Jedno z nejznámějších soutěžních aut je znovu v plné síle. Při opravě v něm našli písek z africké pouště.
V roce 1984 se Porsche na Rallye Paříž – Dakar namlsalo vítězstvím své 953, za jejímž volantem seděl René Metge. V následujícím roce nasadilo trojici nejmodernějších 959 Paris – Dakar, z nichž ale ani jedna neviděla cíl, což bylo pro tým dle vzpomínek sportovního ředitele Petera Falka zdrcující. Ale nevzdal se a v ročníku 1986 získala posádka René Metge/Dominique Lemoine prvenství v kategorii osobních vozů, následovaná duem Jacky Ickx/Claude Brasseur, třetí 959 obsadila šesté místo.
A právě exemplář pilotovaný Ickxem se nyní dočkal péče v rukou expertů Porsche Classic. Motor byl rozebrán, repasován a znovu složen, stejně jako převodovka a celé hnací ústrojí. Překvapivé prý bylo, že vůz vykazoval jen nepatrné známky opotřebení a koroze, i když měl najeto 18.000 kilometrů v náročném terénu. Aby byla zachována jeho autenticita, díly byly opraveny pouze pokud to bylo nevyhnutelné. A že šlo o pořádně složitý stroj, navíc s téměř prototypovými komponenty.
Během rozborky dokonce restaurátoři objevili zbytky pravého afrického písku, protože od návratu ze závodů nebyla tato 959 nikdy rozmontována. Stopy bahna uvnitř pak dokazovaly, že vůz se musel brodit řekami a voda se dostala až interiéru – kvůli těmto případům měla mimochodem 959 řídicí jednotky co nejvýše. Drobnou korozi v místech, kde se kevlarová kapotáž dřela o kovové prvky, nechali experti bez ošetření. I ta je součástí slavné historie tohoto konkrétního závoďáku.
Po citlivé renovaci měl tu čest usednout za volant právě Jacky Ickx, který vůz prohnal po zasněženém kamenolomu. Společnost v kabině mu dělal vítěz Le Mans Timo Bernhard.
„V autě se mi okamžitě vrátily vzpomínky, když jsem si vzpomněl na lidi, kteří mi to všechno tehdy umožnili,“ uvedl Ickx. Pro Kuno Wernera, šéfa muzejní dílny, je toto odhalení také něčím výjimečným: „Model 959 stál dlouhá léta ladem, než dostal příležitost k úplně novému setkání se svým původním pilotem na tomto sněhu a štěrku. Pro celý náš tým oddělení Porsche Heritage a muzea to byl zdroj hrdosti,“ komentoval výsledek práce.