Takže vám se zachtělo prémiového SUV prestižní značky, protože se dá koupit za cenu naftového Rapida? Nu tedy dobrá, pojďme se na něj podívat.
Kapitoly článku:
Říkejte si, co chcete, ale nebýt SUV Porsche Cayenne, tradiční německá automobilka by možná už dávno skončila v propadlišti dějin jako třeba Saab. Výhradně sportovní auta „s motorem na špatném místě“ dnes nikoho neuživí a pokud chtělo Porsche přežít a generovat zisky, muselo přijít s něčím novým.
Svézt se na vlně luxusních moderních SUV byl rozhodně dobrý nápad, aspoň z obchodního hlediska. Zákazníci se k Porsche jen hrnuli. Tradicionalisté sice páchali rituální seppuku, ale to dělali i tehdy, když model 911 (964) dostal v roce 1989 pohon všech kol a když ikonická 911 přešla s generací 996 na vodní chlazení.
Co je klíčové
- Hledejte auto po faceliftu
- Kupujte pouze originál od prověřeného zdroje
- Přivolejte si na pomoc zkušeného mechanika
- Nesmíte řešit každou korunu
- Smiřte se s pohledy závistivců
- Zařiďte si pojištění proti krádeži a havárii
Berme proto SUV Porsche Cayenne jako normální auto, které navíc zachránilo celou značku a díky kterému byly peníze na vývoj takových specialit jako Cayman GT4, 911 GT3 RS 4.0, 911 GT2 RS, 918 Spyder a další „zbytečné“ šílenosti.
Abychom si všechno ukázali na názorném příkladu, půjčili jsme si v Auto ESA model Porsche Cayenne 3.6 V6 po faceliftu. Auto je z roku 2008, je po prvním majiteli, má jasnou servisní historii a najelo zatím jen necelých 120 000 km. Prodejce si ho cení na 435 000 korun.
Na poměry SUV skvělá obratnost
Schopnosti v terénu
Po faceliftu dobrá spolehlivost
Nízké ceny osmiválců
Většina aut s bohatou výbavou
Kvalitní zpracování a image
Tradicionalistům budete trnem v oku
Benzínové šestiválce se s ním trápí
Před faceliftem poruchový motor 4.5 V8
Ceny dieselů jsou velmi vysoké
Praktičnost je jen průměrná
Je oblíbené mezi zloději
7 /10