Stará dobrá „felina“ slaví čtvrt století. Čas prostě letí a jedno z nejvýznamnějších aut české automobilky po začlenění do koncernu Volkswagen v roce 1991 sjelo poprvé z výrobní linky před 25 lety. | Škoda Felicia, Felicia Combi (fl), Felicia Kit Car & Felicia Fun Zdroj: Škoda

Stará dobrá „felina“ slaví čtvrt století. Čas prostě letí a jedno z nejvýznamnějších aut české automobilky po začlenění do koncernu Volkswagen v roce 1991 sjelo poprvé z výrobní linky před 25 lety. | Škoda Felicia, Felicia Combi (fl), Felicia Kit Car & Felicia Fun | Zdroj: Škoda

Přesněji tomu bylo 17. října 1994 v 10:20 hodin, kdy z továrny v Mladé Boleslavi vyjela první sériová Škoda Felicia. | Škoda Felicia, Felicia Kit Car, Felicia Fun & Felicia Combi Zdroj: Škoda

Přesněji tomu bylo 17. října 1994 v 10:20 hodin, kdy z továrny v Mladé Boleslavi vyjela první sériová Škoda Felicia. | Škoda Felicia, Felicia Kit Car, Felicia Fun & Felicia Combi | Zdroj: Škoda

Novodobá Felicia ve formě hatchbacku, kombi, pick-upu či dodávky samozřejmě jménem odkazovala na starý kabriolet Felicia z 60. let. | Škoda Felicia Zdroj: Škoda

Novodobá Felicia ve formě hatchbacku, kombi, pick-upu či dodávky samozřejmě jménem odkazovala na starý kabriolet Felicia z 60. let. | Škoda Felicia | Zdroj: Škoda

Recyklace starých jmen pro modely zcela jiného zaměření tedy nebyla ničím novým ani tehdy v 90. letech. Samotný výraz je nicméně odvozen od latinského výrazu pro pocit štěstí „felicitas“. | Škoda Felicia Zdroj: Škoda

Recyklace starých jmen pro modely zcela jiného zaměření tedy nebyla ničím novým ani tehdy v 90. letech. Samotný výraz je nicméně odvozen od latinského výrazu pro pocit štěstí „felicitas“. | Škoda Felicia | Zdroj: Škoda

Felicii popisovala Škoda jako komplexní evoluci předchozího Favoritu. Na nový model se použilo celkem 1187 nových dílů a před spuštěním sériové produkce vzniklo ještě pět desítek prototypů, které mělo na svědomí oddělení v závodě ve Vrchlabí. | Škoda Felicia & Felicia Combi (fl) Zdroj: Škoda

Felicii popisovala Škoda jako komplexní evoluci předchozího Favoritu. Na nový model se použilo celkem 1187 nových dílů a před spuštěním sériové produkce vzniklo ještě pět desítek prototypů, které mělo na svědomí oddělení v závodě ve Vrchlabí. | Škoda Felicia & Felicia Combi (fl) | Zdroj: Škoda

Oficiální premiéra pro veřejnost proběhla nedlouho po spuštění sériové produkce 26. října 1994. Trojici nových hatchbacků v barvě české trikolóry tehdy pokřtil pražský primátor na Karlově mostě vodou z Vltavy. | Škoda Felicia Zdroj: Škoda

Oficiální premiéra pro veřejnost proběhla nedlouho po spuštění sériové produkce 26. října 1994. Trojici nových hatchbacků v barvě české trikolóry tehdy pokřtil pražský primátor na Karlově mostě vodou z Vltavy. | Škoda Felicia | Zdroj: Škoda

S karoserií hatchbacku byla Felicia o 40 mm delší a 15 mm širší než předchozí Favorit, kdežto objem prostoru pro zavazadla se zvětšil o 21 litrů. | Škoda Felicia Zdroj: Škoda

S karoserií hatchbacku byla Felicia o 40 mm delší a 15 mm širší než předchozí Favorit, kdežto objem prostoru pro zavazadla se zvětšil o 21 litrů. | Škoda Felicia | Zdroj: Škoda

Kabina působila vzdušněji a zvýšila se i celková úroveň odhlučnění a odpružení vozu díky pevnému skeletu samonosné karoserie, nové nápravnici a změněné geometrii přední nápravy a přidanému stabilizátoru zadní nápravy. | Škoda pick-up Zdroj: Škoda

Kabina působila vzdušněji a zvýšila se i celková úroveň odhlučnění a odpružení vozu díky pevnému skeletu samonosné karoserie, nové nápravnici a změněné geometrii přední nápravy a přidanému stabilizátoru zadní nápravy. | Škoda pick-up | Zdroj: Škoda

Nezapomenutelná je i základní motorizace Felicie, kterou dosud mnozí považují za neprůstřelnou. Atmosférický čtyřválec o objemu 1289 cm³ byl dostupný ve variantách o výkonu 40 kW (54 koní) či 50 kW (68 koní). | Škoda Felicia Vanplus Zdroj: Škoda

Nezapomenutelná je i základní motorizace Felicie, kterou dosud mnozí považují za neprůstřelnou. Atmosférický čtyřválec o objemu 1289 cm³ byl dostupný ve variantách o výkonu 40 kW (54 koní) či 50 kW (68 koní). | Škoda Felicia Vanplus | Zdroj: Škoda

Více síly pak v roce 1995 zajistila i nabídka čtyřválce 1.6 MPI o výkonu 55 kW (75 koní), přičemž naftovou motorizací byl čtyřválec 1.9 D o síle 47 kW (64 koní). | Škoda Felicia Fun Zdroj: Škoda

Více síly pak v roce 1995 zajistila i nabídka čtyřválce 1.6 MPI o výkonu 55 kW (75 koní), přičemž naftovou motorizací byl čtyřválec 1.9 D o síle 47 kW (64 koní). | Škoda Felicia Fun | Zdroj: Škoda

Později velmi oblíbený kombík se objevil na trhu v červnu 1995 a od srpna téhož roku vznikala v závodě Kvasiny také provedení pick-up a dodávka Vanplus. | Škoda Felicia Fun Zdroj: Škoda

Později velmi oblíbený kombík se objevil na trhu v červnu 1995 a od srpna téhož roku vznikala v závodě Kvasiny také provedení pick-up a dodávka Vanplus. | Škoda Felicia Fun | Zdroj: Škoda

Zábavnou kapitolou byla produkce čtyř tisícovek kusů Felicie Fun, která jakožto volnočasový pick-up zaujala nejen žlutým odstínem karoserie, ale i variabilním uspořádáním interiéru. | Škoda Felicia Fun Zdroj: Škoda

Zábavnou kapitolou byla produkce čtyř tisícovek kusů Felicie Fun, která jakožto volnočasový pick-up zaujala nejen žlutým odstínem karoserie, ale i variabilním uspořádáním interiéru. | Škoda Felicia Fun | Zdroj: Škoda

Ve Felicii se pro škodovku poprvé objevila i řada moderních prvků výbavy jako například systém ABS, čtyři airbagy, klimatizace, posilovač řízení, výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla... | Škoda Felicia Fun Zdroj: Škoda

Ve Felicii se pro škodovku poprvé objevila i řada moderních prvků výbavy jako například systém ABS, čtyři airbagy, klimatizace, posilovač řízení, výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla... | Škoda Felicia Fun | Zdroj: Škoda

...čalounění kvalitní kůží nebo palubní počítač. Takzvaně v „plné palbě“ ke stoletému výročí založení firmy přijela i dnes známá edice Laurin & Klement. | Škoda Felicia (fl) & Felicia Combi (fl)  Zdroj: Škoda

...čalounění kvalitní kůží nebo palubní počítač. Takzvaně v „plné palbě“ ke stoletému výročí založení firmy přijela i dnes známá edice Laurin & Klement. | Škoda Felicia (fl) & Felicia Combi (fl)  | Zdroj: Škoda

Ani motorsport nebyl Felicii cizí a ve specifikaci Kit Car bojovala v rallyovém mistrovství světa během období 1995 – 1997. Již během první sezony pak dojela na třetí místo ve své třídě a roku 1996 byl Švéd Stiq Blomqvist v anglické RAC Rally třetí v absolutní klasifikaci. | Škoda Felicia (fl) Zdroj: Škoda

Ani motorsport nebyl Felicii cizí a ve specifikaci Kit Car bojovala v rallyovém mistrovství světa během období 1995 – 1997. Již během první sezony pak dojela na třetí místo ve své třídě a roku 1996 byl Švéd Stiq Blomqvist v anglické RAC Rally třetí v absolutní klasifikaci. | Škoda Felicia (fl) | Zdroj: Škoda

S Kit Carem doslova lítal i známý český pilot Emil Triner. Jeho přílet na pódium novozélandské rallye v roce 1996 patří mezi legendární momenty (video níže). | Škoda Felicia (fl) Zdroj: Škoda

S Kit Carem doslova lítal i známý český pilot Emil Triner. Jeho přílet na pódium novozélandské rallye v roce 1996 patří mezi legendární momenty (video níže). | Škoda Felicia (fl) | Zdroj: Škoda

Po takřka čtyřech letech produkce se nakonec Felicia dočkala v únoru 1998 velké modernizace, která byla hlavně navenek patrná sjednocením designového jazyka s novějšími modely Škody. Tvar předních světlometů i masky chladiče tak již kopíroval větší Octavii. | Škoda Felicia Combi (fl) Zdroj: Škoda

Po takřka čtyřech letech produkce se nakonec Felicia dočkala v únoru 1998 velké modernizace, která byla hlavně navenek patrná sjednocením designového jazyka s novějšími modely Škody. Tvar předních světlometů i masky chladiče tak již kopíroval větší Octavii. | Škoda Felicia Combi (fl) | Zdroj: Škoda

K završení života Škody Felicia došlo v červnu 2001, kdy už po boku nejnovější Fabie, představené v roce 1999, sjel z linky poslední kus. | Škoda Felicia (fl) & Felicia Combi (fl)  Zdroj: Škoda

K završení života Škody Felicia došlo v červnu 2001, kdy už po boku nejnovější Fabie, představené v roce 1999, sjel z linky poslední kus. | Škoda Felicia (fl) & Felicia Combi (fl)  | Zdroj: Škoda

Celkově Škoda vyrobila 1.401.489 exemplářů Felicie. | Škoda Felicia Combi (fl)  Zdroj: Škoda

Celkově Škoda vyrobila 1.401.489 exemplářů Felicie. | Škoda Felicia Combi (fl)  | Zdroj: Škoda

Na přesné rozpočítání jednotlivých variant se můžete kouknout níže v tabulce. | Škoda Felicia Combi (fl)  Zdroj: Škoda

Na přesné rozpočítání jednotlivých variant se můžete kouknout níže v tabulce. | Škoda Felicia Combi (fl)  | Zdroj: Škoda

Přesněji tomu bylo 17. října 1994 v 10:20 hodin, kdy z továrny v Mladé Boleslavi vyjela první sériová Škoda Felicia. | Škoda Felicia, Felicia Kit Car, Felicia Fun & Felicia Combi Zdroj: Škoda
Novodobá Felicia ve formě hatchbacku, kombi, pick-upu či dodávky samozřejmě jménem odkazovala na starý kabriolet Felicia z 60. let. | Škoda Felicia Zdroj: Škoda
Recyklace starých jmen pro modely zcela jiného zaměření tedy nebyla ničím novým ani tehdy v 90. letech. Samotný výraz je nicméně odvozen od latinského výrazu pro pocit štěstí „felicitas“. | Škoda Felicia Zdroj: Škoda
Felicii popisovala Škoda jako komplexní evoluci předchozího Favoritu. Na nový model se použilo celkem 1187 nových dílů a před spuštěním sériové produkce vzniklo ještě pět desítek prototypů, které mělo na svědomí oddělení v závodě ve Vrchlabí. | Škoda Felicia & Felicia Combi (fl) Zdroj: Škoda
20
Fotogalerie

Škoda Felicia slaví 25 let. Milionářka z České republiky se uměla krásně odvázat

Letošní říjen je připomínkou 25. výročí od spuštění výroby novodobé Škody Felicia. Není tajemstvím, že v historii české značky byla „felda“ velice důležitým modelem, který si oblíbil obrovský počet lidí.

Stará dobrá „felina“ slaví čtvrt století. Čas prostě letí a jedno z nejvýznamnějších aut české automobilky po začlenění do koncernu Volkswagen v roce 1991 sjelo poprvé z výrobní linky před 25 lety. Přesněji tomu bylo 17. října 1994 v 10:20 hodin, kdy z továrny v Mladé Boleslavi vyjela první sériová Škoda Felicia.

Novodobá Felicia ve formě hatchbacku, kombi, pick-upu či dodávky samozřejmě jménem odkazovala na starý kabriolet Felicia z 60. let. Recyklace starých jmen pro modely zcela jiného zaměření tedy nebyla ničím novým ani tehdy v 90. letech. Samotný výraz je nicméně odvozen od latinského výrazu pro pocit štěstí „felicitas“.

Felicii popisovala Škoda jako komplexní evoluci předchozího Favoritu. Na nový model se použilo celkem 1187 nových dílů a před spuštěním sériové produkce vzniklo ještě pět desítek prototypů, které mělo na svědomí oddělení v závodě ve Vrchlabí. Oficiální premiéra pro veřejnost proběhla nedlouho po spuštění sériové produkce 26. října 1994. Trojici nových hatchbacků v barvě české trikolóry tehdy pokřtil pražský primátor na Karlově mostě vodou z Vltavy.

S karoserií hatchbacku byla Felicia o 40 mm delší a 15 mm širší než předchozí Favorit, kdežto objem prostoru pro zavazadla se zvětšil o 21 litrů. Kabina působila vzdušněji a zvýšila se i celková úroveň odhlučnění a odpružení vozu díky pevnému skeletu samonosné karoserie, nové nápravnici a změněné geometrii přední nápravy a přidanému stabilizátoru zadní nápravy.

Nezapomenutelná je i základní motorizace Felicie, kterou dosud mnozí považují za neprůstřelnou. Atmosférický čtyřválec o objemu 1289 cm³ byl dostupný ve variantách o výkonu 40 kW (54 koní) či 50 kW (68 koní). Více síly pak v roce 1995 zajistila i nabídka čtyřválce 1.6 MPI o výkonu 55 kW (75 koní), přičemž naftovou motorizací byl čtyřválec 1.9 D o výkonu 47 kW (64 koní).

Později velmi oblíbený kombík se objevil na trhu v červnu 1995 a od srpna téhož roku vznikala v závodě Kvasiny také provedení pick-up a dodávka Vanplus. Zábavnou kapitolou byla produkce čtyř tisícovek kusů Felicie Fun, která jakožto volnočasový pick-up zaujala nejen žlutým odstínem karoserie, ale i variabilním uspořádáním interiéru.

Ve Felicii se pro škodovku poprvé objevila i řada moderních prvků výbavy jako například systém ABS, čtyři airbagy, klimatizace, posilovač řízení, výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, čalounění kvalitní kůží nebo palubní počítač. Takzvaně v „plné palbě“ ke stoletému výročí založení firmy přijela i dnes známá edice Laurin & Klement.

Ani motorsport nebyl Felicii cizí a ve specifikaci Kit Car bojovala v rallyovém mistrovství světa během období 1995 – 1997. Již během první sezony pak dojela na třetí místo ve své třídě a roku 1996 byl Švéd Stiq Blomqvist v anglické RAC Rally třetí v absolutní klasifikaci. S Kit Carem doslova lítal i známý český pilot Emil Triner. Jeho přílet na pódium novozélandské rallye v roce 1996 patří mezi legendární momenty (video níže).

Po takřka čtyřech letech produkce se nakonec Felicia dočkala v únoru 1998 velké modernizace, která byla hlavně navenek patrná sjednocením designového jazyka s novějšími modely Škody. Tvar předních světlometů i masky chladiče tak již kopíroval větší Octavii.

K završení života Škody Felicia došlo v červnu 2001, kdy už po boku nejnovější Fabie, představené v roce 1999, sjel z linky poslední kus. Celkově Škoda vyrobila 1.401.489 exemplářů Felicie. Na přesné rozpočítání jednotlivých variant se můžete kouknout níže v tabulce.

Výroba modelové řady Škoda Felicia
Verze Období Počet vyrobených ks
Felicia 1994 – 2001 915.843
Felicia Combi 1995 – 2001 351.905
Pick-up 1995 – 2001 124.565
Felicia Fun/Vanplus 1996 – 2000 9176
Celkem   1.401.489

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud