Nedlouho po pařížském autosalonu, kde Seat prezentoval vlastně pouze „offroadovější“ variantu modelu Ateca, přichází modernizovaný Leon. Vnějších změn je málo, pod kapotou však najdeme také litrový motor.
Seat uvádí, že je současná generace Leonu dost atraktivní na to, aby v rámci modernizace prodělávala razantnější změny vzhledu. Maska chladiče dostala více chromu, světlomety, které již před modernizací disponovaly u vrcholných modelů diodovou technikou, mají lehce pozměněnou grafiku, a přední nárazník působí i díky užším mlhovkám dynamičtěji. Toť v podstatě vše, a jak jistě sami uznáte, možná je to tak i dobře.
Jak jsme avizovali již dříve, významnější novinky najdeme v interiéru. Ani nyní sice Leon nedisponuje digitálním přístrojovým štítem a stále zůstává věrný klasickým „budíkům“ a barevnému palubními počítači, dostal však zcela nový infotaiment s osmipalcovým dotykovým displejem a minimem tlačítek okolo. Vlevo najdeme pouze dvě, pod nimi pak klasický „otočný“ ovladač pro regulaci hlasitosti a vypnutí rádia. Parkovací brzda je nově elektronická, vedle řadicí páky nebo voliče automatu našlo místo startovací tlačítko a přibylo i bezdrátové dobíjení mobilních telefonů.
Modernizace se dotkla také pohonných jednotek. Dvanáctistovka TSI o výkonu 81 kW zůstává, přibyl však litrový tříválec TSI s 85 kilowatty, který u nás dosud nebyl v nabídce. Osmnáctistovku TSI (132 kW) už známe z dřívějška, stejně jako čtrnáctistovku TSI s vypínáním válců (110 kW) a verzi TGI spalující benzin a zemní plyn (1.4 TSI/81 kW). Zážehové motory lze kombinovat s pěti- a šestistupňovými manuálními převodovka, případně skříněmi DSG se šest a sedmi stupni. Tedy žádná změna.
Paleta vznětových motorů zahrnuje šestnáctistovky (66 a 85 kW) a dvoulitry TDI (110 a 135 kW), avšak s tím rozdílem, že slabší z naftových dvoulitrů se v případě výběru pohonu všech kol může pojit s převodovkou DSG se sedmi stupni. Čtyřkolka je pak samozřejmě řešena mezinápravovou spojkou Haldex páté generace.
Úplnou novinkou Leonu vrcholná linie Xcellence známá už z Atecy. Nebude chybět Alcantara ani kůže, ambientní osvětlení interiéru, bezklíčové odemykání, odlišné nárazníky nebo více chromu v masce chladiče. Dosud základní linie Basis je minulostí, její roli nyní přebírá úroveň Reference. Linie Style a FR i nadále zůstávají v nabídce.
Nezapomnělo se ani na bezpečnostní systémy známé z Atecy. Řeč je například o aktivním udržování v jízdním pruhu, které společně s adaptivním tempomatem tvoří základ asistenta pro jízdu v kolonách, díky kterému umí Leon až do rychlosti 60 km/h sám manévrovat a v případě potřeby také zastavit. Dokonce i systém pro rozpoznávání dopravních značek je nyní chytřejší.
Seat ve spojitosti s modernizovaným Leonem hovoří o jednom z pilířů v největší modelové ofenzívě, přičemž další novinky na sebe nenechají dlouho čekat. Dorazí pátá generace Ibizy, zcela nový crossover Arona a dokonce i jedno překvapení. Asi není náhoda, že o něm značka hovoří v části o Leonu Cupra, který projde modernizací zanedlouho. Podle všeho se totiž jedná o Atecu Cupra s dvoulitrem TSI o výkonu kolem 300 koní! Ale nepředbíhejme...