I když se současná třetí generace i10 ukázala už v roce 2019, Hyundai jí ještě dal čas a pouze modernizoval.
Malé městské vozy lákají zejména hravostí a výraznými barvami atraktivními pro ženy a mladé publikum. Hatchback Hyundai i10 se ve třetí generaci představil v roce 2019 a tak byl nejvyšší čas na pořádnou modernizaci.
Vzhledem k tomu, že současný design lze považovat stále za atraktivní, Hyundai ladil pouze detaily. Maska chladiče má novou voštinovou mřížku, do níž se podařilo nápaditě integrovat denní svícení. Sportovní verzi N Line poznáte podle trojice vertikálních proužků a červených akcentů. Hlavní světla mají tmavý podklad, zatímco zadní prezentují pozměněnou grafiku se světelným podpisem do tvaru písmene „H“.
Katalog nabídne devět odstínů karoserie (světle šedá Lumen a modrá Meta) a aktualizované sady litých kol o průměrech 14 až 16 palců. Za příplatek může i10 přijet s černě lakovanou střechou Phantom.
V interiéru vybíráte ze čtyř různých barevných provedení. Základem je komplet v černé barvě, ale ve vyšších výbavách máte možnost šedého provedení, se světlým čalouněním a dvoubarevnou palubní deskou. Novinkou je paket s purpurovými dekory, prošíváním a tartanovým čalouněním sedadel. Čtvrtou možností je sportovní design N Line s červenými detaily, černým čalouněním a kontrastním prošíváním sedadel, volantu i manžety řadicí páky. Útulnou atmosféru navodí modré ambientní osvětlení na předních sedadlech.
Současný rozmach digitalizace prezentuje 4,2palcový LCD displej přístrojového štítu a 8palcová dotyková obrazovka infotainmentu s telematickým systémem Bluelink. Zařízení pracuje se 4G sítí, která je klíčová pro bezdrátové aktualizace a druhou generaci nouzového volání eCall. Vzhledem k funkci zrcadlení chytrých telefonů je zde bezdrátová nabíječka i USB C konektory. Navzdory malým vnějším rozměrům nabídne i10 zavazadlový prostor o objemu 252 litrů s možností zvětšit jej sklopením zadních opěradel jednou rukou až na 1050 litrů.
Standardem je vysoká úroveň jízdní a bezpečnostní podpory řidiče. Každý Hyundai i10 je vybaven nouzovým brzděním rozpoznávajícím chodce a cyklisty. Dále přijde vhod, couvací kamera, aktivní udržování v jízdním pruhu, asistent rozjezdu do kopce nebo systém bezpečného vystoupení z vozu. Ten je doplněn připomenutím cestujících nebo zavazadel ve druhé řadě, pokud byly před jízdou otevřeny zadní dveře.
Nový Hyundai i10 se bude vyrábět v tureckém Izmitu od dubna letošního roku, takže prvních vozů se dočkáme ve druhém pololetí.