Audi novou Q3 představila na modulární platformě. Zvenčí má výraznější styling a uvnitř se inspiruje u nejluxusnějších modelů.
Malé ingolstadtské SUV coby konkurent pro BMW X1 či Mercedes-Benz GLA přijíždí ve své druhé generaci. Staví na modulární platformě MQB a má atletičtější postoj. Na délku novinka měří 4485 milimetrů, tedy o 97 milimetrů více, než předchozí generace. Šířka narostla o 18 milimetrů na 1849 mm, výška je nyní 1585 mm. Rozvor náprav byl prodloužen o 78 mm na 2681 milimetrů. K jediné redukci došlo v oblasti výšky vozu, a to o 5 milimetrů.
Design je o poznání členitější a odvážnější. Především maska výrazně vystupuje z předního nárazníku. Specifický je světelný podpis vozu, který může i v rámci denního režimu svítit na LED světlometech s Matrix technologií vykrývání aut ve tmě. Terénní vzhled chtějí podpořit odlišně lakované blatníky.
Uvnitř se nová generace výrazně inspiruje limuzínami A8 a A7. Řeč je především o kombinaci virtuálního kokpitu a infotainmentu MMI Touch nové generace. Úhlopříčky se s připlácením zvětšují, maximem je 12,3 palce. S tímto systémem se pojí většina funkcí ze zmíněných limuzín, jako jsou mapové podklady HERE, zdokonalené ovládání hlasem či internetové aplikace. Fanoušky kvalitně reprodukované hudby potěší příplatkové audio Bang Olufsen s patnácti reproduktory. Zadní lavice je posuvná, díky čemuž má zavazadelník objem od 530 do 675 litrů, se sklopenými sedadly naroste prostor na 1525 litrů.
Podvozek je vpředu klasickým McPhersonem, zadní náprava je čtyřprvková. Disky kol jsou v nabídce v rozměrech od 17 do 20 palců. Kromě standardního podvozku může zákazník zvolit verzi s adaptivními tlumiči, případně také se sportovním podvozkem, který je standardem u verze S Line.
Od začátku prodejů bude na výběr ze čtyř pohonných jednotek. Vznětová varianta je tu jen jedna. A sice dvoulitr o výkonu 110 kW. Kombinován je výhradně s pohonem všech kol a manuální převodovkou, přičemž automatická doplní v tomto případě nabídku později, stejně jako výkonnější provedení o 140 kilowattech.
Nejmenším zážehovým motorem je patnáctistovka se systémem deaktivace dvou válců a výkonem 110 koní a točivým momentem 250 Nm. Zatímco jinde ji známe jako 1.5 TSI Evo, u Audi ji říkají 35 TFSI... Tento motor je párován se sedmistupňovou automatickou převodovkou S tronic a pohonem předních kol, později i s manuálem.
Dvoulitr najdete pod označením 40 TFSI, disponuje výkonem 140 kW a 320 Nm, vrcholem je stejně objemná varianta s označením 45 TFSI. Ta nabídne 169 kW a 350 Nm. Oba motory se pojí s převodovkou S tronic a pohonem všech kol quattro s hydraulicky ovládanou mezinápravovou vícelamelovou spojkou.
Výroba bude probíhat v maďarském závodě Györ. První kusy se k zákazníkům dostanou ještě letos v listopadu.