Z Texasu přijíždí další monstrum s nálepkami Hennessey. Do pick-upu od Jeepu nyní úpravce nacpal přes tisícovku koní.
S příchodem tuningové výstavy SEMA v Las Vegas představuje úpravce a výrobce Hennessey svou další absurdně výkonnou hračku. Zatímco totiž pracuje na hypersportu Venom F5, zvládl také steroidy pořádně napumpovat i Jeep Gladiator, do kterého vcelku předvídatelně umístil osmiválec z výkonných Hellcat modelů Dodge.
Hlavní zprávou tedy je, že v USA nabízený 3,6litrový šestiválec Pentastar pod kapotou pick-upu zmizel a nahradil ho 6,2litrový osmiválec přeplňovaný kompresorem. V případě baličku úprav HPE1000 přitom Hennessey motor dále ladí na celkem 746 kW (1014 koní) a přidává rovněž účinnější chlazení, upravený palivový systém, nerezový výfukový systém a novou řídicí jednotku.
S točivým momentem 1264 N.m a pohonem všech kol je zajištěna akcelerace z nuly na stovku za pouhých 3,9 sekundy. Na „pracovní“ pick-up vážně slušné. V tomto případě už navíc nejde o Gladiator, svou bestiální variantu pick-upu totiž Hennessey nazývá Maximus.
U motoru se nezastavilo, takže Maximus přichází rovněž se zvýšeným podvozkem a novými tlumiči a pružinami značky King, nechybí odolnější hnací hřídele a nápravy Dana 60, lehčí hliníková kola a obutí ve formě off-road pneumatik BFGoodrich. Také došlo na nové nárazníky, vpředu vybavené dodatečným LED osvětlením, a interiér obdržel nově čalouněné sedačky.
Zatímco na americkém trhu je lehké Jeep Gladiator specifikovat na cenovku přesahující 50.000 dolarů (asi 1,2 milionu korun), u Hennessey je samozřejmě situace ještě nákladnější. Maximus totiž dostává základní cenovku 225.000 dolarů (asi 5,2 milionu korun). Produkce bude navíc limitována pouze na 24 kusů.
Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.
Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.
Jeep Renegade • Jeep Compass • Jeep Cherokee • Jeep Wrangler