Pro nákladní dopravu na kratší a střední vzdálenost se elektrický pohon jeví jako zajímavá alternativa k naftě. Mercedes spustí výrobu bateriového trucku do 14 dnů.
Pro závěrečné testy před startem sériové výroby si Mercedes zvolil Alpy. Elektrické nákladní vozy eActros vyslal do výšky až 2750 metrů k ledovci Kaunertal, v okolí Bolzana pak musela testovací auta vydržet čtyřicetistupňová vedra. Třínápravové vozy byly naloženy na 27 tun, vypořádat se musely s náročným terénem, stoupáním i klesáním, během nichž zdolaly 54 výškových kilometrů.
Výroba bude spuštěna začátkem října v závodu Wötrh am Rhein. eActros může být osazen třemi nebo čtyřmi bateriovými moduly o kapacitě zhruba 105 kWh, v maximální specifikaci tedy nabídne až 420 kWh a dojezd k čtyřem stům kilometrů. Nabíjení může probíhat až 160 kW, z 20 na 80 procent kapacity se vůz s třemi bateriemi dostane za hodinu a nějaké drobné. Pro pohodlí a bezpečí na cestách bude osazen již v základní výbavě aktivními bezpečnostními asistenty MirrorCam, Sideguard Assist S1R a také pátou generací automatického brzdového systému ABA s detekcí chodců.