Kdo vyhlíží ostré GTI, žádné obavy. Vylepšený hot hatch nám VW ukáže později.
Současná šestá generace hatchbacku Polo je na trhu od roku 2017, takže bylo na čase, aby svůj nadále populární městský model Volkswagen řádně vylepšil. Proti konkurenci nabírá sílu Polo nejen omlazeným designem, ale také novou standardní i volitelnou výbavou, která ho udržuje na dnešní hi-tech vlně.
Kromě nových nárazníků se dočkalo Polo na exteriéru nových LED světlometů a svítilen, které jsou nyní pro model standardní výbavou. Do seznamu příplatkové výbavy nicméně VW přidává i chytré IQ.LIGHT LED Matrix světlomety, které doplňují masku Pola o horizontální pás diod na masce chladiče – známou vychytávku z dalších modelů značky.
V interiéru má nyní Polo standardně digitální přístrojový štít a také nový multifunkční volant. Větší 8palcový infotainment a jeho konfigurace jsou závislé na zvolené výbavě, chybět ale nemusí ani jednotka pro připojení k internetu (eSIM) a možnost bezdrátového připojení telefonu s podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto.
Volkswagen dále přepracoval stupně výbav hatchbacku. Nově budou dostupné úrovně Polo, Life, Style, R-Line a GTI. V každém případě ale dostane Polo standardně i systém udržování jízdy v pruhu Lane Assist, centrální airbag mezi předními sedadly, 6,5palcový audiosystém s Bluetooth, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka nebo elektrické ovládaní předních i zadních oken.
Příchod samostatné výbavy R-Line (dříve paket) zajištuje pro Polo klasicky agresivnější nárazníky, černé detaily na karoserii, specifická 16palcová kola a také bohatější standardní výbavu. Poprvé dostává hatchback i soubor asistenčních funkcí IQ.DRIVE Travel Assist (sériově pro Style, R-Line a GTI), který kombinací prediktivního adaptivního tempomatu či systému Lane Assist umožňuje částečně autonomní jízdu rychlostí až 210 km/h.
Z volitelné výbavy pro modernizované Polo lze zmínit třeba velké výklopné a posuvné panoramatické střešní okno, až 17palcová kola, audiosystém beatsAudio s výkonem 300 W, bezklíčový přístup nebo sportovní paket (pro Style a R-Line), jehož součástí je nižší podvozek o 15 mm, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS a volič jízdních režimů.
Při uvedení na trh zmiňuje VW pro vylepšené Polo čtveřici zážehový tříválců. Základem bude atmosférické 1.0 MPI o síle 59 kW (80 koní) ve spojení s pětistupňovým manuálem. Výkonnější a přeplňované 1.0 TSI o výkonu 70 kW (95 koní) bude k mání s manuálním pětikvaltem nebo sedmistupňovým DSG. Nejsilnější 1.0 TSI zajišťující 81 kW (110 koní) bude nabízeno výhradně s převodovkou DSG. Nakonec bude nadále v prodeji i motorizace 1.0 TGI (66 kW/90 k) na zemní plyn (CNG) v kombinaci s šestistupňovým manuálem.
Cenovky a datum uvedení modernizovaného VW Polo na český trh zatím neznáme. Vylepšené Polo GTI pak čeká samostatná premiéra letos v létě. Podrobnosti o hot hatchi se tak teprve dozvíme.