Se Škodou Octavia, která je více firemní než soukromé auto, to zřejmě nebude jinak. Na českých stránkách výrobce se už také objevila cena od 891.900 Kč a je jisté, že půjde nejméně o linii Ambition.

Se Škodou Octavia, která je více firemní než soukromé auto, to zřejmě nebude jinak. Na českých stránkách výrobce se už také objevila cena od 891.900 Kč a je jisté, že půjde nejméně o linii Ambition.

V nabídce standardní octavie jde tak o nejsilnější model, který akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. V této disciplíně je však i nadále nejlepší motor 2.0 TSI s výkonem 140 kW, který je o vteřinu rychlejší. Maximální rychlost octavie do zásuvky činí 220 km/h. Spárovaná je se šestistupňovou automatickou převodovkou a pohání se pouze přední kola. Foto: Škoda Auto

V nabídce standardní octavie jde tak o nejsilnější model, který akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. V této disciplíně je však i nadále nejlepší motor 2.0 TSI s výkonem 140 kW, který je o vteřinu rychlejší. Maximální rychlost octavie do zásuvky činí 220 km/h. Spárovaná je se šestistupňovou automatickou převodovkou a pohání se pouze přední kola. | Foto: Škoda Auto

Baterie o kapacitě 13 kWh vydrží na jedno nabití na 55 kilometrů čistě elektrické jízdy a umožňuje nabíjení jak domácí zásuvkou, tak i wallboxem. Objem zavazadlového prostoru se díky koncepci pohonu zmenšil o 150 litrů. U karosářské verze liftback tedy dostanete 450 litrů prostoru a u kombi 490. Menší je i nádrž paliva, která má kapacitu 40 litrů, tedy o pět méně. Foto: Škoda Auto

Baterie o kapacitě 13 kWh vydrží na jedno nabití na 55 kilometrů čistě elektrické jízdy a umožňuje nabíjení jak domácí zásuvkou, tak i wallboxem. Objem zavazadlového prostoru se díky koncepci pohonu zmenšil o 150 litrů. U karosářské verze liftback tedy dostanete 450 litrů prostoru a u kombi 490. Menší je i nádrž paliva, která má kapacitu 40 litrů, tedy o pět méně. | Foto: Škoda Auto

V rámci standardní nabídky budete moct zvolit pohon 1.4 TSI iV pro výbavy Ambition a Style (stejně jako u Superbu). Aktuálně je však v nabídce pouze ta vyšší. Škoda si za Octavii iV ve výbavě Style účtuje nejméně  825.400 Kč  s karoserií liftback. Za kombi se připlácí čtyřicet tisíc. Oproti vznětovému motoru 2.0 TDI o výkonu 110 kW je tak o více jak 80 tisíc dražší. Foto: Škoda Auto

V rámci standardní nabídky budete moct zvolit pohon 1.4 TSI iV pro výbavy Ambition a Style (stejně jako u Superbu). Aktuálně je však v nabídce pouze ta vyšší. Škoda si za Octavii iV ve výbavě Style účtuje nejméně 825.400 Kč s karoserií liftback. Za kombi se připlácí čtyřicet tisíc. Oproti vznětovému motoru 2.0 TDI o výkonu 110 kW je tak o více jak 80 tisíc dražší. | Foto: Škoda Auto

Není tajemstvím, že se Škoda bude snažit udržet ceny plug-in hybridů na úrovni nafťáků,  což už ostatně dokázala u Superbu iV . Ten stojí ve výbavě Ambition od 891.900 Kč, tedy naprosto stejně jako verze 2.0 TDI/140 kW s automatickou převodovkou.

Není tajemstvím, že se Škoda bude snažit udržet ceny plug-in hybridů na úrovni nafťáků, což už ostatně dokázala u Superbu iV. Ten stojí ve výbavě Ambition od 891.900 Kč, tedy naprosto stejně jako verze 2.0 TDI/140 kW s automatickou převodovkou.

V konfigurátoru ani v ceníku však vůz zatím nenajdete, a navíc není možné cenu porovnat se srovnatelně výkonným nafťákem, kterým v tomto případě je dvoulitr TDI/147 kW. V nabídce octavie totiž zatím nefiguruje.

V konfigurátoru ani v ceníku však vůz zatím nenajdete, a navíc není možné cenu porovnat se srovnatelně výkonným nafťákem, kterým v tomto případě je dvoulitr TDI/147 kW. V nabídce octavie totiž zatím nefiguruje.

Škodu Octavia iV, o kterou jde v dnešním článku především, pohání čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 110 kW, kombinovaný s elektromotorem o 85 kilowattech.

Škodu Octavia iV, o kterou jde v dnešním článku především, pohání čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 110 kW, kombinovaný s elektromotorem o 85 kilowattech.

Systémový výkon obou jednotek činí 150 kW (o 10 kW méně než u Superbu iV) a nízké papírové spotřeby (do 2 l/100 km dle  WLTP ) bude dosaženo schností ujet až 60 km čistě na elektřinu. Oficiální technická data však zatím nejsou k dispozici.

Systémový výkon obou jednotek činí 150 kW (o 10 kW méně než u Superbu iV) a nízké papírové spotřeby (do 2 l/100 km dle WLTP) bude dosaženo schností ujet až 60 km čistě na elektřinu. Oficiální technická data však zatím nejsou k dispozici.

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

Se Škodou Octavia, která je více firemní než soukromé auto, to zřejmě nebude jinak. Na českých stránkách výrobce se už také objevila cena od 891.900 Kč a je jisté, že půjde nejméně o linii Ambition.
V nabídce standardní octavie jde tak o nejsilnější model, který akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. V této disciplíně je však i nadále nejlepší motor 2.0 TSI s výkonem 140 kW, který je o vteřinu rychlejší. Maximální rychlost octavie do zásuvky činí 220 km/h. Spárovaná je se šestistupňovou automatickou převodovkou a pohání se pouze přední kola. Foto: Škoda Auto
Baterie o kapacitě 13 kWh vydrží na jedno nabití na 55 kilometrů čistě elektrické jízdy a umožňuje nabíjení jak domácí zásuvkou, tak i wallboxem. Objem zavazadlového prostoru se díky koncepci pohonu zmenšil o 150 litrů. U karosářské verze liftback tedy dostanete 450 litrů prostoru a u kombi 490. Menší je i nádrž paliva, která má kapacitu 40 litrů, tedy o pět méně. Foto: Škoda Auto
V rámci standardní nabídky budete moct zvolit pohon 1.4 TSI iV pro výbavy Ambition a Style (stejně jako u Superbu). Aktuálně je však v nabídce pouze ta vyšší. Škoda si za Octavii iV ve výbavě Style účtuje nejméně  825.400 Kč  s karoserií liftback. Za kombi se připlácí čtyřicet tisíc. Oproti vznětovému motoru 2.0 TDI o výkonu 110 kW je tak o více jak 80 tisíc dražší. Foto: Škoda Auto
19
Fotogalerie

Škoda Octavia iV do zásuvky má české ceny! Konkurenci zatím hledá těžko

Škoda Octavia iV ujede na jedno nabití až 55 kilometrů na elektřinu. I přes zaměření na ekologii ale stále zvládne stovku pod osm vteřin.

Očekávaná plug-in hybridní varianta nové Škody Octavia konečně zná své české ceny. Octavii iV pohání kombinace zážehové čtrnáctistovky o výkonu 115 kW (156 koní) a elektromotoru o výkonu 75 kW. Celkový systémový výkon pak činí 150 kW (204 koní) a 350 N.m točivého momentu.

V nabídce standardní octavie jde tak o nejsilnější model, který akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. V této disciplíně je však i nadále nejlepší motor 2.0 TSI s výkonem 140 kW, který je o vteřinu rychlejší. Maximální rychlost octavie do zásuvky činí 220 km/h. Spárovaná je se šestistupňovou převodovkou DSG a pohání se pouze přední kola.

Baterie o kapacitě 13 kWh vydrží na jedno nabití na 55 kilometrů čistě elektrické jízdy a umožňuje nabíjení jak domácí zásuvkou, tak i wallboxem. Objem zavazadlového prostoru se díky koncepci pohonu zmenšil o 150 litrů. U karosářské verze liftback tedy dostanete 450 litrů prostoru a u kombi 490. Menší je i nádrž paliva, která má kapacitu 40 litrů, tedy o pět méně. Více informací o pohonu najdete v infografice v galerii.

V rámci standardní nabídky budete moct zvolit pohon 1.4 TSI iV pro výbavy Ambition a Style (stejně jako u Superbu). Aktuálně je však v nabídce pouze ta vyšší. Škoda si za Octavii iV ve výbavě Style účtuje nejméně 825.400 Kč s karoserií liftback. Za kombi se připlácí čtyřicet tisíc. Oproti vznětovému motoru 2.0 TDI o výkonu 110 kW je tak o více jak 80 tisíc dražší.

V rámci výbavy Style dostanete již ve standardu infotainment Columbus s úhlopříčkou 10“, 17palcová kola, digitální přístrojový štít, parkovací kameru vzadu, LED mlhovky či vyhřívaná přední sedadla. Vzhledově se verze iV liší především plaketkou na zádi vozu a svou vlastní grafikou digitálního přístrojového štítu.

Mezi automobily z mainstreamu se k plug-in hybridní octavii těžko hledá konkurence. Pokud pomineme koncern, sahá většina konkurentů spíše po plných hybridech bez možnosti čistě elektrické jízdy. Většina z nich totiž začíná s touto formou elektrifikace odshora a na kompakty se dostává až později. Příkladem může například Ford Focus, který je k mání s mild-hybridní motorizací. SUV Kuga přitom už strčíte do zásuvky.

V českém konfigurátoru standardní Octavie se ale vedle plug-in hybridní varianty objevila i další očekávaná verze, která myslí na hospodárnost. Je jí motorizace 1.5 TSI G-TEC, kterou jsme si představili na konci června. Pohon na zemní plyn je dostupný již od základní výbavy Active za cenu 613.900 Kč s karoserií liftback. 

Za kombi se i zde připlácí 40 tisíc korun. Pohon na stlačený zemní plyn je možné si dopřát v celé škále výbav včetně nejvyšší Style, u které zaplatíte minimálně 719.900 Kč, respektive 759.900 Kč za kombi.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud