Ani samotní Britové to nevidí jako kacířství. Od tamní firmy tak přijíždí starý Defender s čistě elektrickým pohonem.
I starý dobrý Defender padá do trendu klasických vozů přestavěných na elektromobily. Konverzi nyní nabízí britská firma Twisted, která vám elektrický pohon nacpe do předchozí generace slavného off-roadu s karoseriemi 90, 110 i 130. Na výběr jsou přitom dvě specifikace pohonu, a jak ukazují fotky, široké možnosti personalizace výsledného vozu.
V každém případě je pod kapotu Defenderu nasazen jeden elektromotor, který svou sílu posílá skrze původní rozvodovku a uzamykatelné diferenciály na všechna kola. Bateriový modul o kapacitě 60 kWh je uložen pod podlahu a zajistí maximální dojezd na jedno nabití přes 320 kilometrů.
Výchozí specifikace ústrojí nabídne 160 kW (217 koní) a točivý moment 380 N.m, silnější verze poté 239 kW (325 koní) a 460 N.m. U druhé zmíněné je elektrický Defender schopný zrychlit z nuly na 100 km/h za 8,2 vteřiny. Nepochybným plus zůstává, že i po konverzi je off-road stále schopný tahat přívěsy až do hmotnosti 3,5 tuny.
Ke zlepšené dynamice Defenderu přidává Twisted například schopnější odpružení Bilstein, větší a silnější brzdy nebo širší litá kola. Při zvolení výkonnější specifikace vám firma tyto úpravy přihodí standardně do ceny konverze. Uvnitř navíc dostávají upravená auta přepracovanou palubní desku s dotykovým infotainmentem, lepší audiosystém a ve výbavě se objevuje i parkovací kamera.
Přestavba vozu na elektromobil trvá v dílně Twisted v Bristolu asi dva týdny. Nic levného to ale nebude. Cenovky startují od částky 69.950 liber, tedy v přepočtu asi 2 miliony korun. Předpokládáme, že v ceně je obsažena i cena samotného auta určeného ke konverzi.