování měřených dat se mohou datovat až do roku 1997. Zjistit přesný počet vozidel zasažených tímto problémem je prý ale nemožné, jelikož určité záznamy o testování vozidel již nelze dohledat.
Případ Subaru bude nyní řešit i japonské ministerstvo dopravy. Cílem bude stanovit, zda mohla tato pochybení ovlivnit bezpečnost vozů. Nakamura ovšem uvádí, že i přes zkreslená testování se lidé nemusí obávat snížené bezpečnosti vozidel Subaru. Automobilka podle všeho uskutečnila náhodný test vzorku vozidel zasažených tímto problémem. U žádného z kontrolovaných aut nezjistila problémy s funkčností brzd či řízení.
Kromě provedené kontroly zasažených vozů Subaru zmiňuje, že jeho bezpečnostní standardy jsou o mnoho vyšší, než je vyžadováno vládou. Automobilka proto neplánuje svolávací akci vozidel ovlivněných tímto problémem.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ