107
Fotogalerie

Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee'd SW - souboj ČR-SR 1/2

Bude to takřka bratrovražedný souboj. Utkají se v něm matadoři z českých a slovenských továren jihokorejského koncernu Hyundai Motor Group. Půjde o kombíky Hyundai i30 a Kia Cee'd. Ale žádné drama nečekejte: jsou to skutečně takřka stejná auta…

Kapitoly článku:


Míří vysoko

Bude to možná znít jako klišé, ale kde ostatní automobilky udělají krok vpřed, Hyundai a Kia udělají kroky tři. Jejich nejnovější modely u nás již rozhodně nejsou jedinou volbou pro méně majetné motoristy, kteří ve jménu nízké ceny skousnou jakýkoli kompromis, jak tomu bylo donedávna. Naopak: majitel nového vozu Hyundai nebo Kia již neodchází z parkoviště se sklopeným zrakem, ale hlavou vztyčenou a nikoli neopodstatněným pocitem chytrosti.

P1130096.JPGP1130101.JPGP1130119.JPG
Hyundai i30 Kombi

Ačkoli již nejsou jihokorejské vozy tak výrazně levnější než řekněme renomovaná evropská konkurence, poměr cena – užitná hodnota u nich zůstává na vysoké úrovni. Navíc i skutečné kvalitativní srovnání s produkty tradičních výrobců pomalu naznačuje, že by se měli evropští mocipání nad sebou zamyslet, dokud je čas. Hyundaie a Kie už zkrátka nejsou o moc horší než konkurence, navíc většina zákazníků neocení na voze nižší střední třídy ani tak precizní jízdní vlastnosti jako spíše cenu.

Na letošním autosalonu v Ženevě slavily své výstavní premiéry kombíky Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd SW zapadající přesně do intencí segmentu nižší střední třídy. Aby bylo jasno už na začátku: tyto vozy jsou po konstrukční stránce prakticky identické, a to včetně pohonných jednotek, ale liší se hlavně celkovým zaměřením a sestavou výbavových stupňů.

P1130248.JPGP1130249.JPGP1130261.JPG
Kia Cee'd SW

Abychom se mohli dostatečně podrobně věnovat oběma vozům, aniž by vás to v půlce přestalo bavit, rozdělili jsme tento srovnávací test do dvou částí, přičemž na tu závěrečnou se můžete těšit příští pátek. V následujících kapitolách se budeme soustředit na nabídku jednotlivých verzí, specifikace zkoušených vozů, rozdíly v designu a zavazadlový prostor, který bude zřejmě pro většinu zákazníků v daném segmentu důležitý.

Nabídka verzí

Pro vozy Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd SW jsou k dispozici stejné čtyřválcové motory ve stejných výkonových verzích, jedinou výjimkou je zážehový agregát 1,6i CVVT s výkonem 120 koní (88 kW), který je vyhrazen pouze vozu Hyundai. Základem pro modely Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd SW je čtyřválec 1,4i CVVT s výkonem 100 koní (73 kW), alternativou pro příznivce zážehových motorů je pak přímovstřikový, atmosféricky plněný motor 1,6 GDI o výkonu 135 koní (99 kW).

Vznětové motory CRDi jsou dva. Ten základní dává z objemu 1,4 l výkon 90 koní (66 kW), ten větší je při objemu 1,6 l je k mání s výkonem 110, nebo 128 koní (81, resp. 94 kW). Převodovky jsou ve všech případech standardně šestistupňové, manuálně řazené, pro silnější motory lze připlácet za šestistupňové automaty.

U Hyundaie jsou výbavové stupně pouze dva (Entry a Trikolor), přičemž systém doplňkové výbavy je přehlednější a důraz je tam kladen na celkem rozumě sestavené a vesměs velmi rozsáhlé pakety. Kia má výbavové stupně tři (Active, Comfort a Exclusive), orientace v seznamu příplatkové výbavy je sice poněkud obtížnější, ale zákazník je schopen díky většímu počtu menších paketů a samostatných prvků přesněji navolit optimální konfiguraci. 

Kia táhne na sedmiletou záruku, u Hyundaie mají sice „jen“ 5 let, ale v případě nákupu na splátky přidávají tzv. pojištění proti krizi, tedy možnost za jistých okolností v případě ztráty zaměstnání vrátit vůz za jeho plnou cenu.

Zkoušené vozy

K tomuto srovnávacímu testu se nám podařilo získat vozy Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd SW v takřka identické výbavě. Kromě karoserie typu kombi sdílejí také nejvýkonnější zážehový motor 1,6 GDI/99 kW a bezmála nejvyšší výbavu. Ale konkrétněji. Hyundai i30 Trikolor s výchozí cenou 370 990 Kč na snímcích disponuje navíc metalízou (+ 13 000 Kč), vestavěnou navigací (+ 25 000 Kč) a rozsáhlým paketem Style (+ 60 000 Kč). Podtrženo sečteno: 468 990 Kč.

P1130092.JPGP1130094.JPGP1130113.JPGP1130240.JPGP1130273.JPGP1130257.JPG
Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd SW

Tento paket zahrnuje především litá kola, Bluetooth, chromované lišty kolem masky a oken a chromovaná madla dveří, bezklíčkové odemykání i startování, dešťový senzor, přístrojový štít Supervision s displejem TFT, kolenní airbag před řidičem, polokožené čalounění, automatickou dvouzónovou klimatizaci nebo posuvnou hliníkovou příčku v zavazadlovém prostoru.

P1130108.JPGP1130126.JPGP1130125.JPG
P1130250.JPGP1130272.JPGP1130269.JPG
Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd SW

Kia Cee'd SW 1,6 GDI Exclusive stojí v základu 434 980 Kč, ale námi zkoušený vůz byl dovybaven o metalízu (+ 14 000 Kč), litá kola (+ 8 000 Kč), zatmavená zadní okna (+ 5 000 Kč), bezklíčkové odemykání a startování Smart Key (+ 10 000 Kč), zimní paket Winter zahrnující vyhřívaný volant, sedadla a Bluetooth (+ 10 000 Kč), paket Dekor s hliníkovými pedály (+ 2 000 Kč) a paket Seat 1 s elektricky stavitelnými bederními opěrami v předních opěradlech (+ 5 000 Kč).

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud