Místo toho se zaměří na lehčí konstrukci, ovladatelnost a účinnou aerodynamiku.

Místo toho se zaměří na lehčí konstrukci, ovladatelnost a účinnou aerodynamiku.

S neustálým pronásledováním vyšších výkonů ale nejspíš Ferrari vyrazí trochu jiným směrem. Novinka by totiž neměla silou překonat nedávno uvedené SF90 Stradale a jeho 735 kW (1000 koní).

S neustálým pronásledováním vyšších výkonů ale nejspíš Ferrari vyrazí trochu jiným směrem. Novinka by totiž neměla silou překonat nedávno uvedené SF90 Stradale a jeho 735 kW (1000 koní).

Potěšením nakonec je, že Ferrari chce pokračovat ve vývoji svého 6,5litrového atmosférického V12, dokud to jen půjde. A s elektřinou ho kombinovat nechce pro zajištění ideální hmotnosti.

Potěšením nakonec je, že Ferrari chce pokračovat ve vývoji svého 6,5litrového atmosférického V12, dokud to jen půjde. A s elektřinou ho kombinovat nechce pro zajištění ideální hmotnosti.

Rovněž F8 Spider tedy obdrželo pevnou, elektricky ovládanou skládací střechu, kterou lze „nasadit/složit“ za 14 vteřin. Řidič může při tomto procesu jet rychlostí až 45 km/h.

Rovněž F8 Spider tedy obdrželo pevnou, elektricky ovládanou skládací střechu, kterou lze „nasadit/složit“ za 14 vteřin. Řidič může při tomto procesu jet rychlostí až 45 km/h.

V březnu v Ženevě se nám ukázal  nástupce Ferrari 488 GTB  a nyní na  autosalonu ve Frankfurtu  dle předpokladů ukáže italská značka nástupce otevřené varianty Spider.

V březnu v Ženevě se nám ukázal nástupce Ferrari 488 GTB a nyní na autosalonu ve Frankfurtu dle předpokladů ukáže italská značka nástupce otevřené varianty Spider.

Nejnovější F8 Spider tak opět posouvá základ Ferrari s motorem uprostřed a bez střechy dále. Žádná překvapení zde nečekejte.

Nejnovější F8 Spider tak opět posouvá základ Ferrari s motorem uprostřed a bez střechy dále. Žádná překvapení zde nečekejte.

...přes který může pasažér ovládat rovněž hudbu, klimatizaci, navigaci a tradičně vidí i rychlost vozu či otáčky motoru.  Více v článku...

...přes který může pasažér ovládat rovněž hudbu, klimatizaci, navigaci a tradičně vidí i rychlost vozu či otáčky motoru. Více v článku...

Uprostřed tunelu rozdělujícího místo řidiče a spolujezdce najdete na výšku orientovaný 8,4palcový displej infotainmentu, zatímco i před spolujezdcem se umístěn menší širokoúhlý 8,8 palcový displej...

Uprostřed tunelu rozdělujícího místo řidiče a spolujezdce najdete na výšku orientovaný 8,4palcový displej infotainmentu, zatímco i před spolujezdcem se umístěn menší širokoúhlý 8,8 palcový displej...

Uvnitř nakonec ani Roma neutekla trendu velkých displejů. Analog je pryč a před řidičem se rozprostírá velký, zakřivený digitální přístrojový štít o velikosti 16 palců.

Uvnitř nakonec ani Roma neutekla trendu velkých displejů. Analog je pryč a před řidičem se rozprostírá velký, zakřivený digitální přístrojový štít o velikosti 16 palců.

S neustálým pronásledováním vyšších výkonů ale nejspíš Ferrari vyrazí trochu jiným směrem. Novinka by totiž neměla silou překonat nedávno uvedené SF90 Stradale a jeho 735 kW (1000 koní).
Potěšením nakonec je, že Ferrari chce pokračovat ve vývoji svého 6,5litrového atmosférického V12, dokud to jen půjde. A s elektřinou ho kombinovat nechce pro zajištění ideální hmotnosti.
Rovněž F8 Spider tedy obdrželo pevnou, elektricky ovládanou skládací střechu, kterou lze „nasadit/složit“ za 14 vteřin. Řidič může při tomto procesu jet rychlostí až 45 km/h.
V březnu v Ženevě se nám ukázal  nástupce Ferrari 488 GTB  a nyní na  autosalonu ve Frankfurtu  dle předpokladů ukáže italská značka nástupce otevřené varianty Spider.
9
Fotogalerie

Ferrari se do elektromobilů nehrne. Současné technologie pro něj nejsou dost dobré

Jednou nadejde den, kdy Ferrari povolí a do nabídky zařadí alternativně poháněný model. Jen tak to ale nebude, navíc elektromobil nemusí být navzdory současnému trendu automaticky první volbou.

Podle původních předpokladů mělo Ferrari představit svůj první elektromobil v roce 2022, analytici odhadovali, že se tak stane o rok později. Aktuální vyjádření nejvyššího manažera však odsouvá termín do ještě vzdálenější budoucnosti.

Elektrické Ferrari jen tak nebude

„Technologie baterií zatím není tam, kde by měla být,“ řekl Camilleri novinářům během oběda v designérském a vývojovém středisku Centro Stile v továrně Ferrari v Maranellu. „Stále existují významné problémy, pokud jde o autonomii a rychlost dobíjení.“ uvedl.

Takřka jedním dechem dodal, že automobilka se vzpírajícím se koněm ve znaku elektromobil nakonec určitě představí, ale nestane se tak v krátkodobém horizontu. Aktuálně nepředpokládá, že bychom se plně elektrického Ferrari mohli dočkat dříve než v roce 2025.

Automobilka pochopitelně sleduje aktuální trendy a hledá optimální technologie, nicméně pro „současnou předvídatelnou budoucnost“ se hodlá držet hybridních vozidel. Počátkem tohoto roku Ferrari představilo SF 90 Stradale – své první sériově vyráběné hybridní auto, které používá systém KERS, stejně jako závodní vozy formule 1.

Budoucnost je nejen v elektřině

Camilleri dále uvedl, že automobilka zvažuje pro svá vozidla i používání dalších alternativních technologií, jako je vodík nebo biopaliva. „Díváme se na různá hnací ústrojí a snažíme se zjistit, co by bylo nejúčinnější a nejefektivnější, aby to v budoucnosti odpovídalo naší vizi automobilů Ferrari.“

Z hlediska přechodu na jiné typy pohonu nejde jen o složitost nastavení výroby pro relativně malý podnik. Camilleri si není zcela jistý tím, zda jakákoli alternativní technologie odpovídá filozofii značky. Aktuální krátkodobý plán do roku 2022 je dosáhnout v prodeji 60% podílu hybridů.

Přestože se italská firma elektromobilům vyhýbá, očekává v tomto i příštím roce rekordní tržby. Minulý měsíc zvýšila odhad na 1,4 miliardy eur za rok 2019, což je v přepočtu více než 35 miliard korun. „Chystáme se uzavřít další rekordní rok, během kterého jsme si vedli celkem dobře ve všech ohledech.“ uzavřel Camilleri.

Autor: Karel Kilián

Článek připravila redakce VTM.cz

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Doporučujeme

Články odjinud