Nedlouho po  premiéře elektrické Toyoty bZ4X  se pouští do světa s jejím technickým sourozencem taky Subaru. | Subaru Solterra Zdroj: Subaru

Nedlouho po premiéře elektrické Toyoty bZ4X se pouští do světa s jejím technickým sourozencem taky Subaru. | Subaru Solterra | Zdroj: Subaru

Nové SUV Solterra se předvádí nejprve v rámci domácí japonské premiéry, přičemž další specifikace pro ostatní světové trhy budou následovat. Kromě trochu jiného stylingu se od sebe dvojka elektromobilů Toyoty a Subaru zásadněji neliší. | Subaru Solterra Zdroj: Subaru

Nové SUV Solterra se předvádí nejprve v rámci domácí japonské premiéry, přičemž další specifikace pro ostatní světové trhy budou následovat. Kromě trochu jiného stylingu se od sebe dvojka elektromobilů Toyoty a Subaru zásadněji neliší. | Subaru Solterra | Zdroj: Subaru

Rovněž u Subaru Solterra je tedy základem nová platforma e-Subaru Global Platform (u Toyoty pod názvem e-TNGA) vyvíjená oběma značkami pro budoucí řadu svých elektrických modelů. | Subaru Solterra Zdroj: Subaru

Rovněž u Subaru Solterra je tedy základem nová platforma e-Subaru Global Platform (u Toyoty pod názvem e-TNGA) vyvíjená oběma značkami pro budoucí řadu svých elektrických modelů. | Subaru Solterra | Zdroj: Subaru

SUV o délce 4690 mm, šířce 1860 a výšce 1650 mm s rozvorem čítajícím 2850 mm nabídne pětimístný interiér, objem kufru 452 litrů a ve verzi s pohonem všech kol váží 2020 kg. | Subaru Solterra Zdroj: Subaru

SUV o délce 4690 mm, šířce 1860 a výšce 1650 mm s rozvorem čítajícím 2850 mm nabídne pětimístný interiér, objem kufru 452 litrů a ve verzi s pohonem všech kol váží 2020 kg. | Subaru Solterra | Zdroj: Subaru

Architektura interiéru se rovněž od Toyoty nemění. Po vzoru většiny dnešních elektromobilů doplňuje prostor řidiče uvnitř menší 7palcový digitální přístrojový štít... | Subaru Solterra Zdroj: Subaru

Architektura interiéru se rovněž od Toyoty nemění. Po vzoru většiny dnešních elektromobilů doplňuje prostor řidiče uvnitř menší 7palcový digitální přístrojový štít... | Subaru Solterra | Zdroj: Subaru

...zatímco uprostřed palubní desky je dominantou velká 12,3palcová dotyková obrazovka infotainmentu, podporující aktualizace na dálku (over-the-air). | Subaru Solterra Zdroj: Subaru

...zatímco uprostřed palubní desky je dominantou velká 12,3palcová dotyková obrazovka infotainmentu, podporující aktualizace na dálku (over-the-air). | Subaru Solterra | Zdroj: Subaru

Identický scénář najdete u pohonného ústrojí. Subaru je samozřejmě pyšné hlavně na variantu s pohonem všech kol, využívající konfiguraci dvou elektromotorů pro systémový výkon 160 kW (217,5 k). | Subaru Solterra Zdroj: Subaru

Identický scénář najdete u pohonného ústrojí. Subaru je samozřejmě pyšné hlavně na variantu s pohonem všech kol, využívající konfiguraci dvou elektromotorů pro systémový výkon 160 kW (217,5 k). | Subaru Solterra | Zdroj: Subaru

Tuto specifikaci doplňuje svým systémem X-MODE AWD pro lepší stabilitu na nezpevněném povrchu. | Subaru Solterra Zdroj: Subaru

Tuto specifikaci doplňuje svým systémem X-MODE AWD pro lepší stabilitu na nezpevněném povrchu. | Subaru Solterra | Zdroj: Subaru

Tabulka v tiskové zprávě odhalí, že Solterra bude nabízena i ve slabší verzi s jedním elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k) a tedy pohonem jen předních kol. | Subaru Solterra Zdroj: Subaru

Tabulka v tiskové zprávě odhalí, že Solterra bude nabízena i ve slabší verzi s jedním elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k) a tedy pohonem jen předních kol. | Subaru Solterra | Zdroj: Subaru

V obou případech je součástí ústrojí baterie o kapacitě 71,4 kWh, která má SUV zajistit dojezd 460 kilometrů. I Subaru pak zmiňuje dlouhou životnost baterie... | Subaru Solterra Zdroj: Subaru

V obou případech je součástí ústrojí baterie o kapacitě 71,4 kWh, která má SUV zajistit dojezd 460 kilometrů. I Subaru pak zmiňuje dlouhou životnost baterie... | Subaru Solterra | Zdroj: Subaru

...jejíž schopnosti mají klesnout jen o cca 10 % po 10 letech jízdy nebo dosažení 240.000 km. U rychlonabíječky s výkonem 150 kW potrvá dobití baterie na 80 % kapacity zhruba 30 minut. | Subaru Solterra Zdroj: Subaru

...jejíž schopnosti mají klesnout jen o cca 10 % po 10 letech jízdy nebo dosažení 240.000 km. U rychlonabíječky s výkonem 150 kW potrvá dobití baterie na 80 % kapacity zhruba 30 minut. | Subaru Solterra | Zdroj: Subaru

Více informací o evropské specifikaci Solterry bychom se měli dozvědět v nejbližší době, ačkoliv zásadní změny oproti japonské verzi se neočekávají. | Subaru Solterra Zdroj: Subaru

Více informací o evropské specifikaci Solterry bychom se měli dozvědět v nejbližší době, ačkoliv zásadní změny oproti japonské verzi se neočekávají. | Subaru Solterra | Zdroj: Subaru

Subaru oznamuje, že uvedení na trhy Japonska, USA, Kanady ale rovněž Evropy a Číny započne v polovině příštího roku. | Subaru Solterra Zdroj: Subaru

Subaru oznamuje, že uvedení na trhy Japonska, USA, Kanady ale rovněž Evropy a Číny započne v polovině příštího roku. | Subaru Solterra | Zdroj: Subaru

 | Subaru Solterra Zdroj: Subaru

 | Subaru Solterra | Zdroj: Subaru

 | Subaru Solterra Zdroj: Subaru

 | Subaru Solterra | Zdroj: Subaru

Nové SUV Solterra se předvádí nejprve v rámci domácí japonské premiéry, přičemž další specifikace pro ostatní světové trhy budou následovat. Kromě trochu jiného stylingu se od sebe dvojka elektromobilů Toyoty a Subaru zásadněji neliší. | Subaru Solterra Zdroj: Subaru
Rovněž u Subaru Solterra je tedy základem nová platforma e-Subaru Global Platform (u Toyoty pod názvem e-TNGA) vyvíjená oběma značkami pro budoucí řadu svých elektrických modelů. | Subaru Solterra Zdroj: Subaru
SUV o délce 4690 mm, šířce 1860 a výšce 1650 mm s rozvorem čítajícím 2850 mm nabídne pětimístný interiér, objem kufru 452 litrů a ve verzi s pohonem všech kol váží 2020 kg. | Subaru Solterra Zdroj: Subaru
Architektura interiéru se rovněž od Toyoty nemění. Po vzoru většiny dnešních elektromobilů doplňuje prostor řidiče uvnitř menší 7palcový digitální přístrojový štít... | Subaru Solterra Zdroj: Subaru
15
Fotogalerie

Subaru Solterra oficiálně: Příbuznost s Toyotou netají, chytrý pohon 4x4 nechybí

Volba mezi Toyotou a Subaru bude stát na oblibě ke značce a ceně, příliš rozdílů totiž obě elektrická SUV nenabízí.

Nedlouho po premiéře elektrické Toyoty bZ4X se pouští do světa s jejím technickým sourozencem taky Subaru. Nové SUV Solterra se předvádí nejprve v rámci domácí japonské premiéry, přičemž další specifikace pro ostatní světové trhy budou následovat. Kromě trochu jiného stylingu se od sebe dvojka elektromobilů Toyoty a Subaru zásadněji neliší.

Rovněž u Subaru Solterra je tedy základem nová platforma e-Subaru Global Platform (u Toyoty pod názvem e-TNGA) vyvíjená oběma značkami pro budoucí řadu svých elektrických modelů. SUV o délce 4690 mm, šířce 1860 a výšce 1650 mm s rozvorem čítajícím 2850 mm nabídne pětimístný interiér, objem kufru 452 litrů a ve verzi s pohonem všech kol váží 2020 kg.

Architektura interiéru se rovněž od Toyoty nemění. Po vzoru většiny dnešních elektromobilů doplňuje prostor řidiče uvnitř menší 7palcový digitální přístrojový štít, zatímco uprostřed palubní desky je dominantou velká 12,3palcová dotyková obrazovka infotainmentu, podporující aktualizace na dálku (over-the-air).

Identický scénář najdete u pohonného ústrojí. Subaru je samozřejmě pyšné hlavně na variantu s pohonem všech kol, využívající konfiguraci dvou elektromotorů pro systémový výkon 160 kW (217,5 k). Tuto specifikaci doplňuje svým systémem X-MODE AWD pro lepší stabilitu na nezpevněném povrchu. Tabulka v tiskové zprávě odhalí, že Solterra bude nabízena i ve slabší verzi s jedním elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k) a tedy pohonem jen předních kol.

V obou případech je součástí ústrojí baterie o kapacitě 71,4 kWh, která má SUV zajistit dojezd 460 kilometrů. I Subaru pak zmiňuje dlouhou životnost baterie, jejíž schopnosti mají klesnout jen o cca 10 % po 10 letech jízdy nebo dosažení 240.000 km. U rychlonabíječky s výkonem 150 kW potrvá dobití baterie na 80 % kapacity zhruba 30 minut.

Více informací o evropské specifikaci Solterry bychom se měli dozvědět v nejbližší době, ačkoliv zásadní změny oproti japonské verzi se neočekávají. Subaru oznamuje, že uvedení na trhy Japonska, USA, Kanady ale rovněž Evropy a Číny započne v polovině příštího roku.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud