Lepších čísel se globální automobilová produkce v nejbližších letech nedočká. Zdroj: BMW

Lepších čísel se globální automobilová produkce v nejbližších letech nedočká. | Zdroj: BMW

S oznámením o rušení pracovních míst a poklesu zisků se k celkovému stavu automobilového průmyslu vyjádřil i technologický gigant Bosch, jeden z největších dodavatelů dílů a systémů v oboru. Zdroj: Volkswagen

S oznámením o rušení pracovních míst a poklesu zisků se k celkovému stavu automobilového průmyslu vyjádřil i technologický gigant Bosch, jeden z největších dodavatelů dílů a systémů v oboru. | Zdroj: Volkswagen

„Je zcela možné, že už jsme dosáhli vrcholu automobilové produkce,“ uvedl Denner. A lepší to nebude, předpovědi mluví o pokračujícím úpadku globální produkce třetím rokem po sobě. Zdroj: Nissan

„Je zcela možné, že už jsme dosáhli vrcholu automobilové produkce,“ uvedl Denner. A lepší to nebude, předpovědi mluví o pokračujícím úpadku globální produkce třetím rokem po sobě. | Zdroj: Nissan

Letos má celková produkce klesnout o dalších 2,6 % na 89 milionů vozidel. Ve srovnání s rokem 2017 tak půjde o propad asi 10 milionů vozů. Zdroj: Porsche

Letos má celková produkce klesnout o dalších 2,6 % na 89 milionů vozidel. Ve srovnání s rokem 2017 tak půjde o propad asi 10 milionů vozů. | Zdroj: Porsche

Podle Dennera zájem o automobily upadá, což lze vidět na trzích v Číně, Evropě i USA. Zlepšení situace pak nevidí dříve než v roce 2025, kdy by měly automobilky konečně začít produkovat mnohem dostupnější elektrické modely. Více v článku... Zdroj: Audi

Podle Dennera zájem o automobily upadá, což lze vidět na trzích v Číně, Evropě i USA. Zlepšení situace pak nevidí dříve než v roce 2025, kdy by měly automobilky konečně začít produkovat mnohem dostupnější elektrické modely. Více v článku... | Zdroj: Audi

S oznámením o rušení pracovních míst a poklesu zisků se k celkovému stavu automobilového průmyslu vyjádřil i technologický gigant Bosch, jeden z největších dodavatelů dílů a systémů v oboru. Zdroj: Volkswagen
„Je zcela možné, že už jsme dosáhli vrcholu automobilové produkce,“ uvedl Denner. A lepší to nebude, předpovědi mluví o pokračujícím úpadku globální produkce třetím rokem po sobě. Zdroj: Nissan
Letos má celková produkce klesnout o dalších 2,6 % na 89 milionů vozidel. Ve srovnání s rokem 2017 tak půjde o propad asi 10 milionů vozů. Zdroj: Porsche
Podle Dennera zájem o automobily upadá, což lze vidět na trzích v Číně, Evropě i USA. Zlepšení situace pak nevidí dříve než v roce 2025, kdy by měly automobilky konečně začít produkovat mnohem dostupnější elektrické modely. Více v článku... Zdroj: Audi
5
Fotogalerie

Globální produkce automobilů dosáhla vrcholu, tvrdí Bosch. Úpadek bude pokračovat

Německý technologický gigant předpovídá, že automobilový průmysl lepší zítřky nečekají. Alespoň ne v několika nadcházejících letech.

Lepších čísel se globální automobilová produkce v nejbližších letech nedočká. S oznámením o rušení pracovních míst a poklesu zisků se k celkovému stavu automobilového průmyslu vyjádřil i technologický gigant Bosch, jeden z největších dodavatelů dílů a systémů v oboru.

„Je zcela možné, že už jsme dosáhli vrcholu automobilové produkce,“ uvedl Denner. A lepší to nebude, předpovědi mluví o pokračujícím úpadku globální produkce třetím rokem po sobě. Letos má celková produkce klesnout o dalších 2,6 % na 89 milionů vozidel. Ve srovnání s rokem 2017 tak půjde o propad asi 10 milionů vozů.

Podle Dennera zájem o automobily upadá, což lze vidět na trzích v Číně, Evropě i USA. Zlepšení situace pak nevidí dříve než v roce 2025, kdy by měly automobilky konečně začít produkovat mnohem dostupnější elektrické modely. Nepochybně se tedy automobilový průmysl nachází v období velkých změn.

Trend poklesu výroby a zájmu o auta vidí právě i Bosch, kterému za minulý rok klesl provozní zisk na 3 miliardy eur (asi 75,6 miliard korun), tedy o 44 % oproti předešlému roku s 5,4 miliardami eur (asi 136 miliard korun).

Na druhou stranu ale Denner vidí pro Bosch zlepšení v dlouhodobém hledisku, a to díky nárůstu elektromobility a složitosti nových vozů po stránce informačních technologií. Jakožto vývojář a dodavatel nových systémů a součástek pro stále komplexnější vozidla má tedy Bosch v budoucnu prosperovat.

Doporučujeme

Články odjinud